Тема: Практичне заняття. Особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами



Дата конвертації03.11.2018
Розмір1,55 Mb.
Практичне заняття № 9

Тема: Практичне заняття. Особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами.

Мета: називати дати Східного походу Александра Великого; показувати на карті кордони держави Александра Великого та перебіг Східного походу; характеризувати діяльність видатних діячів на прикладі Александра Великого; оцінювати внесок елліністичної цивілізації в історію людства та України.

Тип уроку: практичне застосування знань, навичок та вмінь.
Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Привітання учнів, повідомлення теми практичного заняття.



ІІ. Завдання практичного заняття.

  1. Ознайомитися з життям і вихованням Александра Македонського.

  2. Розглянути особливості успіху Александра та основні справи його життя.

  3. Охарактеризувати діяльність Александра.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя:

Про розсудливість Македонського свідчать переклади з його виступів перед військовими.


- Отже, ми можемо рушити на схід. Які ще є пропозиції?
- Можна рушити на захід...

- Ні, це неможливо. Ми не можемо рухатися одночасно в протилежних напрямках.


- Тоді чому б нам не рушити на південь?
- На південь? Заманливо... Але ви упевнені, що саме на півдні ми зустрінемо супротивника?..

Північ теж відпадає, тому що ми прийшли з півночі, і йти туди – значить відступати.

Таким чином, ми рухаємося на схід. Сонце буде сліпити очі моїм воїнам і вони не злякаються супротивника. Отже, на сході успіх нам гарантований!..
ІV. Вивчення нового матеріалу.


  1. Життя і виховання Александра Македонського.

Слово вчителя:

Александр III Македонський народився в 356 р. до н.е. Він був королем Македонської держави і створив одну з найбільших імперій в давній історії.

Він почав правити у віці 20 років, після того, як його батька царя Філіпа Македонського вбили в 336 р. до н.е.

Александр був однією з найненависніших політичних фігур античних часів. Духовні якості Александра Македонського викликали ненависть у багатьох.

Неймовірні тактичні здібності і успішні військові компанії по захопленню східних земель породили ненависть до нього у багатьох серцях.

Александр від природи любив літературу й багато читав. Він говорив, що читання «Іліади» - це засіб виховати в собі військову доблесть. Примірник видання, виправленого Аристотелем і відомого під назвою «Іліада в скриньці», Александр завжди мав при собі і клав разом із кинджалом під подушку... Александр захоплювався Аристотелем і навіть любив його не менш ніж свого батька, бо, як сам казав, одному він завдячує своїм життям, а другому – відчуттям краси життя...


Завдання № 1

Прочитати текст підручника (З «Порівняльних життєписів» Плутарха) стор. 179 та скласти пазл.








2. Особливості успіху Александра та основні справи його життя.

Слово вчителя:

Завдяки своїй харизматичності і силі духу, Александр зміг стати Великим вождем для людей. Александр назвав більше 70 міст на честь себе і одне на честь свого коня. Тактичні схеми Александра викладають у військових академіях і ВНЗ всього світу і сьогодні.

«Коли Александр зайняв Фрігію з містом Гордієм, він побачив тут славнозвісну колісницю, дишло якої було з'єднано з ярмом вузлом, і почув переказ про те, що хто цей вузол розв'яже, той стане володарем світу. Оскільки кінці вузла були сховані, а сам вузол дуже заплутаний, тоді Александр вихопив меча і розрубав вузол» (Плутарх).
Завдання № 1

Дати короткі відповіді на питання:



  • Звідки походить вислів гордіїв вузол?

Відповідь: м. Гордієм

  • Як ви розумієте слова Александра: «Не важливо у який спосіб він буде розв’язаний»

Відповідь: Бачу мету, не бучу перешкод.
Слово вчителя:

«...Дарій прислав до Александра своїх довірених з листом, у якому пропонував йому десять тисяч талантів (грошова одиниця) як викуп за полонених, усі землі по той бік Євфрату, одну з дочок за дружину і договір про дружбу й союз. Коли Александр поділився цією звісткою зі своїми друзями, Парменіон сказав: «Якби я був Александром, я прийняв би ці умови». «Клянусь Зевсом, і я прийняв би, якби був Парменіоном», вигукнув Александр... Даріеві ж він сказав, що як над землею не бувати двом сонцям, так над Азією не панувати двом царям» (Плутарх).


Завдання № 2

Дати коротку відповідь на питання:



  • Що означає відповідь Александра Дарію «… не бувати двом сонцям»?

Відповідь: Александ повинен правити тільки сам.
3. Діяльність Александра.

Завдання № 1

Позначити на контурній карті, використовуючи карту в підручнику стор. 181, основні напрямки і результати Східного походу Александра Великого. Знайти на карті Гранік (ріка в Малій Азії), Ісс (Мала Азія), Тир (Фінікія), Гавгамели (на Схід від річки Тигр). Де Александром були здобуті перші перемоги та кордони держави створенні Александром Македонським.





V. Узагальнення та систематизація знань.

Завдання:

Використовуючи параграф підручника та пам’ятку на стор. 182, скласти історичний портрет Александра Македонського.


Завдання:

Скласти вираз Александра з запропонованих чисел та букв.



Дізнавшись про нескінченність Всесвіту, Александр Македонський заплакав: Відповідь: «Існує так багато світів, а я не завоював і одного!». Розпач великого чоловіка можна зрозуміти, проте навіть не завоювавши цілого світу, він підкорив половину. Македонянин пройшов Малою Азією, подолав греків і персів, дістався Індії.


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

а

і

н

д

с

у

г

з

о

я

е

в

ю

т

к

б

є

2.5.3.6.17. 14.1.15. 16.17.1.14.9. 5.12.2.16.2.12. 1. 10.


3.11. 8.1.12.9.13.12.1.12 2.9.4.3.9.7.9.
Завдання:

Дати відповідь на питання:



Чи сподобався Александр Македонський вам особисто? Чим саме?
VІ. Домашнє завдання.

§ 39 (стор. 179 – 182), прочитати. (О.І. Пометун, П.В. Мороз, Ю.Б. Малієнко).
Каталог: attachments -> article -> 8000
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель
8000 -> Практичне заняття. Історичний портрет Цезаря
8000 -> Практичне заняття. Міфи та релігія Стародавнього Єгипту
8000 -> Практичне заняття. Історичний портрет Цезаря
8000 -> Практичне заняття. Мистецтво Стародавньої Греції


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка