Тема. Приголосні звуки. Звуки (дж), (дз)




Скачати 209,98 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір209,98 Kb.
УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема. Приголосні звуки. Звуки (дж), (дз). Буква щ.



Завдання 1. Панночка Каліграфія пропонує вам записати буквосполучення

Пт пт та хи



  • Яке слово можна утворити з цих буквосполучень?

  • Запишіть це слово і складіть з ним речення.

  • Запишіть назви птахів, які відлітають у теплі краї:

.а..і..и, .е.е.и, ..а.и, .у.а..і, .е.е.і, ..а.и

-Які букви пропущені в словах?

-В алфавіті 22 приголосні букви.

Завдання 2. Запиши в один стовпчик слова, у яких приголосних звуків більше, ніж голосних, а в другий – решту слів.

Склад, лани, рибина, стрибки, скрізь, око.

Завдання 3. Зі слів складіть і запишіть речення.

Мама, на, працює, Софійчина, фабриці, ткацькій. Фланель, у, цеху, тчуть, маминому. Прийшов, на, клас, сюди, екскурсію, Софійчин. Показали, цікавого, дітям, багато, робітники.


  • У 1 реченні підкресліть приголосні букви.

  • Запишіть 5 слів, які починабться на букву ф.

Завдання 4. Загадковий диктант. Запиши слова-відгадки із довідки.

1. Хто завжди правду каже? 2. До водиці звідусюди

Який є, таким покаже, йдуть стрімким потоком люди,-

І без слів все розкаже. всім їм сили додало чудодійне ...

3. Квітка, назва якої скликає на урок. 4. Його не видати, а голос чувати.

5. Не мотор, а гуде, не пілот, а летить, 6. Летить дід-сів на цвіт, волосинки

не гадюка, а жалить. розгортає, солоденького шукає.

( джміль, дзвінок, дзеркало, джерело, дзвін, бджола)



Завдання 5. Вибірковий диктант. Запишіть слова у дві колонки.

дж дз


Джем, дзвін, дзвоник, джунглі, дзеленчати, саджанець, джаз, дзеркало, бджола, дзюркотіти.

  • Поділіть ці слова для переносу.

Висновок. При перносі слів буквосполучення дж, дз розривати не можна.

Завдання 6. Доповніть речення словами – назвами квітів і запишіть їх в абетковому порядку.

У лузі ростуть ________ , ___________ , __________ , ____________ , __________ .

( ромашки, дзвіночки, маки, горошок, волошки)



Завдання 7. Творча вправа.Складіть і запишіть речення з цими словами.

  1. чиста, У, вода, прохолодна, і, джерелі.

  2. перед, Наталка, дзеркальцем, стояла.

  3. у, дзвін, Гучний, селі, лунав.

  • Визнач, до яких слів наведено звукові схеми.

Джерело


- = о -

Дзеркало

- о

- о

- о

Дзвін



- о -

- о

- о



Завдання 8. Прочитай вірш.

Буква Щ сказала Ш:

- Ти стрибаєш, як лоша.

Я на тебе дуже схожа,

Хоч стрибати так не можу.

А відгадка тут проста:

Я – з хвостом, ти – без хвоста.

- Добери і запиши 5 слів із буквою щ.

- З одним із слів склади речення.

Завдання 9. Самостійна робота. Спишіть, вставляючи пропущені букви.

До... хлю...ить на зелен плю...

Під плю...ем сховався хру...

Каже ...иро хру... плю...у:

Ой, боюся я до...у.

- Підкресліть букву щ. Скільки звуків вона позначає? (2 – шч).

- Зробіть звуко-буквений аналіз слова «плющ».

Тест.
1.Доповни речення. Буква щ завжди позначає:

А. звуки (ш), (ч);

Б. звук (ш).

2. Буквосполучення дз позначає:

А. звук (дж);

Б. Звук (дз), (дз/).

3. У слові джміль:

А. 4 звуки, 6 букв;

Б. 5 звуків, 6 букв.

4. Слову дощ відповідає схема:

А.


- о -

Б.

- о - -

5. Вибери рядок, у якому допущено помилку.

А. Си-джу, за-дзижчить, ящі-рка;

Б. Си-джу, зад-зижчить, ящір-ка.
Тема. Тверді та м’які приголосні звуки.

Завдання 1.Каліграфічна хвилинка.

К к кр ра аї

- Яке слово можна скласти? Запишіть його. Зробіть звуко-буквений аналіз слова.

Завдання 2. Спишіть виделені слова, підкресліть м’які приголосні.

Лісова криничка.

На зеленій галявині, де росяна трава,

дзюркотить криниченька, чиста, лісова.

Ми зібрали ягоди, забрели сюди.

Відпочити в затишку сіли край води.

Завдання 2. Спиши речення, підкресли м’які приголосні, поділи їх для переносу.

Сійся, родися, колосом розвивайся, засівайся, ниво, людям на добро!

Висновок. Буква й завжди позначає м’який приголосний звук (й). При переносі не відокремлюється від попередньої букви.
Завдання 3. Робота з деформованим текстом. Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення.

А, випливає, качечка, з, за, ними, качуром.

Ловить, розмовляє, ряску, з, своїми, дітками.

- До якого слова підходить схема?:




= о

- - о

- о

Завдання 4. Творча робота. Утворіть нові слова, що означають ознаки і відповідають на питання який? яка? яке? за зразком.

Поле – польовий Колір - ...

Малюнок - ... Лід - ...

- В утворених словах підкресліть букви, що позначають тверді приголосні однією рискою, а м’які приголосні – двома.


Тест.
1.Вибери рядок, у якому записані слова лише з твердими приголосними звуками.

А. День, хліб, ніж.

Б. Дощ, небо, сонце.

В. Олівець, зошит, ручка.

2. Підкресли слова, у яких є лише м’які приголосні звуки.



Сіль, рис, міль, нуль, тінь, майка, рій, синь, лінія.

3.Вкажи правильне твердження. Букви я, ю, є, ї, ь:

А. позначають мякість приголосних звуків;

Б. Позначають твердість приголосних звуків.

4. Вибери рядок, у якому слова поділені для переносу правильно.

А. Редь-ка, синь-ка, ал-ьбом;

Б. Син-ьому, руль-овий, праць-овитий;

В. Польо-вий, дзьо-бом, джерель-на.

5. Визнач правильне твердження. Буква й завжди позначає:

А. твердий приголосний звук;

Б. м’який приголосний звук.

6. Підкресли слова, у яких звуків більше, ніж букв.

Єнот, окунь, їжак, конвалія, білка, лисиця, ялина, дуб.

7. З’єднай стрілкою слово і звукову схему, яка йому відповідає.

Сойка


= о -

рись


- о =

- о

льон


- о =

МАТЕМАТИКА

Тема. Рівняння. Невідоме зменшуване та невідомий від’ємник.



Завдання 1. Ознайомся із правилом і розв’яжи рівняння.

Правило. Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно до відємника додати різницю.

х – 20 = 48 х – 56 = 20 х – 11 = 55

х = 48 + 20 х = 56 + 20 х = 11 + ...

х = 68 х = ... х = ...

68 – 20 = 48 ..................... ......................

48 = 48 ........... .............

Правило. Щоб знайти невідомий від’ємник, потрібно від зменшуваного відняти різницю.

34 – х = 4 70 – х =20 85 – х = 55

х = 34 – 4 х = 70 – 20 х = 85 - ...

х = 30 х = ... х = ...

34 – 30 = 4 .................. ..................

4 = 4 ........... ...........

Завдання 2. Розв’яжи рівняння.

х – 7 = 40 х – 51 = 6 х - 50 = 30

20 – х = 10 29 – х = 20 51 – х = 51

Завдання 3. Розв’яжи задачі.

1) Було – 78 м ситцю Було - ? м ситцю

Продали – 8 м Продали – 8 м

Залишилось - ? м Залишилось – 70 м


2) У книзі 48 сторінок. Скільки сторінок прочитав Сергій, якщо йому залишилося прочитати 15 сторінок?



Завдання 4. Вивчи правила.

    1. 1 кг – одиниця вимірювання маси.

    2. 1 м, 1 дм, 1 см – одиниці вимірювання довжини.

    3. 1 грн, 1 к. – одиниці вимірювання вартості.

    4. 1 л – одиниця вимірювання місткості.

1 кг = 1000 г 1 м = 100 см 1 грн = 100 к.

1 дм = 10 см

- Виконай дії.

5 грн + 5 грн = ... 50 к. - 10 к. = ... 50 к. + 50 к. = ...

25 грн – 13 грн = ... 75 к. + 25 к. = ... 1 грн – 30 к. = ...

- Порівняй.

1 м 3 дм – 3 дм ... 10 дм 99 к. – 1 к. ... 98 к.

9 грн ... 9 грн + 10 к. 100 к. ... 10 грн

30 к. + 30 к. ... 69 к. 52 грн ... 52 к.

49 к. – 9 к. ... 4 грн 38 к. ... 83 к.



Завдання 5. Розглянь, як виконали додавання і віднімання.

9 + 2 11 – 2

↓ ↓

1 + 1 1 + 1



9 + 1 + 1 = 10 + 1 = 11 11 – 1 – 1 = 10 – 1 = 9

9 - 3 12 – 3

↓ ↓

1 + 2 2 + 1



9 + 1 + 2 = 10 + 2 = 12 12 – 2 – 1 = 10 – 1 = 9

9 + 4 13 – 4

↓ ↓

1 + 3 3 + 1



9 + 1 + 3 = 10 + 3 = 13 13 – 3 – 1 = 10 – 1 = 9

9 +5 14 – 5

↓ ↓

1 + 4 4 + 1



9 + 1 + 4 = 10 +4 = 14 14 – 4 – 1 = 10 – 1 = 9

9 + 6 15 – 6

↓ ↓

1 + 5 5 + 1



9 + 1 + 5 = 10 + 5 = 15 15 – 5 – 1 = 10 – 1 = 9

9 + 7 16 – 7

↓ ↓

1 + 6 6 + 1



9 + 1 + 6 = 10 + 6 = 16 16 – 6 – 1 = 10 – 1 = 9

9 + 8 17 – 8

↓ ↓

1 + 7 7 + 1



9 + 1 + 7 = 10 + 7 = 17 17 – 7 – 1 = 10 - 1 = 9

9 + 9 18 – 9

↓ ↓

1 + 8 8 + 1



9 + 1 + 8 = 10 + 8 = 18 18 – 8 – 1 = 10 – 1 = 9

Завдання 6. Закінчи обчислення.

8 + 3 = 8 + 2 + 1 = ...

11 – 3 = 11 – 1 – 2 = ...

8 + 4 = 8 + 2 + 2 = ...

7 + 4 = 7 + 3 + ...

7 + 5 = 7 + 3 + ...

6 + 5 = 6 + 4 + ...

12 – 5 = 12 – 2 – 3 = ...

11 – 5 = 11 – 1 - ...

13 – 5 = 13 – 3 - ...



Завдання 7. Розв’яжи задачі.

  1. У магазин привезли 98 кг яблук. За день продали 68 кг. Скільки кілограмів яблук залишилося продати?




  1. У магазин привезли 98 кг яблук. Зранку продали 8 кг, а протягом дня – ще 60 кг яблук. Скільки кілограмів яблук залишилося продати?



Правило. Задачі, що розв’язуються однією дією, називають простими. Задачі, що розвязуються кількома діями, називають складними.

  1. В автопарку було 14 вантажівок. Уранці 5 вантажівок виїхало у рейс, а по обіді повернулося 3. Скільки вантажівок стало в автопарку?



  1. Мама придбала 18 зошитів. З них 5 зошитів у лінію, 7 зошитів у косу лінію і кілька зошитів у клітинку. Скільки зошитів у клітинку придбала мама?

ТЕСТ.


1.Розклади число на доданки.

18 15 12 11 ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓

... ... ... ... ... ... ... ...

2. Обчисли зручним способом і визнач результат.

64 + 7 + 6

А. 67 Б. 77 В. 76

3. Який знак потрібно вставити замість зірочки?

1) 4 дм 7 см * 4 дм 6 см

А. = Б. ≥ В. ≤

2) 9 дм 1 см * 91 см

А. ≥ Б. = В. ≤

3) 7 дм 6 см * 67 см

А. ≥ Б. ≤ В. =

4. Вибери правильне розв’язання задачі: « Із 37 цукерок діти з’їли 14 шоколадних цукерок і 15 карамельок. Скільки цукерок залишилося?»

А. 37 – 14 + 15

Б. 37 + ( 14 + 15 )

В. 37 – ( 14 + 15 )

5. Скільки відрізків зображено на малюнку?

А. 3

Б. 5 _______.___________.___________.__________.



В. 6

ПРИРОДОЗНАВСТВО.


Тема. Де в природі міститься вода?
Завдання 1. Відгадай загадки.

В’ється, плине річечка, Поміж луг, поміж вербички

Як срібляста стрічечка. повилась блакитна стрічка.

Починалась річка ця Щось наспівує тихенько

Із малого ... і біжить удаль швиденько.

Стоїть коритце повне водиці.


Завдання 2. Відповіді на питання.

- Як одним словом назвати джерельце, річку, озеро, ставок? ( )

- Який колір переважає на глобусі? ( )

- Що позначають блакитним кольором? ( )

- Яка вода буває у водоймах? ( )

- У яких водоймах міститься солона вода? ( )

- Які ви знаєте моря нашої держави? ( )

- Солона вода міститься не тільки в морях, а й в океанах. Океани – це величезні водні простори Землі. А частини океанів, які заходять у сушу, - це моря.



- А яка вода міститься в річках? ( )

- Кожна річка починається невеликим струмком, який може витікати з болота, джерела або озера. У струмок течуть інші струмки. Води стає все більше і більше. Поступово утворюється річка. Річки несуть свої води в моря.



Висновок. Усі води поділяють на:

поверхневі підземні

озера – це прирдні водойми, які джерела – це місце, де на поверхню

виникли в западинах на поверх- землі виходить підземна вода.

ні землі. Вода в них може бути криниця – це викопана людиною гли-

прісною та солоною. Озера пос- бока яма, де знаходиться холодна, чис-

тійно поповнюються підземни- та, прозора вода.

ми водами.



болота це озера, які заростають,

міліють.


ставки – схожі на озера, але ство-

рені руками людей.



моря, океани.
Завдання 3. Тест.

  • Поставте «+» навпроти правильного твердження.

  1. Можна кидати у річку сміття.

  2. Можна ловити рибу.

  3. Можна кидати у річку каміння.

  4. Мити брудну машину біля річки.

  5. Милуватися річкою.

  6. Плювати у річку.

  7. Прибирати місця відпочинку на березі річки.

  8. Спостерігати за жабами.

Тема. Як змінюється стан води при нагріванні й охолодженні? Кругообіг води в природі.
Завдання 1. Відгадай загадки.

Буває хмаркою вона, Вона – відома і прозора рідина,

сніжинкою буває, яку всі люблять і вживають,

бува, як скло, крихка й тверда ... яка утворює річки, джерела і моря,

Ви здогадались? Це ... яка біжить, і ллється безупину,

і хмаркою по небу плине.

Вкриває взимку білим килимом поля.

Вона – звичайна, підкажіть ...

- У яких станах буває вода? ( )

Висновок. Вода буває у 3 станах:

рідкому газоподібному твердому

дощ водяна пара лід

роса хмара град

вода туман сніг



Завдання 2. Це цікаво знати.

Роса – це краплі води, що утворюються на поверхні землі, рослинах або інших об’єктах в результаті стикання вологого повітря з більш холодною поверхнею.

Туман – виникає біля поверхні охолодженої землі. У холодному повітрі водяна пара конденсується в дрібні крапельки води, які висять у ньому. Ось чому туман буває вранці, коли поверхня землі ще не встигла прогрітися.

Хмара – це туман, що піднявся від поверхні землі.

Іній – це кристалики льоду, які утворюються внаслідок охолодження водяної пари повітря при стиканні з холодною поверхнею грунту та трави, кущів і дерев, дахів будівель.

Град – це різні за формою і розмірами шматочки льоду.Град випадає з хмар, які тепле повітря підняло на висоту 10 км. Крапельки води, потрапляючи на велику висоту, замерзають і на них шарами нарощуються водяні кристалики. Під час падіння вниз вони збільшуються в розмірах. Величина градинок буває від маленьких розмірів аж до розмірів курячого яйця. Град часто завдає великої шкоди. Як, правило, супроводжується зливою і грозою.

Завдання 3. Відгадай загадки, користуйся словами із довідки.

1) Прекрасна цариця, 2) Я падаю на ваші хати,

по землі ходила, я білий-білий, волохатий.

ключі загубила, Я прилітаю вам до ніг,

місяць побачив, я називаюсь просто ...

сонце зібрало.

3) Не дід, а сивий, 4) Коли нема – чекають,

не спить, а стелиться. коли прийду – тікають.

Вкриває землю й океан,

а звуть його ...

5) Горя не знаю, 6) Розсипався горох на сто доріг,

а гірко плачу. та ніхто його не збирає.

7) Із-під гірки, з-під крутої 8) Взимку вкрили ми навкруг

прокрадається норою, ліс, дорогу, поле й луг.

тай до моря утіка А як сонце припече -

через лози по ярах. ми струмочком потечем.

9) Прозорий, як скло, та не вставиш у вікно.
Слова для довідок: річка, град, сніжинки, туман, роса, сніг, хмара, дощ, лід.

Завдання 4. Відповіді на питання.

- В якому стані буває вода? ( )

- Де тверда вода є у кожного вдома? ( )

- Що слід зробити, щоб рідка вода перетворилася на тверду? ( )

- Коли вода перетворюється у водяну пару? ( )

Висновок. Пертворення води – рідини на пару називається випаровуванням.

- Водяна пара легка чи важка? ( )

- Як рухається водяна пара, коли кипить чайник, піднімається вгору чи опускається вниз? ( )

Висновок. Водяна пара легка, прозора, безбарвна. Вона піднімається над Землею.

Перетворення води з газоподібного стану у рідкий називається конденсацією.

Вода в природі постійно рухається. Перетворення води з одного стану в інший і переміщення її в природі називається кругообігом води.



Завдання 5. Тест.

1. Виділи «+» твердження, з якими ти погоджуєшся.

А. Без води борщу не звариш.

Б. Воду створюють на фабриках.

В. У морській воді розчинені солі.

2. Виділи «+» твердження, з якими ти не погоджуєшся.

А. Вода – це безцінний дар природи.

Б. Дощ – це вода у твердому стані.

В. Сніг, град, крига, лід, іній – це вода в рідкому стані.

3. Коли водяна пара перетворюється на рідину? Обери правильну відповідь.

Коли її:

А. охолодити

Б. нагріти

В. розігріти

Г. Пофарбувати

4. Визнач правильну відповідь. Що таке кругообіг води в природі?

А. це перехід води у природі із одного стану в інший.

Б. це рух води з того місця, де її мало, туди, де її багато.

РУССКИЙ ЯЗЫК
Тема. Ударные и безударные гласные (а), (о). Буква Я я. Её звуковое значение.

Задание 1. Изменение слова «один – много».

один много

дом дома

к..за козы

поле п…ля

д..ска доски

Задание 2. Вставьте пропущенные буквы.

о или а?



в…лна скв…рец

б…льшой н…чной

к…вёр р…са

м…ряк …кно

хв…тать ск…зать

Задание 3. Подберите к словам проверочные слова.

В…да - … , гр…за - … , м…гу - … , в г…стях - … , п…ют - … .

Задание 4. Допиши слова, если бы ты писал(а) о маме.

Он - … , мой - … , твой - … , свой - … .

Задание 5. Проверь себя! Спиши, поставь знаки препинания в конце предложений, вставьте пропущенные буквы.

Я м…гу вязать С…ма св…зала для брата голубой шарф Мама рада Вот так р…бота!

Задание 6. Звуко-буквенный анализ.

яркий





ясная

= о

- - о

= о


просят







ноябрь








Вывод. В начале слова буква я обозначает два звука (йа), а в остальных случаях указывает на мягкость предыдущего согласного и обозначает один звук (а).

Задание 7. Ответь на вопросы. Слова-отгадки должны содержать букву я.

- Какие фрукты ты знаешь? ( )

- Каких животных ты знаешь? ( )

- Каких птиц ты знаешь? ( )

- В какой стране живут люди с узкими глазами? ( )

- Какие имена ты знаешь? ( )



Задание 8. Упражнение «Зоркий глаз, чуткое ухо».

- Вставьте в предложения пропущенные буквы.

рко гор…т …годки на р...бине.

сень рон…ет ув…дшие листь… .



Задание 9. Я или И?

п…тёрки п…тачок

р…ды зат…нуть

в…зать р…бина

т…жёлый м…чи

п…тно сн…ла

Задание 10. «Отгадай-ка». Сколько звуков в слове-отгадке?

* Само с кулачок, красный бочок.



Тронешь пальцем – гладко, а откусишь – сладко. ( )

* Прыгают белые комочки, глазки – уголёчки,

на ногах копытца, чтоб не простудиться. ( )

* Быстрый прыжок, тёплый пушок, красный глазок. ( )

* Далеко мой стук слышится вокруг,

червякам я - враг, а деревьям – друг. ( )

* Был белый дом, чудесный дом,

и что-то застучало в нём.

И он разбился, и оттуда

живое выбежало чудо…

Такое тёплое, такое

пушистое и золотое.

Что за дом? ( )

Тема. Буквосочетания ча, ща, чу, щу.



Задание 1. Отгадывание загадок.

1) Люблю я, подбоченясь, забраться на поднос:

то кланяюсь учтиво, то задираю нос. ( )

2) Нет ног, а хожу, рта нет, а скажу,

когда спать, когда вставать,

когда работу начинать. ( )

3) У неё во рту пила. Под водой она жила.

Всех пугала, всех глотала,

а теперь в котёл попала. ( )

4) Травянистое растение с продолговатыми съедобными листьями кислого вкуса. ( )

5) Небольшой лес с лиственными деревьями. ( )

6) Густой, дремучий, частый лес. ( )

Слова для справок: щука, чаща, чайник, роща, часы, щавель.

Вывод. Звуки (ч/), (щ/) – в русском языке всегда мягкие.

Задание 2. Выучу правила.

Ча и ща, ча и ща Сочетания чу и щу

С буквой а пиши всегда. с буквой у всегда пишу.



Роща, чаща, саранча,

чайник, чашка и свеча.

- Вставьте пропущенные буквы так, чтобы получились слова.




ч




б



ч




д

о










ч




л

о

к




ч




д

а

к

и




ч




м

а

з

ы

й




ч




д

о

в

и

щ

е



т

у

ч







ч




щ

а







с

в

е

ч




п

е

ч




л

ь




з

а

й

ч




т

а

Задание 3. Работа со словарём синонимов.

Корм - …


Непроходимый лес - …

Обрубок дерева - …

Травянистое растение - …

Напиток из сухих листьев - …

Хищная рыба - …

Сосуд для питья - …

Набитая шкура животного, изображающая это животное - …

Слова для справок: чаща, пища, чашка, щука, чучело, щавель, чай, чурбан.

Задание 4. «Отгадай-ка». Составьте звуковые модели слов-отгадок.

*Из горячего колодца

через нос водица льётся.







* Хвост на месте лежит,

голова вокруг бежит.

Задание 5. Проверь себя!

- Спиши, вставляя пропущенные буквы.



Вот м…я ч…шка. Дай, пожалуйста, ч…ю. Угадай, что я ск…жу. Я м…гу в…зать.

- Переведи на русский язык.



Почати, спочатку, будь ласка, хочу, відпущу, погано, розповісти почну, велика, червона, візьму.

Тема. Аудирование.

- Прочитай текст. Ответь на вопросы.
Первая рыбка.

Юра жил в большой и дружной семье. Все в этой семье работали. Один раз поехала Юрина семья рыбу ловить и уху варить… Много рыбы поймали и всю бабушке отдали. Юра тоже одну рыбку поймал. Ерша. И тоже бабушке отдал. Для ухи.

Сварила бабушка уху. Вся семья на берегу вокруг котелка уселась и давай нахваливать:

- Оттого наша уха вкусна, что Юра большущего ерша поймал.

А Юра, хоть и маленький был, а понимал, что взрослые шутят. Велик ли навар от крохотного ёршика? Но он всё равно радовался. Радовался потому, что в большой семейной ухе была и его маленькая рыбка.

Е. Пермяк

- Как звали мальчика? ( )

- В какой семье жил Юра? ( )

- Куда однажды поехала семья? ( )

- Кто варил уху? ( )

- Какую рыбку поймал Юра? ( )

- Что Юра сделал с пойманной рыбкой? ( )

- Чему радовался Юра? ( )

Тема. Парные звонкие и глухие согласные в конце слова.

Задание 1. Сказка «Кто важнее».

В одном королевстве на улице Звонких согласных жили буквы – Б, В, Г, Д, Ж, З, а на улице Глухих согласных – П, Ф, К, Т, Ш, С.

Однажды между звонкими и глухими согласными произошёл удивительный спор, кто важнее.

- В таких словах, как ГРИБ, ЗУБ, ГЛАЗ, ГОРОД, нужно писать на конце букву звонкого согласного звука, - твердили звонкие согласные.

- Нет, неправда. Нужно писать букву глухого согласного, как слово выговаривается, - говорили глухие согласные.

И, наверное, долго бы они спорили, если б не гласные.

Гласные сказали:

- Если бы не мы, то никто не знал бы, что писать в конце слова. Вы все важны!

Вот так гласные помирили согласных. Они взяли и встали рядом с ними. До сих пор живут они в дружбе, согласии и взаимопонимании, часто заменяют и подменяют друг друга. Но если не решается вопрос, кому выходить на службу: звонким лил глухим, обращаются к гласным.

Задание 2. Игра «Два и один».

Один Два


зуб …

глаз …

друг …

уж …

слог …

рукав …

огород …

арбуз

Задание 3. Работа с загадками. Подберите к словам-отгадкам проверочные слова.

* Буквы-значки, как бойцы на парад, * Клубок, да не пушистый,

в строгом порядке построены в ряд. колючий, да ершистый.

Каждый в условленном месте стоит Когда дотронешься – поймёшь,

и называется …( алфавит – алфавиты) что это не клубок, а …( )

* Он высокий, он огромный, * Он совсем не кровожадный,

он похож на кран подъёмный. потому что травоядный,

Только этот кран живой, только смотрит строго.

с настоящей головой. На носу два рога,

Тот из нас будет прав, на ногах копыта -

кто ответит нам … ( ) от врагов защита.

Лишь слона не свалит с ног

африканский …( )

Задание 4. Объяснительный диктант.

Алёнка взяла пру…(т,д) и погнала гусей на пру…(т,д). По реке плывёт пло…(т д). Шишка – это пло…(т,д) сосны. Ребята пошли на лу…(г,к). В огороде растёт лу…(г,к).

Задание 5. «Как назвать одним словом?».


  1. Крупный населённый пункт, в котором есть фабрики и заводы ( )

  2. Жители страны ( )

  3. Что имеет 12 месяцев? ( )

  4. Растёт в огороде, плод оранжевого цвета ( )

  5. Плод, который созревает в земле, имеет горьковатый вкус ( )


Задание 6. Проверь себя!

- Вставьте в слово нужную букву из скобок.



Ро(п,б)кий мальчик; крутой бере(г,к); хру(п,б)кая чашка; мя(г,х)кий диван; резиновая ло(д,т)ка; жи(д,т)кий раствор; сла(д,т)кий чай; дружный коллекти(в,ф); дер(з,с)кий поступок.

- Соедини слова со схемами, разделив их на слоги.



Уж







Щенок





Щука









- Отгадайте загадки. Подберите проверочные слова.



* Сидит девица в темнице,

а коса её на улице. ( )

* Я из крошки-бочки вылез,

корешки пустил и вырос,

стал высок я и могуч,

не боюсь ни гроз, ни туч.

Я кормлю свиней и белок –

ничего, что плод мой мелок.( )

* Кафтан на мне зелёный,

а сердце как кумач;

на вкус как сахар сладок,

а сам похож на мяч. ( )


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка