Тема уроку. Орфей ХХ століття. Життєвий І творчий шлях письменника. Рільке І Україна. Синтетичний вияв новітніх течій І тенденцій у поезії австрійського поета Мета уроку




Сторінка1/4
Дата конвертації01.03.2017
Розмір4,13 Mb.
  1   2   3   4




Тема уроку. Орфей ХХ століття. Життєвий і творчий шлях письменника. Рільке і Україна. Синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій у поезії австрійського поета

Мета уроку: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом австрійського письменника Р.М.Рільке, розкрити зв'язок Рільке з Україною, прослідкувати синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій у поезії Рільке, основних мотивів творів, розкрити позачасове значення його лірики; розвивати навики виразного читання і аналізу поезію поета, виховувати прагнення до пізнання одвічних основ буття, природи, людського життя, формувати культурологічні компетенції, пробуджувати інтерес до творів світової поезії.

Обладнання: портрети Р.М.Рільке, виставка його творів, фотографії друзів поет, літературна газета «Орфей», репродукції картин художників ХХ століття.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: творча лабораторія.

Теорія літератури: модернізм, авангардизм.

Очікувані результати: учень розповідає про основні віхи життєвого і

творчого шляху поета; характеризує творчість австрійського поета Р.М.Рільке як синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій у поезії; наводить приклади втілення в творах Р.М.Рільке мотивів: а) відчуження людини в дегуманізованому світі; б) ностальгії за втраченою єдністю людини зі світом; в) українських мотивів; виразно читає і аналізує вірші Р.М.Рільке.

ХІД УРОКУ

Ти один сказав Богові щось нове.

М.Цвєтаєва

Ті люди, що живим поета знали, не відали,

яким єдиним він зі світом був: його лицем

ставали ці води, гори, ниви цих долин.

Р.М.Рільке

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя

  • Я хочу розпочати цей урок притчею.

Султан викликає до себе верховного візиря і запитує його:

  • Скільки в моїй країні поетів?

  • Сто, падишаху всесвіту, - відповідає візир.

  • Киньте їх до в’язниці.

Через рік запитує:

  • Ну, як там мої поети? Хто з них продовжує писати?

  • Десять диваків.

  • Випусти цих диваків і дай кожному по палацу.

Через рік він знову запитує:

  • Ну, як там мої поети? Хто з них продовжує писати?

  • Двоє, - відповідає візир.

  • Ось вони і є справжніми поетами.

Наш сьогоднішній урок присвячений життю і творчості саме такого поета. Він писав, не зважаючи на жодні випробування долі. Адже він не міг не писати, бо весь світ для нього був сповнений поезії.

ІІІ. Робота над темою, метою, епіграфом уроку.



Як ви розумієте епіграф?

  • Уявити собі поетичну спадщину ХХ століття без творчості австрійського поета Райнера Марії Рільке неможливо. Пройшовши у своєму творчому становленні основні етапи розвитку літератури на рубежі віків, Рільке здобув репутацію «пророка минулого», «Орфея ХХ століття». Його творчістю захоплювалися, намагалися осягнути і наслідували. Він навчав мудрості, красі, добру, навчав бачити незвичайне у реальному житті. Рільке створив зразки новітньої філософської лірики, сягнувши вершин модерністської літератури.

ІV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

1. «Портретна галерея»

- Перед вами портрети Рільке і його фотографії. Що ви можете сказати про нього, дивлячись на роботи різних художників? Яким ми бачимо поета? На перший погляд, Рільке на портретах зовсім різний. Його малювали люди, які його дуже любили. Це Леонід Пастернак, Паула Модерсон-Беккер, німецька художниця- експресіоністка. Вони були його справжніми друзями. Рільке навіть створив свій поетичний портрет.



Як же поет змалював себе? Давайте послухаємо.
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка