Тема уроку. Звички І здоров’я мета уроку




Скачати 84,55 Kb.
Дата конвертації08.03.2019
Розмір84,55 Kb.
ТЕМА УРОКУ. Звички і здоров’я

МЕТА УРОКУ:

навчальна: обговорити чинники, що впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формувати корисні звички і позбутися шкідливих.

розвиваюча: розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати власні вчинки та ухвалювати рішення відповідно до ситуації; здоров'язбережувальну компетентність; формувати позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя.

виховна: виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я, відповідальність за власну поведінку.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: звичка, корисні та шкідливі звички.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент уроку

Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій. Вправа «Тримай посмішку - вона додає здоров’я».

  1. Вступне слово вчителя

  • Одного мудреця запитали: « Що є для людини найбільш цінним і важливим: багатство чи слава?»

Поміркувавши, мудрець відповів:

« Ні багатство, ні слава не роблять людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля»

Давно доведено: усе, що робить людина, позначається на стані її здоров’я Міцне здоровя – це постійна робота над собою. Для нього людина може йти, будучи зовсім здоровою чи навіть інвалідом. Здоров’я залежить від цілей особистості, її інтересів і звичок. Людина в житті може йти двома шляхами: один веде її до здоров’я, інший - від здоров’я.

Сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоров’я, а от у якому напрямку до нього йти – обирати Вам.



  1. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Очікування

Учні на різнокольорових силуетах «чоловічків» записують свої очікування від заняття, що нового хотіли б дізнатися, навчитися, у чому розібратися, і прикріплюють їх по черзі біля човника, який пливе по річці Життя.

  1. Розминка

На кожну букву слова «здоров’я» знайти ключові слова щодо здоров’я

З

Загартовування, звички

Д

Дружба зі спортом, доброзичливість

О

Охайність, особиста гігієна

Р

Режим, рух

О

Обережність, охорона життя

В'

Вода, вітаміни

Я

Яблуко, ягоди



  1. Вивчення нового матеріалу

Відомий римський поет Марк Марціал писав: «Життя не в тому, щоб жити, а в тому, щоб бути здоровим». І дійсно, чим би ми не займалися, а здоров’я власне і здоров’я близьких завжди буде на першому місці. А щоб, зберегти здоров’я змолоду, треба виробити звичку до здорового способу життя.

  1. Мозковий штурм «Звички – це…»

Учитель підсумовує відповіді учнів:

«Звички – особлива форма поведінки людини, що виявлена в здатності робити ті чи інші дії, закріплені внаслідок багаторазового їх повторення»



  • А які бувають звички? (Корисні та шкідливі)



  1. Робота з підручником (с.61 - 66)

  • Що таке звички? Наведіть приклади.

  • Що таке корисні звички? Наведіть приклади.

  • Складіть речення про корисні звички.

  • Що таке шкідливі звички? Наведіть приклади.

  • Складіть речення про шкідливі звички.

  • Розкажіть, як формуються корисні звички.



  1. Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати!

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо!

Швидко, втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись!

Кілька раз понахилялись.

Сім! Вісім! Час настав!

Повернутись нам до справ.



  1. Узагальнення та систематизація знань

  1. Творча робота

1-й групі – швидко намалювати обличчя людини, яка веде здоровий спосіб життя;

2-й групі – обличчя людини зі шкідливими звичками;

3-й групі – обличчя людини, в якої б була половина обличчя здорової людини, а інша половина – людини зі шкідливими звичками.


  1. Робота в групах

Учням пропонують скласти хіт – парад звичок.

1 група – корисних звичок;

2 група – шкідливих звичок.


  1. Робота в парах

  • Сполучіть початок і кінцівку висловлювання

А Щоб не пошкодити зуби, 1. Не слід читати при поганому освітленні.

Б Щоб міцно спати вночі, 2. Слід загартовуватися.

В Щоб зберегти гостроту зору, 3. Не слід розкушувати горіхи.

Г Щоб зміцнювати здоровя, 4. Слід уувечері провітрювати кімнату.



  • Сполучіть початок і кінцівку твердження

А правильне харчування 1. Сприяє відновленню працездатності.

Б Міцний сон 2. Сприяє взаєморозумінню.

В Уникання сварок 3. Сприяє формуванню правильної постави

Г Заняття фізичною культурою 4. Сприяє запобіганню захворювань шлунка



  • Позначте, що потрібно робити, щоб зберегти здоров’я

А) Не витрачати час на відпочинок після уроків;

Б) хвалитися досягненнями;

В) хвилюватися через дрібниці;

Г) загартовуватися.



  1. Гра «Корисно - шкідливо»

(Учні картками сигналізують: зелена-корисно, червона-шкідливо)

  • Вітання під час зустрічі

  • Гуляти по свіжому повітрю

  • Брати до рота та гризти всілякі предмети – ручки, олівці,…

  • Допомагати слабшим, маленьким, хворим

  • Робити компліменти іншим людям

  • Виконувати ранкову гімнастику

  • Смоктати палець

  • Доглядати за власним одягом, взуттям

  • Дотримувати режиму дня

  • Говорити неправду

  • Гризти нігті

  • Колупатись у носі

  • Довго засиджуватися біля телевізора, комп’ютера

  • Правильно харчуватися

  • Палити, курити

  • Складати портфель поспіхом вранці

  • Бути пунктуальним

  • Переїдання

  • Вживання наркотиків і токсичних речовин



  1. Усний журнал «скарбничка здоров’я»

Учні зачитують коротенькі повідомлення.

1-й учень. Британські вчені Центру здоров’я та здорового способу життя при Університетському коледжі в Лондоні з’ясували: щоб набути корисної звички, людині потрібно приблизно 6 днів. Саме стільки днів, за підсумками вчених, людині доведеться примушувати себе виконувати щось корисне, навіть, якщо це щось найнеприємніше, щоб «втягнутися». При цьому такі шкідливі звички, як куріння або вживання алкоголю здатні сформуватися набагато швидше за рахунок «підкріплення» - збудження центрів задоволення в головному мозку.

2-й учень. Медичне видання American Journal of Medicine назвало чотири звички, необхідні для здорового способу життя й активного довголіття. Це відмова від куріння, щоденне споживання овочів і фруктів, дотримання оптимальної ваги ш невеликі фізичні навантаження до 2,5 годин на тиждень.


  1. Робота в групах

Учні мають скласти і презентувати розгорнуту відповідь на запропоновані запитання:

1 група – «Чому люди мають шкідливі звички?»

2 група – «Чому люди не мають шкідливих звичок?»


  1. Гра «Чарівна квіточка»

Діти відривають пелюстку, читають перелік звичок і користі, кріплять до червоної кулі, а шкідливі – до синьої.

  • Паління

  • Споживання алкоголю

  • Вживати наркотики

  • Рано лягати спати

  • Пізно лягати спати

  • Гризти нігті

  • Чистити зуби перед сном

  • Прогулюватися перед сном

  • Завжди перед їжею мити руки

  • Часто перебувати на свіжому повітрі

  • Усе брати до рота і куштувати

  • Довго сидіти біля телевізора

  • Правильно, регулярно харчуватися

  • Загартовуватися



  1. Гра «Розподіли речення»

На дошці записані речення. Учні по черзі мають розподілити їх у два стовпчики: лівий – корисні звички, правий – шкідливі.

Орієнтовний перелік корисних і шкідливих звичок



Я щодня роблю ранкову гімнастику

Я споживаю багато солодкого

Я гризу нігті

Я багато сиджу перед телевізором

Я зранку обливаюся холодною водою

Я вживаю такі слова, як «блін», «ну», «от», «значить»,..тощо

Я смокчу пальці та язик

Я після їжі полощу рота

Я човгаю ногами

Я щохвилини спльовую слину

Я щоранку обтираюся мокрим рушником

Я вчасно лягаю спати

Я ніколи не запізнююсь

Я палю цигарки



  1. Рольова гра

Групам пропонується по одній ситуації. Представники від груп виступають – розігрують ситуації.

Ситуація 1. Оля запропонувала Софії вранці займатися ранковою гімнастикою. Як їй переконати Софію?



Ситуація 2. Олексій, який постійно проводить свій час за комп’ютером, ніколи не відвідував спортивних секцій. Матвій – любитель баскетболу, запрошує його в спортивний зал.

  1. Читання та обговорення притчі «Усе у твоїх руках» (стор.73, 6 клас)

  • Що ви зрозуміли з прослуханого?

  • Який висновок можна зробити?

  • Отже, тільки від нас самих залежить наше життя, як ми піклуватимемося про своє здоров’я, які звички формуватимемо в себе. Наше життя в наших руках.



  1. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  • Що нового дізналися на уроці?

  • Коли треба починати берегти здоров’я?

  • Наведіть приклади, як ви досягли мети, щодо формування корисної звички.

  • Бережіть себе і свій організм, радійте життю. Набувайте хороших звичок, привчайте себе до активного і здорового способу життя, будьте розумними і мудрими, обирайте самостійно правильні стежини, крокуйте ними до країни міцного здоров'я і пам’ятайте, що ваше здоров'я – у ваших руках.



  1. Домашнє завдання.

Підручник (с. 61 - 66)


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка