Тема. Види навчання: історія і сучасність




Скачати 46,01 Kb.
Дата конвертації09.12.2018
Розмір46,01 Kb.
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 2
Тема. Види навчання: історія і сучасність
1. Догматичне навчання та пояснювально-ілюстративне навчання. Порівняльний аналіз, переваги та недоліки цих типів навчання.

2. Програмоване навчання та проблемне навчання. Порівняльний аналіз, переваги та недоліки цих типів навчання.

3. Модульне навчання та диференційоване навчання. Порівняльний аналіз, переваги та недоліки цих типів навчання.

4. Розвивальне навчання та особистісно-орієнтоване навчання. Порівняльний аналіз, переваги та недоліки цих типів навчання.

5. Стилі навчання.
Опорні терміни та поняття: види (типи) навчання, догматичне, пояснювально-ілюстративне, програмоване, проблемне, модульне, диференційоване, розвивальне, особистісно-орієнтоване навчання, стилі навчання.
Контрольні запитання


  1. Що таке процес навчання, навчальний процес. Основні функції, компоненти навчання?

  2. Що таке види навчання?

2. Які види (типи) навчання ви знаєте?

3. Назвіть переваги та недоліки кожного з видів навчання.



4. Які з цих видів навчання застосовуються в сучасних школах?

1. Опрацювати тему «Види навчання». На основі опрацьованої інформації скласти павутинку, таблицю, рисунок, вказавши головні ознаки, переваги, недоліки, форми, методи

Оцінювання: 4 б.:

  • Павутинка 01,5 б.

  • Модель вчителя - 1 б.

  • Проект 1б.

  • Опитування – 0,5 б.

Практичні завдання

1.Індивідуальне створення павутинки.



2. Проектна робота. Робота у парах. Аналіз конспектів уроків. Розробка завдань на окремих етапах засвоєння нових знань. (Студенти розробляють систему завдань до однієї і тієї ж теми уроку, у залежності від обраного етапу засвоєння знань). Представлення виконаної роботи.

3.Командна робота. Створення та представлення моделі вчителя. Кожна команда готує свій проект за обраним типом.

Учитель “Я – сама” (головний ініціатор учнівського процесу, але знищує всі форми учнівської ініціативи).

Учитель ”Китайська стіна” (виставляє дистанцію між собою і учнями, головне завдання – повідомити, а не навчити).

Учитель “Тетерук” (чує тільки себе, не налаштований на учнів).

Учитель “Ангел” (не нервує, не критикує, встановлює з усіма дружні стосунки).

Учитель “Шоу -мен”(урок нагадує спектакль, а результати мінімальні).

Учитель “Тиран” (Я – цар і Бог).

Учитель “Товариш” (переважають дружні стосунки, але спілкування втрачає діловий контекст і набуває особистісного характеру).


Учитель “Робот” (діє на основі надуманого алгоритму, не звертаючи увагу на обставини, що потребують змін при спілкуванні. Наприклад, не підемо на перерву, якщо не виконаємо вправу).
Учитель “Гамлет” (характеризується постійними сумнівами, не має чіткої позиції, захищається чужим авторитетом)
Учитель “Локатор” (спрямовує роботу на одну групу дітей – сильних, слабких або обдарованих).

4.Представлення проектів.
Література


  1. Волкова Н.П. Педагогіка: Навч. посібник. – Вид. 2-ге, перероб., доп. – К.: Академвидав, 2007. – С. 293-313.

  2. Зайченко І. Педагогіка: Навч. посібник. – К.: Освіта України, 2008. – С. 112-115.

  3. Курлянд З., Хмелюк Р., Осипова Т. Педагогіка: Навч. посібник. – Х.: Бурун Книга, 2009. – С.89-94

  4. Максимюк С. Педагогіка: Навч. побібник. – К.: Кондор, 2005. – С.100-103.

  5. Малафіїк І. Дидактика: Навч. посібник. – К.: Кондор, 2005. – С. 308-370.

  6. Мойсеюк Н. Педагогіка: Навч. посібник. – К., 2007. – С. 235-242.

  7. Огнев’юк В., Фурман А. Принцип модульності в історії освіти. – Ч. 1. – К., 1995. – С. 26-37.

  8. Пащенко М. Модульні програми у навчально-виховному процесі // Рідна школа. – 2000. – № 10. – C. 74-75.

  9. Педагогіка у запитаннях і відповідях /За ред. Л.Кондрішова, О.Пермякова, Н.Зеленкова, Г.Лаврешина. – К.: Знання, 2006. – С.173-184.

  10. Рябова В. Інноваційний аналіз дидактичних версій модульного навчання // Рідна школа. – 2000. - № 1 – C. 65-67.

  11. Чайка В. Основи дидактики: Навч. посібник. – К.: Академвидав, 2011. – С.52-56.

  12. Шадей Н. Технологія диференційованого навчання // Відкритий урок. – 2010. - №12. – С.26-31.

  13. Якса Н. Основи педагогічних знань: Навч. посібник. – К.: Знання, 2007. – С.140-144.

  14. Ясулайтіс В. Дистанційне навчання: Методичні рекомендації. – К.: МАУП, 2006. – 72 с.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка