Тема заняття




Скачати 96,63 Kb.
Дата конвертації31.10.2018
Розмір96,63 Kb.


Заняття гуртка «Основи акторської майстерності»
Тема заняття. Етюди. Етюди на імпровізацію.

Мета.

Навчальна: навчити вихованців виконувати образні вправи, використовуючи різні засоби спілкування (рухи, міміку, мовлення).

Розвиваюча: розвиток вміння узгоджувати свої рухи з рухами партнерів по виставі, уміння слухати партнера і не заважати йому.

Виховна: виховувати естетичні почуття - творче сприйняття природи, життя, мистецтва.

Завдання.

  • Закріпити отримані знання в практичній роботі «Етюди на імпровізацію по заданій темі».

  • Проконтролювати ступінь засвоєння основних умінь і навичок, а також вивчених і сформованих на попередніх заняттях.

Методи:

  • Словесні (пояснення, інструктаж).

  • Наочні (демонстрація слайдів).

  • Практичні ( практична робота навчальні вправи, ігрові вправи).


Тип заняття: застосування практичних умінь та навичок

Форма заняття: групова

Вид заняття: взаємонавчання, закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання:

  • мультимедійний проектор, компютер, аудіо-матеріали;

  • реквізити: стільці, дрібні предмети: намистинки, смужки паперу;

  • наочний матеріал для імпровізації.

Міжпредметні зв’язки:

Музика, українська література, світова література, художня культура.

Очікуваний результат:

Вихованці повинні навчитись основам побудови етюду як основної складової акторської майстерності
ХІД ЗАНЯТТЯ
І Вступна частина.
Керівник. Шановні діти! Сьогодні темою нашого заняття є «Етюди. Етюди на імпровізацію».

Метою нашого заняття є закріплення отриманих знань у практичному застосуванні виконання образних вправ, використовуючи різні засоби спілкування (рухи, міміку, мовлення).

Ми з вами протягом декількох попередніх занять вивчали тему «Етюдна діяльність».

Хочу нагадати вам, що етюд е основою розвитку акторської майстерності Отже, щоб оволодіти основами акторської майстерності ми повинні добре оволодіти технікою підготовки етюдів.

Актуалізація опорних знань.

На попередньому занятті для закріплення цієї теми ви отримали таке домашнє завдання: придумати парний і груповий етюд на теми : «Зустріч після канікул»,

«Веселий двір», «Не дав списати...».

Але перед тим, як ви покажете свої етюди, ми проведемо з вами «Розминку», яку ми завжди проводимо перед виконанням практичних завдань і яка дасть вам змогу налаштувати себе на виконання свого домашнього завдання.

(Керівник проводить розминку під музичний супровід)

Вправа №1. Вихованці під музику по колу піднімаючи високо ноги роблять декілька кроків (пташина хода), від повільного до найшвидшого.

Вправа №2. Стають в шаховому порядку чотири кроки вперед сім назад три вперед і один назад (2 рази).

Вправа №3. Діти стоять в колоні по одному за сигналом керівника йдуть наслідуючи індика із надутими щічками. За сигналом прийшли зупиняються плескають себе по щічках та боках, потім знову надуваються і йдуть.

Ми повинні розім'яти наші ротики і це артикуляційна гімнастика, щоб ми правильно і чітко вимовляли слова - це називається дикція це важливий компонент культурної мови.

Вправа №4. Вихованці чітко вимовляють скоромовки, які вже знають.


Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.
Босий хлопець сіно косить,

Роса росить ноги босі.
Був бик тупогуб,

Тупогубенький бичок.

У бика була тупа губа.
В домі Діми дим.

Ой ходім туди, ходім

Рятувати Дімин дім.
Вовк-вовцюг вівцю волік.

Вова вовку вила в бік.

Як завив же вовк-вовцюг,

Миттю випустив вівцю.
Ворона проворонила вороненя.
Стоїть піп на копі,

Копа під попом,

Піп під ковпаком.
Улас у нас, Панас у вас.
У садочку барвінок,

На барвінку — втінок.

Заберімо втінок,

Вирвімо барвінок.
Хитру сороку

Спіймати морока,

А на сорок сорок

Сорок морок.
Ходить квочка коло кілочка,

Водить діточок коло квіточок.


П. Основна частина.
Керівник. А зараз ми подивимося ваші етюди, які підготували вдома за такими темами «Зустріч після канікул», «Веселий двір», «Не дав списати...».

(Діти виконують підготовленні етюди під музичний супровід )

Керівник. Навчаючись, ми з вами вивчили історію театру, його типи і види.

Окрім цього ми вивчили поняття сценічної культури, надзавдання художнього твору та вистави, конфлікту у виставі. Ознайомилися з термінами «пам'ять», «фізична дія», «емоційна пам’ять», «активна уява та увага».

Та найголовнішою темою нашого курсу є тема «Етюди», яка, як ми вже говорили, є основою акторської майстерності.

І зараз ми з вами пригадаємо :

  • Що таке етюд?

  • Яка мета етюдної роботи?

  • 3 яких компонентів складається етюд?

  • Що ми повинні фіксувати і де імпровізувати, працюючи над етюдом?

  • На якому матеріалі будується етюд?

  • Що таке «пропоновані обставини» етюду?

  • Які бувають види етюду?

  • Яке місце етюду в роботі над постановкою драматичного матеріалу? (діти дають відповідь)

Керівник. Ви добре справилися з домашнім завданням і розкрили в своїх етюдах тему та домоглися поставленої мети. Найважливішим є те, що ви включили вашу фантазію і кмітливість, отримані раніше знання з умінням використали на практиці.

Ми з вами вивчили створення етюдів за уявою, а тепер ми навчимося створювати етюди на імпровізацію.

Етюд, як ми знаємо, це вправа, яка допомагає нам розвивати свою акторську майстерність. Акторські навички потрібні в повсякденному житті. А володіння ними робить відкритим до спілкування, переконливим, дозволяє спілкуватися з будь-ким на будь-які теми. Бути виразним — емоційно і словесно, запам’ятовуватися. Аби цього досягти, достатньо розвинути свою природну артистичність, позбавитися затисків — внутрішніх і тілесних, страху сказати або зробити щось не так.

Отже, етюд на імпровізацію - це завжди невеликий відрізок життя створений уявою, який базується на запасі спостережень і живими почуттями виконавця, тобто - подієвий епізод.

Головне в ньому відтворити подієвий рух. Якась подія взята окремо і зіграна стає етюдом. Тобто - це маленька історія з логічним початком і кінцем. Необхідно відзначити, що на початковому етапі все етюди виконуються мовчки і поодинці, і тільки пізніше з'явиться робота з партнером, партнерами, з'явиться текст.

Теми для імпровізації, які ви зараз отримаєте - це найкращий шлях розвитку ваших творчих здібностей та впевненості в собі. Набуті знання допоможуть вам не І тільки зіграти свою першу роль, але й почуватися впевненіше у будь - якій життєвій ситуації.

Зараз ви зіграє етюд на імпровізацію.

Керівник гуртка дає завдання вихованцям:

Груповий етюд «Черга за квитками», «За столом у кав’ярні».

Індивідувальний етюд «Професії моїх родичів».

Парні етюди:

Етюд 1. «В чарівному лісі».

Етюд 2. «На уроці танцю».

(Діти виконують етюди під музичний супровід)

Підсумовуємо вивчене.

У сучасній театральній педагогіці етюд — вправа, яка служить для розвитку та вдосконалення акторської техніки і яка складається з різних сценічних дій, імпровізованих чи заздалегідь розроблених викладачем. Бажано щоб етюд містив менше слів, або був зовсім без слів. Етюдна замальовка повинна містити певні події із життя предмета, а її зміст асоціюватися з логікою поведінки людини в різних життєвих ситуаціях.

Етюди бувають: одиночні, групові, парні.

Пластичні етюди - це вершина акторської майстерності, але вони вимагають не тільки фізичної підготовки, але й уяви, спостережливості, емоційності, закінченості.

ІІІ. Заключна частина.

Керівник. Ми сьогодні з вами на практиці засвоїли створення етюдів на імпровізацію. Ви добре справилися зі своїми завданнями. ( якщо щось не вдалося, керівник тактовно вказує на недоліки і виправляє їх). Я сподіваюся, що набуті знання вам стануть в нагоді, особливо при підготовці наших вистав.

На наступне наше заняття, ви повинні самостійно придумати будь-який етюд на імпровізацію і показати його.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка