Тоталітаризм. Основні ознаки та характеристика



Сторінка1/11
Дата конвертації20.03.2017
Розмір1,19 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11
Шумік О.С., викладач всесвітньої історії

Тема програми: Тоталітарні та диктаторські режими

Урок 1 - 2.

Тема:   Тоталітаризм. Основні ознаки та характеристика

Мета:

  • Дати визначення і пояснити термін “тоталітаризм». Пояснити причини появи такого державного ладу.

  • Розвивати в учнів навики роботи із історичними термінами та поняттями, вміння аналізувати та прогнозувати історичні документи.

  • Виховувати в учнів почуття громадянської свободи та дотримання демократичних свобод.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, пошуково – дослідницька діяльність учнів

Обладнання: карта, підручники, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація,фрагменти історичних документів, уривки з документального відеофільму « Сильні світу цього » каналу « Діскавері »

Основні поняття: тоталітаризм, демократія, міжнародне право, фашизм, нацизм, авторитаризм

ХІД УРОКУ :

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

Проходить у формі евристичної бесіди.



ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь викладача

1.1 Передумови виникнення тоталітаризму. Різновиди тоталітарних режимів. 

У найдраматичніші періоди своєї історії людство намагалося знайти єдино правильний вихід із ситуації, що склалася. Інколи йому це вдавалося, інколи - ні. Початок XX ст. приніс людям чимало страждань і розчарувань: економічні кризи, жорстокі повстання та революції і, нарешті, світова війна.



Демократія, на яку покладалося стільки надій, не спромоглася убезпечити народи від небачених руйнувань і багатомільйонних жертв. Перед тими, хто ще вчора беззастережно вірив у демократизм, міжнародне право та недоторканність особи і майна, постали запитання, на які не знаходилося відповіді: чому так сталося, хто винен, як уникнути подібних катастроф у майбутньому?

   Обивателі, не у змозі самостійно розібратися у причинах такого стану речей, у всьому звинуватили демократію. Саме в ній вони вбачали корінь зла і схилялися до думки, що лише «сильна» влада може забезпечити їм спокійне й сите життя. Найбільше такі погляди були поширені у країнах, які або програли війну (Німеччина та Росія), або ж не отримали від перемоги в ній того, на що, на їхню думку, вони заслуговували (Італія). Боягузтво і лицемірство, підлість і зрада, визнання будь-якої влади і будь-якого «вождя» — усе це не видавалося за надмірну плату за власне благополуччя і спокій. В ім'я кращого майбутнього та задоволення власних інтересів такі люди зголошувалися відсторонено спостерігати злочини влади, аби вони лише не стосувалися їх особисто.

І поки інтелектуали та політики розробляли рецепти повоєнного облаштування світу й безуспішно намагалися пропонувати їх народам, владу захоплювали ті, хто давав прості й зрозумілі людям відповіді та обіцяли заманливі перспективи. З цього жорстокого часу, який розпочався 1914 р., й виросла небачена до тоді протилежність демократії - тоталітаризм.

Каталог: attachments -> article -> 7167
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка