Тривожна статистика




Скачати 166,95 Kb.
Дата конвертації17.12.2017
Розмір166,95 Kb.

ЧИМ ПРИВАБЛЮЄ ІНТЕРНЕТ ДІТЕЙ?

  • Різноманітне спілкування;

  • утамування інформаційного голоду;

  • пошук нових форм самовираження;

  • анонімність і віртуальна свобода (моделювання множинності «Я»);

  • відчуття спільності та приналежності до групи.

ТРИВОЖНА СТАТИСТИКА

Дослідження компанії Київстар свідчать:

  • понад 28 % опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у мережі;

  • 17 % без сумнівів діляться інформацією про себе і свою родину — розголошують адресу, професію, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі. Навіщо незнайомцям така інформація, діти, як правило, не замислюються;

  • 22 % дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих;

  • 28 % дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або тютюну, хоча б один раз спробували їх купити;

  • 11 % пробували купувати наркотики;

  • близько 14 % опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.

За статистикою:

  • школярів цікавлять такі ресурси мережі, як YouTube, Google і Facebook, Wikipedia;

  • хлопчики легше сприймають інформацію, що несе зображення, а дівчата надають перевагу текстам;

  • для дівчаток найбільша складність — це навігація сайтів і особливості користування ресурсами Інтернет. Хлопчики швидше орієнтуються в ресурсах сайтів і в навігації;

  • дівчата під час роботи з комп'ютером звертаються по допомогу до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися у проблемі та знайти рішення;

  • хлопчики надають перевагу іграм, а дівчата — музичним сайтам, розважальним ресурсам;

  • до соціальних мереж хлопчики й дівчата виявляють однаковий інтерес;

  • хлопчики частіше за дівчат відвідують порнографічні сайти й сайти з еротичним змістом.

ЩО РОБЛЯТЬ ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ?

Спілкуються — знайомляться й шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у віртуальних форумах.

Навчаються й розвиваються — передивляються контрольні, реферати й курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань.

Розважаються — грають, слухають музику, дивляться фільми й відеороліки.

НЕБЕЗПЕЧНІ СИГНАЛИ

ПЕРЕДВІСНИКИ

ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ:

  • нав'язливе прагнення постійно перевіряти електронну пошту;

  • очікування чергового сеансу огілайн;

  • збільшення часу, проведеного онлайн;

  • зростання витрат на Інтернет-послуги.

ОЗНАКИ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ:

  • повне поглинання Інтернетом;

  • потреба у збільшенні часу онлайн-сеансів;

  • наявність неодноразових спроб скорочення часу перебування в Інтернеті;

  • поява симптомів абстиненції внаслідок скорочення користування Інтернетом (повторна тяга, виникнення й посилення напруги через певний час);

  • виникнення проблем з навколишнім середовищем (однолітками, членами родини, друзями); намагання приховати реальний час перебування в Інтернеті;

  • залежність настрою від використання Інтер-нету (виражається емоційним і руховим збудженням, тривогою, нав'язаними розмірковуваннями про те, що зараз відбувається в Інтернеті, фантазіями і мріями про Інтернет).

Психологічні симптоми:

  • гарне самопочуття або ейфорія під час роботи за комп'ютером;

  • неможливість зупинитися;

  • постійне збільшення кількості часу перебування в Інтернеті;

  • зневага родиною та друзями;

  • відчуття спустошення, тривоги, роздратованості в періоди перебування поза Інтернетом;

  • проблеми з навчанням.

Фізичні симптоми:

  • біль у ділянці зап'ястя;

  • сухість в очах;

  • головний біль;

  • біль у спині, порушення сну;

  • нерегулярне харчування;

  • зневага особистою гігієною;

ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ

Для підвищення безпеки вашої дитини

  • Діти молодшого шкільного віку повинні виходити в Інтернет лише під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога у навігації під час пошуку сайтів і в процесі спілкування.

  • Навчіть дитину правил конфіденційності й поведінки в мережі.

  • Роз'ясніть дитині те, для чого і як правильно створювати ніки.

  • Розкажіть дитині, що в мережі люди можуть видавати себе за кого завгодно, тому слід ставитись обережно до нових віртуальних знайомих і в жодному разі не повідомляти їм будь-яку особисту інформацію.

  • Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з товаришами по мережевих іграх.

  • Навчайте дитину відрізняти правду від брехні.

  • Проявляйте зацікавленість до віртуального життя дитини й не ігноруйте запитання, що вона ставить. Якщо не знаєте відповіді на якісь запитання, можете спільно пошукати їх в Інтернеті.

  • Розкажіть дитині про ризики, які їй можуть трапитися у віртуальному просторі.

  • Створіть альтернативні інтереси, обов'язки для вашої дитини: відвідання гуртка за інтересами або спортивної секції; хобі; прибирання своєї кімнати; догляд за тваринами чи кімнатними рослинами; допомога молодшим у виконанні домашніх завдань.

  • Користуйтеся програмами батьківського контролю.



ЗАГАЛЬНІ ПОРАДИ

  • Не встановлюйте комп'ютер у кімнаті дитини.

  • Нормуйте час перебування дитини за комп'ютером. Не дозволяйте дитині довго засиджуватися за комп'ютером перед сном і вночі.

  • Використовуйте програмне забезпечення, що вимикає ПК після закінчення визначеного часу.

  • Уважно спостерігайте за тим, чим займається ваша дитина, і стежте за іграми, в які вона грає. Рольові ігри справляють найбільш сильний вплив на психіку.

  • Якщо дитина продовжує надмірно захоплюватися комп'ютерними іграми та Інтернетом і ви не в змозі самостійно впоратись із проблемою, зверніться до спеціаліста-психолога.


Міністерство освіти і науки України

Бронницька СЗШ І-ІІ ступенів







2014-2015 н.р.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка