Творчість Анни Ахматової яскраве явище жіночої поезії ххст




Скачати 59,27 Kb.
Дата конвертації15.11.2017
Розмір59,27 Kb.
УРОК

Тема: Творчість Анни Ахматової – яскраве явище жіночої поезії ХХст.

Мета: Ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом поетеси; розвивати аналітичне мислення, вміння робити логічні висновки на основі аналізу ліричних творів, бібліографічного матеріалу; мультимедійні компетенції; виховувати інтерес до творчості поетеси, почуття поетичного слова.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет А.Ахматової, хронологічні таблиці, презентація power point; картки – завдання; ноутбуки з підключенням до інформаційної мережі Інтернет.

«Прости журбу мою за двох

Раділа сонцю я замало,

Прости, прости, що в багатьох

Тебе я часто впізнавала».

Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.


  1. Бліцопитування.

  1. Дати визначення акмеїзму.

  2. Які історичні події відбулися за роки творчості А.Ахматової.

  1. «Теоретичний мінімум»: Повторення відомостей з теорії літератури зі «Скарбнички мудрості».

Повторення значення понять: модернізм, символізм, декаданс, ліричний герой.

Декаданс – занепад, культурний регрес.

Ліричний герой – особа, чиї думки, переживання; почуття, настрої висловлені в ліричному творі. Образ ліричного героя часто буває автобіографічним, але його не можна ототожнювати з автором поетичного твору, навіть якщо поет в ньому виступає у ролі оповідача.


  1. Евристична бесіда.

  • Хто вона Анна Ахматова?

  • Якою ви її собі уявляєте?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Слово викладача.

Анна Ахматова – видатне ім’я світової літератури, творчість російської поетеси (до речі, сама вона називала себе тільки поетом) відома далеко за межами Росії. Життя і творчість Ахматової складалися непросто. Невипадково виникли рядки вірша «Клевета»

«Поетична хвилинка».



  1. Декламування вірша «Клевета».

  2. Перегляд презентації в програмі Рower point «Хто ви, геніальна поетеса?»

ІV. Робота над темою уроку (у групах) за кластером

Слово викладача.



«З урочища Змієва, із града із Києва, не жінку я взяв а чаклунку» - так писав про Анну Ахматову її чоловік, відомий російський поет – акмеїст Микола Гумільов. І справді, його обраниця жила в Києві, якого не могла забути все життя… Ця «київська чаклунка» так припала до душі читача, що стала гордістю російської поезії, одним із символів величі Росії» (О. Мандельштам) і навіть намінувалася на Нобелевську премію з літератури.

  1. Робота в групах.

  1. Біографи

  • Надати відомості з життя і початку творчості А.А. Ахматової.

  1. Літературознавці

  • Надати характеристику творчості поетеси.

  1. Кореспонденти

  • Що цікавого відомо про кохання А.Ахматової.

  1. Історики

  • Які стосунки з владою того часу зазнала поетеса.

  1. Мистецтвознавці

  • Надати відомості про творчий спадок А.А. Ахматової.

  1. Виконання завдань за допомогою інформаційної мережі Інтернет. Доповіді учнів про життя і творчість поетеси. (кластер з англ. «з’єднання в одне» Кластер створюється вчителем та виводиться на дошку)

  1. Ланка «Життя».

  • Народження А.А. Горенко у 1889 році. Псевдонім Ахматова. Дитинство проведено у Царскосельскому Селі до 16 років. Навчалась у гімназії, юридичному відділі Вищих Київських жіночіх курсах. В п’ять років вивчила французьку мову, з одинадцяти пише вірші.

  1. Ланка «Творчість».

  • Перша збірка «Вечір» 1912 рік, друга збірка «Чотки» 1914 рік. У творах переважала любовна тематика, романтичні настрої. Життя переплітається з реальними історичними подіями 30-40х років.

  1. Ланка «Любов».

  • 1910р. – А.Ахматова вийшла заміж за М.Гумільова, одного із засновників акмеїзму. 1912р. – народження сина Ахматової, видатного вченого Лева Миколайовича Гумільова. Географ, історик – етнолог, доктор історичних та географічних наук, поет, перекладач – усе життя платив за те, що був сином своїх батьків, яких радянська влада вважала ворогами.

  1. Ланка «Влада».

  • 1921р. – розстріляно чоловіка М.Гумільова; 1935р. – арешт сина, засудили на 8 років за «терор». 1946р. – творчість поетеси визнана «антирадянською». Громадянські мотиви лунали у творах під час великої вітчизняної війни. Її виключили зі Спілки письменників, бо вона була пролетарським поетом.

  1. Ланка «Спадок».

  • Міжнародна літературна премія за 50 річну поетичну діяльність. Оксфордський університет присвоїв поетесі ступінь почесного доктора літератури. А.Ахматова – класик російської літератури. Її творчість пов’язана з досягненнями світової літератури. Визнано характерні ознаки Ахматовської поезії.

  1. Складання сенкану на прізвище поетеси Ахматова.

  • видатна, талановита (2 прикмет)

  • подорожувала, творила, страждала (3 дієслова)

  • стала взірцем для багатьох (фраза із трьох слів)

  • поетеса, героїня, лауреат, доктор літератури (іменники)

  1. Ліричний відступ (читання віршів напам’ять)

  2. Аналіз поезії Анни Ахматової.

  • Які характерні риси поезії цього періоду можна визначити?

  • Як змінюється образ ліричної героїні у віршах?

  1. Самостійне опрацювання матеріалу за допомогою хронологічних таблиць.

V. Оцінювання й само оцінювання. Проходження тесту на комп’ютері в програмі Exсel.

VІ. Підбиття підсумків уроку.



  1. Слово викладача.

Творчість Ахматової як помітне явище культури ХХ століття. Здобула міжнародне визнання. Анна Ахматова усвідомлювала свою роль і значення не лише в російській, а й у світовій поезії. Вона знала, що котись їй гнаній і не визнаній за радянської влади ставитимуть пам’ятники.

  1. Перегляд презентації оформленої в програмі Рower point «Палітра життя».

  2. Рефлексія.

  • Сьогодні на уроці я… (що робив?, чому навчився?)

  • Для мене найбільш важливим відкриття було…

  • Я запам’ятала (л) …

VІІ. Домашнє завдання.

Прочитати поему «Реквієм».




ТЕСТ

Життєвий і творчий шлях Анни Ахматової



  1. Дата народження поетеси

  1. 11 червня 1889 року;

  2. 5 травня 1912 року;

  3. 6 листопада 1910 року.

  1. Місце народження

  1. Великий фонтан поблизу Одеси;

  2. Царське село;

  3. Москва.

  1. Навчання Анни Ахматової

  1. юридичний відділ;

  2. філологічний відділ;

  3. історично-літературний відділ.

  1. Чоловік А.Ахматової М.Гуліков засновник …

  1. акмеїзму;

  2. футуризму;

  3. символізму.

  1. Назва першої збірки за характером ліричний щоденник

  1. «Вечір»;

  2. «Чотки»;

  3. «Біла зграя».

  1. За що Анну Ахматову виключили зі Спілки письменників

  1. вона не була пролетарським поетом;

  2. писала про революційний вир;

  3. зв’язок з Й. Бродським.

  1. Яким подіям присвячена поема «Реквієм»

  1. арешт сина і чоловіка;

  2. розлучення з чоловіком;

  3. розстрілу М.Гумільова.

  1. Складні питання епохи філософське осмислення життя знайшли своє відображення в …

  1. «Поема без героя»;

  2. Подорожник»;

  3. «Anna Domini».

  1. Оксфордський університет присвоїв поетесі ступінь…

  1. почесного доктора літератури;

  2. лауреат Нобелевської премії.

  3. доктор наук.

  1. Творчість Анни Ахматової проходила в часи…

  1. сталінських репресій;

  2. революції 1917 року;

  3. вітчизняної війни.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка