Україна незалежна держава




Скачати 176,92 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації25.11.2018
Розмір176,92 Kb.
  1   2
Бінарний урок з читання та громадянської освіти. 3Б клас.

Викладач: вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст.№1 м.Сніжного Рудюк О.А.

Тема: Україна – незалежна держава.

Мета: дати короткі відомості про Україну – незалежну європейську державу,її територіальне розміщення та багатство. Розширити відомості про національні символи України. Викликати у дітей бажання збагачувати свої знання історичним і духовним спадком минулих поколінь;спонукати до дослідницької та пошукової діяльності.

Обладнання: підручники «Я і Україна» та «Читанка», «Зошит з громадянської освіти», карта Європи,інтерактивна карта України,вірші про Україну, альбом «Подорожуємо Україною», запис Гімну України та пісні «Україна», малюнок горобчика-листоноші.

Хід уроку:



1.Організаційна частина.

Бесіда про початок нового навчального року.

1-й учень:

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

Ми на всюдиході – своїй парті -

Вже готові до нових стартів.

На шляху траплятимуться цікаві завдання.

Усі готові до випробування?

Тож вирушаймо разом у путь,

Щоб у скарбницю знань зазирнуть.



(Лунає запис мелодії кіножурналу «Хочу все знати»).

Вчитель:

-Гадаю. За літо ви не розучилися міркувати, читати, писати, розгадувати ребуси і кросворди, відгадувати загадки. Усі ці вміння потрібні вам будуть у незвичайній мандрівці.

- До нас на урок завітав горобчик-листоноша. Він приніс лист. Але по дорозі зачепився за кущ, аркуш розірвався. Спробуйте відновити його і прочитати вислови.

ЛА ШКОЛА – РІВ ОСТ БІВ СКАР.

БІЛЬШИЙ НАЙ Б СКАР НЯ УЧ - НЯ ЗНАН.

( Школа – острів скарбів. Найбільший скарб учня – знання)

Поміркуйте і скажіть, чому школу називають островом скарбів. Що допомагає здобути знання? Як мудро каже наш народ, на базарі знання не купиш і на терезах не зважиш.

2 . Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ви були учасниками урочистої лінійки, присвяченої Дню знань. Лінійка починалася і закінчувалася виконанням «Державного Гімну України».

А чи знаєте ви ,як з’явилась ця пісня? Чи відомо вам, що означає слово Гімн? На уроці ви дізнаєтесь, хто написав слова і музику,де і коли виконують Гімн, вивчите текст.

3.Бесіда про символи

- Яка земля, який край найдорожчий для кожної людини?

- Як називається наша Батьківщина?

- Наша держава живе за законом, що зветься Конституція. У ст. 20 записано: «Державними символами України є державний Прапор України, Державний Герб України, Державний Гімн України…».

Згадайте, що ви знаєте про символи України?

(Учні розповідають, а потім заздалегідь підготовлені діти читають текст:)

1-й учень:

ГЕРБ. З часів Київської Русі дійшов до нас родинний знак князя Володимира Великого – тризуб. Сьогодні він на гербі України. Колись його карбували на монетах. Був він і на печатці князя. Історики не дійшли згоди, що він означає. Одні вважають, що це – птах, інші – зброя: лук, меч. А хтось бачить в ньому написання слова «ВОЛЯ».

2-й учень:

ПРАПОР. Сучасний прапор України – стяг з двох смуг синього і жовтого кольорів, що символізують багатство України: її хлібний лан і чисте небо.

3-й учень:

ГІМН. Державний національний Гімн нашої держави – «Ще не вмерла України…» Слова Гімну в 1862 році написав Павло Чубинський, а композитор Михайло Вербицький створив мелодію.



4.Розповідь вчителя про етимологію слова ГІМН.

З давніх-давен люди в урочистих обставинах виконували хвалебні пісні, які з часом почали називатися гімнами. Це слово грецького походження, що в перекладі означає похвальна пісня. Слова вперше були надруковані у 1863 році. Вони сподобалися і припали до серця українцям. Їх навіть приписували Т. Шевченку. Гімн звучить на ознаменування сили, слави і могутності держави.

6 березня 2003 року Президент України Л.Д. Кучма підписав закон про Державний Гімн України. Слухати Гімн потрібно стоячи, мовчки, з гордо піднятою головою.

(Звучить Гімн України)

Прислухайтесь до своїх сердець. Ви почуєте в них гарячу любов до рідної землі,гордість за Батьківщину.

5.Самостійне напівголосне читання тексту учнями

- Про що мріє автор?

Про яку славу згадує поет?

До чого закликають останні рядки?



6.Заучування тексту .Виразне читання тексту Гімну напам’ять.

7.Розвиток мовлення.

Розкажіть, а якою хотіли бачити Україну наші предки?

Чи всі їхні мрії здійснилися?

А ви в майбутньому якою хочете бачити Україну?



8.Узагальнення та систематизація відповідей учнів.

9. Розповідь вчителя з використанням ілюстративного матеріалу і інтерактивної карти України,карти Європи.

Так, діти, чарівна і квітуча наша земля.

Глянь навкруги, яка твоя земля:

Красива, дивовижна і єдина.

Усе тут дороге: ліси, гори і поля ,

Бо це Вітчизна наша – Україна! (Робота з ілюстративним матеріалом.)



Наша Україна розташована у центрі Європи. Через усю Україну з півночі на південь протікає могутній Дніпро. На берегах Дніпра розкинувся красень-Київ – столиця України. З півдня Україну омивають моря – Чорне і Азовське. На заході здіймаються у небо вершини Карпат, а на півдні – Кримські гори. Ось така дивовижна природа нашої України.



10.Читання вірша Л. Костенко «Буває ,часом сліпну від краси…» за підручником « Я і Україна» ст. 4.

11..Словесне малювання «Моя Україна»

12.Хвилинка допитливих «Маленька Україна чи велика?»

Робота з підручником «Я і Україна. Громадянська освіта».ст.5.

  • Прочитайте вголос перше речення.

(Україна – це велика незалежна держава в Європі.)

  • Отже, ви міркуєте правильно.

Словничок.

  • ЄВРОПА – одна з шести частин світу.

  • Прочитайте другий абзац.

  • Яка за розмірами Україна?

  • Прочитайте третій абзац.

  • Яке місце в Європі посідає Україна за чисельністю населення?

  • Назвіть столицю України.

  • На березі якої річки стоїть це місто?


Робота з інтерактивною картою. Повідомлення дітей за темами:

  • Населення України

  • Площа України

  • Територіальні області України

  • Природні багатства України



12.Бесіда.

Що дізналися про свою Батьківщину?

Що ще можете доповнити?

13.Робота в групах з «Зошитом з громадянської освіти»

Виконання творчої роботи – малюнка «Україна – незалежна держава»..

15. Презентація роботи кожної групи

16.Підсумок уроку.

- Що нового дізнались на уроці? Які вірші про Україну знаєте?

- Пригадайте, які вірші про Україну знаєте.

- Послухайте байку Л. Глібова «Бджола і мухи», яку він написав понад 100 років тому.

- Чому вона вас навчила?

  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка