Українські народні балади «бондарівна», «ой летіла стріла», «ой на горі вогонь горить», «козака несуть». Тематичні особливості, класифікація балад



Дата конвертації26.10.2018
Розмір5.97 Kb.

УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ БАЛАДИ «БОНДАРІВНА», «ОЙ ЛЕТІЛА СТРІЛА», «ОЙ НА ГОРІ ВОГОНЬ ГОРИТЬ», «КОЗАКА НЕСУТЬ». ТЕМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ, КЛАСИФІКАЦІЯ БАЛАД

  • Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Що вам відомо про фольклор? Назвіть жанри фольклору. Наведіть приклади. Визначте ознаки фольклору. Чим вони зумовлені? Чи можна вважати фольклор мистецтвом? Доведіть, що фольклор — мистецтво слова. Чому трудовий народ вважається творцем культури? Чим фольклор відрізняється від літератури? Обґрунтуйте, чи дійсно фольклор — невичерпне джерело мудрості й поезії?

  • БАЛАДА (ФР. BALLADE, ВІД ПРОВАНСАЛЬСЬКОГО BALADA — ТАНЦЮВАТИ) — НЕВЕЛИКИЙ ЗА РОЗМІРОМ ЛІРО-ЕПІЧНИЙ ТВІР ФОЛЬКЛОРНОГО ПОХОДЖЕННЯ НА ЛЕГЕНДАРНУ ЧИ ІСТОРИЧНУ ТЕМУ. У НЬОМУ, ЯК ПРАВИЛО, РОЗПОВІДАЄТЬСЯ ПРО ЩОСЬ НЕЗВИЧАЙНЕ, ВИНЯТКОВЕ, ГЕРОЇЧНЕ; РЕАЛЬНЕ ЧАСТО ПОЄДНУЄТЬСЯ З ФАНТАСТИЧНИМ.

Особливості народних балад * Усне поширення й зберігання. * Реальне часто поєднується з фантастичним. * Невелика кількість персонажів. * Підкреслена узагальненість. * Відсутність деталізації. * Стислість у викладі матеріалу. * «Магічна музичність». * Композиція (вступ, основна частина, висновок). * Гостросюжетність.

Тематичне розмаїття балад * Родинно-побутові (взаємини між батьками і дітьми, братами і сестрами). * Історичні (змальовується козацьке життя, смерть козака на полі бою). * Поетичний світогляд народу, його міфологічні уявлення (перетворення людини на рослину, тварину, птаха; розуміння нею природи). * Про кохання (розкриваються почуття кохання і ненависті, образи й ревнощі).

Класифікація балад * Народна балада — жанр фольклору. * Літературна балада — жанр ліро-епічної поезії, який став невід’ємною частиною української літератури, його широко використовували Т. Шевченко («Причинна», «Тополя»), Л. Борови -ковський («Маруся»).

  • Інформаційне ґроно щодо характеристики головних, героїв твору.

Домашнє завдання Підготувати доповіді про особливості розвитку української середньовічної літератури ХІ–ХV ст., ідейно-художній аналіз біблійних легенд про створення світу, про перших людей Адама і Єву, про потоп на землі.

  • ПРЕЗЕНТАЦІЮ СТВОРЕНО ЗА ДОПОМОГОЮ КОМП’ЮТЕРНОЇ ПРОГРАМИ ВГ «ОСНОВА» «ЕЛЕКТРОННИЙ КОНСТРУКТОР УРОКУ»; ТОВ «ВИДАВНИЧА ГРУПА «ОСНОВА»», 2011 ДЖЕРЕЛА: 1.ЧУПРИНІН О. О. УСІ УРОКИ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 9 КЛАСІ. І СЕМЕСТР. — Х.: ВИД. ГРУПА «ОСНОВА», 2009. — 491 С. 2.ЧУПРИНІН О. О. УСІ УРОКИ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 9 КЛАСІ. ІІ СЕМЕСТР. — Х.: ВИД. ГРУПА «ОСНОВА», 2010. — 494 С. 3.ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ ВГ “ОСНОВА” “УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА В ШКОЛІ”

Каталог: wp-content -> uploads -> 2013
2013 -> Архітектура та скульптура в Україні 19 століття
2013 -> Київський національний лінгвістичний університет
2013 -> «Архітектура І скульптура XX століття» Неокласицизм
2013 -> Тема. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті Розгляд питань
2013 -> Робоча програма навчальної дисципліни пп права людини у сфері кримінальної юстиції
2013 -> Реферат обов’язково повинен мати такі структурні частини : Титульна сторінка; Зміст; Основна частина
2013 -> Програма Фахового вступного випробовування для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, магістра
2013 -> Локальні релігії


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка