Умови підвищення професійної компетентності вчителів у школі є такі




Дата конвертації05.09.2018
Розмір7,38 Kb.
  • Педагогічна рада
  • "Компетентність та
  • самоосвіта педагога"

УМОВИ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ у школі є такі:

  • позитивний духовно-моральний імідж шко­ли: сприятливі, інноваційно-творчі умови роботи; акцент на інноваційному, творчо-пошуковому компоненті методичної діяль­ності; особистісно орієнтована методична підтримка діяльності вчителя з боку адмі­ністрації;
  • довіра, можливість виявляти ініціативу, творчість;
  • налагоджена система методичної підтримки вчителя;
  • любов до професії, дітей;
  • потреба в самовдосконаленні, зокрема самореалізації, самоствердженні та самовияві; можливість отримати визнання в колективі;
  • систематична самоосвітня діяльність протя­гом курсового й міжкурсового періоду; навчання на курсах підвищення кваліфіка­ції;
  • приклад і вплив учительського середовища, зокрема колег, адміністрації; об'єктивна оцінка праці, об'єктивний конт­роль, атестація;
  • організована робота методичних об'єднань, усього вчи­тельського колективу в напрямку генераль­ної ідеї; моральне стимулювання.

Професійна компетентність педагога визначається обсягом компетенцій, колом повноважень у сфері професійної діяльності, що окреслюють індивідуальний стиль роботи, спосіб досягнення навчально-виховної мети, забезпечують якість і ефективність професійної діяльності.

  • Пояснення термінів компетентність,компетенції, компетентнісний підхід можна зустріти в працях таких науковців: А. Хуторського, Г. Скоробагатової, Дж. Равен, С. Шишова, С. Бондаря, Л. Гузєєва, О.Овчарук та ін.
  • Ці поняття розглядала Міжнародна комісія Ради Європи та педагоги різних європейських країн.
  • Основні групи
  • компетентностей:
  • Якими джерелами користується педагог?
  • книжки (наукова, науково-методична, методична, публіцистична,
  • художня та інші літератури);
  • фахова періодика (газети, журнали);
  • Інтернет;
  • телебачення;
  • відео, аудіо інформація;
  • семінари, круглі столи, конференції;
  • майстер-класи;
  • курси підвищення кваліфікації;
  • екскурсії, театри, виставки, музеї, концерти;
  • заходи з обміну досвідом;
  • різноманітні курси;
  • подорожі тощо.
  • Результат самоосвіти може
  • подаватися у формі:
  • доповіді, виступу на семінарі, педагогічній раді, методичному об'єднанні;
  • реферату, програми, методичного посібника;
  • статті до фахового видання;
  • дидактичного матеріалу;
  • науково-методичної розробки;
  • проекту;
  • методичного чи діагностичного кейсу, портфоліо тощо.
  • Шановні колеги. Колекція щасливих миттєвостей на вашому трудовому шляху у кожного була різною: в одного – більша, в іншого - трішечки менша. Проте кожен ракурс вражав неповторністю, сяйвом дитячих посмішок, незабутніх моментів. Тож хочеться побажати вам, щоб галерея професійних перемог у кожного з вас була надзвичайно великою, щоб вона постійно поповнювалася новими ракурсами, а самоосвітні кейси та портфоліо – новими методами, прийомами, інноваціями, що у свою чергу сприятимуть успішній реалізації компетентнісного підходу та модернізації навчально-виховного процесу. І хоча ви вважаєте себе компетентним вчителем продовжуйте працювати над підвищенням своєї професійної майстерності. Пам’ятайте слова Сальвадора Далі: «Не бійтеся досконалості. Вам її не досягти».


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка