Урок №, 6 клас Тема. Особливості догляду за зубами та порожниною рота




Скачати 60,99 Kb.
Дата конвертації09.06.2017
Розмір60,99 Kb.
ЗОШ І-ІІІ ст. с. Соловичі


Конспект уроку по темі

Підготувала

Сарахман Софія Василівна,

вчитель основ здоров'я

2013р.

Урок №__, 6 клас

Тема. Особливості догляду за зубами та порожниною рота

Мета: поглибити знання учнів про гігієну порожнини рота; формувати уміння збирати

інформацію, досліджувати матеріал, робити висновки;поглиблювати знання

учнів про фізичну складову; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я,

зважаючи на його цінність і значимість для людини



Обладнання: підручник «Основи здоров’я» Н.М. Поліщук, -К, «Генеза», 2006; робочий зошит, наочність, ІКТ.

Терміни: гігієна, зуби, емаль,моляри, флос, зубочистка, порожнина рота.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку



І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів, мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

1)Перевірка домашнього завдання

Тестові завдання



2). Вірш- загадка

Я в лікарню - ні ногою,


Обходжу все стороною.
Весь тремчу, трясуться губи.
Мені вчора лікували ...

ІV. Основна частина.

1) Розповідь з елементами бесіди та демонстрацією наочного матеріалу

Сьогоднішній урок ми побудуємо у вигляді роботи за схемою питань. Відповіді на ці запитання ми повинні дати в ході нашого уроку.

Зуби

Що таке зуби? Чим хворіють?

Навіщо вони потрібні? Які вони? Як треба доглядати?

- Що ж таке зуби ? (Це органи травлення). -Навіщо вони нам потрібні? (Щоб подрібнювати їжу). Чим краще подрібнюється їжа, тим краще і швидше вона перетравлюється  і перетворюється на поживні речовини. Якщо їжа погано подрібнена, то в шлунок потрапляють великі шматки їжі і людина починає хворіти. У людини є дві щелепи - Нерухома верхня і рухома нижня. Обидві щелепи забезпечені зубами, які використовуються для подрібнення (пережовування) їжі. Цей механічний процес збільшує площу поверхні їжі, доступної дії ферментів. Зуби являють собою дуже тверді утворення, ідеально пристосовані для виконання своєї функції. У людини протягом життя розвиваються два різних набору зубів. Першими з'являються молочні зуби, які поступово замінюються постійними зубами. Їх 20. Через 9 років вони повністю змінююються. На їх місці виростають постійні. Скільки їх? (32) А у віці від 18 до24 років прорізуються зуби «мудрості».



Схема «будова зуба» Зуби людини мають різну форму і розміри і володіють різною жувальної поверхнею. Загальне число постійних зубів у людини - 32 з них 8 різців (i), 4 ікла (с), 8 ложнокоренних (премолярів; рт) і 12 корінних (молярів; т).

Різці, Розташовані в ротовій порожнині спереду, мають рівні гострі краї, які використовуються для кусання і «розрізання» їжі.

Ікла мають конусоподібну форму. У людини вони розвинені слабко, але дуже добре розвинені у м'ясоїдних тварин, яким вони служать для захоплювання , розривання їжі на шматки.

Малі кутні зуби (Предкоренние, премії-ляри) мають один або два корені і два горбка на жувальній поверхні. Вони призначені для роздавлювання, перетирання їжі, хоча у людини вони можуть використовуватися і для розривання їжі. Корінні зуби (Моляри) мають кілька коренів (верхні - три, а нижні - два). На жувальної поверхні корінного зуба розташовуються по чотири або п'ять горбочків. Ці зуби служать для дроблення і перемелювання їжі. У молочному наборі людини ці зуби відсутні.

-Коронку зуба покриває емаль – одна з найміцніших неживих речовин у тілі. Під емаллю знаходиться дентин – жива речовина зуба, а далі – пульпа - м'яка частина зуба. У ній знаходиться орган, ураження якого і викликає гострий біль. Як він називається?(нерв)

Бактерії (мікроби) разом з частками їжі приклеюються до емалі зуба. Після того, як вони приклеються, вони починають свою життєву діяльність, виробляючи кислоту, яка руйнує емаль зубів.

2) Перегляд фільму «Будова та функції зубів». Для кращого сприйняття, пропоную подивитися відео про будову зубів

- Як живеться мікробам в ротовій порожнині? (Добре. Тепло, волого і їжа є.)

- В результаті руйнування зубів утворюється... (дірка)

Це ми так говоримо. А лікарі це «дупло» називають КАРІЄСОМ.

- Що ж спричиняє виникнення карієсу? При недостатньому догляді за порожниною рота відзначається неприємний запах з рота внаслідок гниття продуктів харчування і їхнього розкладу. Крім того, мікроби порожнини рота при розмові, кашлі можуть передаватися іншій людині. Джерелом мікроорганізмів і причиною багатьох захворювань є також хворі, зруйновані зуби, що являють собою ще і косметичний дефект, якщо це передня група зубів.

Якщо щодня не прибирати зубний наліт, то він накопичується і сприяє мікробній агресії проти ясен і емалі зубів. У глибоких відкладеннях зубного нальоту, що прилягає до емалі зуба, відбувається утворення так званої зубної бляшки, що щільно зростається з тканинами зуба і під якою розвивається карієс.



- Як доглядати за порожниною рота та зубами?

Ваша помічниця – зубна паста.

Людина винайшла безліч засобів для чищення зубів: порошки, деревне вугілля, крейду, гіпс, коріння деяких рослин, смолу, зерна какао та відповідні інструменти — зубочистки й щітки.

Перша зубна щітка з’явилася за 400 років до н. е. Тоді її називали «зубним віником». Попри такий солідний вік, зубна щітка ще й дотепер з нами.

Гігієна порожнини рота відома здавна. Давні греки шанували гігієну під ім’ям Гігії — богині здоров’я, дочки давньогрецького бога лікування Ескулапа.

Завдяки звичці постійно жувати смолу, гуму, корінці певних рослин і т. д. досягається очищення зубів і масаж ясен.

Сліпучо-білі зуби вважаються в більшості народів кращою прикрасою. Гігієна порожнини рота — це найважливіший показник загальної культури людини.

3) Перегляд відео «Гігієна ротової порожнини рота»

3). Інтерактивна вправа «Мікрофон» -«Щоб зуби були здорові, треба…..»

V. Узагальнення та систематизація знань

1) Робота із зошитом –вправа №2-самостійно, 1,3 - колективно

2) Робота із підручником ст. ___ , відповідати на запитання

3) Робота в парі. ОРо Гра «Плутанка»- із поданих слів складіть прислів’я про здоров’я та гігієну.

VІ. Підсумки уроку

Кросворд «Здорові зуби- гарна посмішка»



Пам’ятка «Догляд за ротовою порожниною рота»

VІІ. Домашнє завдання: § __, повт.§__, вправа № 4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка