Урок 1 Тема. Музика крізь віки (І)




Дата конвертації25.11.2018
Розмір72 Kb.
7 клас

Урок 1

Тема. Музика крізь віки (І)

Мета: ознайомити учнів із всесвітньо відомою симфонією Л. Ван Бетховена. Симфонією№3; закріпити визначення поняття “симфонія”; розвивати вміння аналізувати і характеризувати особливості музичного образу в його інтонаційному становленні та розвитку, як відображення почуттів людини; розвивати навички втілення емоційно-образного змісту музичного твору під час його виконання; виховувати вдумливо-емоційне ставлення до творів музичної класики, віднаходячи їхню сучасність для теперішнього покоління; виховувати естетичний смак.

Музичний матеріал: Л. ван Бетховена. Третя симфонія (фрагмент); А. Сердюк “Легенда про пісню”.

Наочні посібники: портрет Л. ван Бетховена, підручник.

Обладнання: музичний інструмент; ТЗН.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

  • До якої національної школи належить творчість Л. ван Бетховена? (німецької)

  • Представником якого напряму європейського мистецтва він був? (класицизму)

  • Які особливості стилю композитора вам відомі? (неперевершений майстер сонетної музики; один із засновників симфонічної музики; життєве і творче кредо-боротьба)

  • Які твори Бетховена ви знаєте? (пісня “Бабак”, соната №14 (“Місячна”); увертюра до трагедії Гете “Егмонт”)

Вивчення нового матеріалу.

  • Музика має величезний вплив на людину: думки, почуття, настрій, навіть світогляд. Неможливо наше життя уявити без музики. Музика важлива не тільки для сучасної людини, а була важливою для неї завжди, не дарма ж музика існує саме стільки, скільки існує людство. Музика впливає не тільки на життя людини, а й на все живе на планеті, і, навіть, на Всесвіт. Іще давньогрецький філософ Піфагор вважав, що кожна планета має власну музику, що вона по-особливому “звучить”. Музика, а саме її головні елементи, здатні по-різному впливати на емоційний стан людини.

Назвіть будь ласка, найважливіші елементи виразності музичного твору розгадавши невеличкі кросворди.










1

м

у

з

и

к

а









2

с

е

р

е

н

а

д

а




3

б

а

л

а

д

а



















4

о

р

г

а

н










5

к

о

д

а






















6

г

і

м

н













7

а

р

і

я





















  1. Мистецтво музичних звуків. (музика)

  2. Назва ліричної пісні, яку виконували під вікнами коханої з інструментальним супроводом. (серенада)

  3. Музично-поетичний твір розповідного характеру героїчну, легендарну або фантастичну тематику. (балада)

  4. Великий і величний клавішно-духовий музичний інструмент. (орган)

  5. Заключна частина твору сонатної форми. (кода)

  6. Музичний символ держави. (гімн)

  7. Вокальний сольний номер в опері. (арія)









1

р

о

м

а

н

с




2

с

и

м

ф

о

н

і

я




3

т

е

м

п










4

А

м

е

р

и

к

а







  1. Вокальний сольний твір з інструментальним супроводом. (романс)

  2. Великий інструментальний твір для с/о, що складається з 4-х контрасних частин. (симфонія)

  3. Швидкість виконання музичного твору. (темп)

  4. Джаз виник в …. (Америка)


Слухання музики: Л. ван Бетховен. Симфонія №3 (фрагмент)

Музика може впливати на долю людей, закликати до боротьби та перемоги, вести за собою, лікувати душевні рани, пробуджувати патріотичні почуття, заспокоювати тощо. Музика має не вичерпну силу, адже саме вона виражає людські почуття – мовою звуків, ритмів, музичних інтонацій.

Розповідь про міжконтинентальний пароплав “Титанік”, музикантів с/о з пароплаву та, третю симфонію Бетховена. (ст. 6-7)


  • Що таке симфонія?

  • Як співвідносяться її частини?

І ч

сон. алегро

(швидка)





ІІ ч

анданте


(повільно)




ІІІ ч

танцювальний

(менует)





ІV ч

традиційний

(швидк. фін.)





  • Що вразило вас у прослуханій музиці?

  • Що відчували, коли слухали цей твір?

  • Чому для свого останнього концерту музиканти “Титаніку” обрали саме музику Бетховена?

Вокально-хорова робота.

Розспівування.

Ознайомлення із піснею “Легенда про пісню” (муз. А.Сердюка, вірші В.Коваля)

Робота над літературним та музичним текстом пісні (визначення структури мелодії, руху кожної фрази), приспівуванням голосних та чіткою вимовою приголосних звуків.



V. Підсумок уроку.

У творчості Бетховена класична музика досягла своїх вершин. Вона й донині йде крізь віки, прийшла у наш час, але вона піде й далі поки існує людство.



  • Як ви вважаєте, чому так життєздатна, вічна музика Бетховена? (Вона відповідає духовному світу сучасності.)

Д/з. За можливостями переглянути фрагмент з останнім концертом з кінофільму “Титанік” (реж. Дж. Камерон 1997р.)


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка