Урок 1 Здоровий спосіб життя. Принципи здорового способу життя. Практична робота Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття



Сторінка1/23
Дата конвертації18.12.2016
Розмір4,6 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23
Урок 1

Здоровий спосіб життя. Принципи здорового способу життя.

Практична робота

Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття. Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла.

Мета: Сформувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя; наголосити на необхідності дотримання принципів здорового способу життя; навчити , що потрібно робити в разі погіршення самопочуття; виховувати прагнення берегти своє здоров’я, зважаючи на його цінність і значимість для людини.

Обладнання: Фотографії і плакати, що дозволяють ілюструвати здоровий спосіб життя; інструкції, підручник, робочий зошит, різні види термометрів для вимірювання температури тіла, пам’ятка « Правила вимірювання температури тіла».

Хід уроку

I.Організаційний момент.

II.Актуалізація опорних знань учнів і мотивація навчальної діяльності.

У 5-му класі ми продовжимо вивчати предмет «Основи здоров’я». Адже здоров'я - це наш скарб, найбільше багатство і його треба берегти. Якщо немає здоров'я, то немає щастя, немає настрою. «Бережи одяг, доки новий, а здоров’я, доки молодий», — каже народна мудрість. А ви як розумієте це прислів’я? Дуже важливо вести здоровий спосіб життя, адже дотримання правил здорового способу життя зміцнює здоров'я, виховує волю, характер людини. Прослухайте вірш Надії Красоткіної « Здоров’я» і скажіть, чи згідні ви з тим, про що у ньому йдеться.



Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси
Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!

III. Оголошення теми і мети уроку.

За літо ви змужніли, підросли, набралися сил і отримали багато нових вражень. Тому потрібно з новими силами приступити до навчання і звичайно піклуватися про своє здоров’я, щоб успішно навчатися, займатися спортом і улюбленими справами.

На сьогоднішньому уроці ми повинні вияснити, що таке принципи здорового способу життя, дізнатися, якою є формула здорового способу життя. Також ми поміркуємо, які життєві навички потрібні кожному для збереження і зміцнення здоров’я; навчимося як діяти у разі погіршення самопочуття.

Запишіть тему нашого уроку.



IV.Вивчення нового матеріалу

  1. Здоров’я і життя.« Квітка здоров’я».

Діти, а що ви чули про здоров’я та його складові в молодших класах? Давайте продовжимо речення:

  • Щоб здоров’ я добре мати слід про нього змалку ….( дбати).

  •  Кожний ранок обливатись і зарядкою… (займаюсь).

  • У дворі щодня гуляти, повноцінно їсти й… (спати).

  • Добре мити всі продукти,досхочу вживати… ( фрукти).

  • За зубами доглядати, дірочки всі… (залатати).

  • Будете це все робити – перестанете… (хворіти).

Молодці! Отже, здоров’я – це те, без чого людині дуже складно активно і щасливо жити. Сучасна наука налічує близько 300 визначень цього поняття.

Вчитель проектує на екран різні визначення здоров’я.
Здоров’я — це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань та фізичних вад (ВООЗ).

Здоров’я — правильна, нормальна діяльність організму ( С.І. Ожегов ).

Учні записують визначення в зошит.



  1. Що впливає на здоров’я. Робота з підручником.

Розгляньте на стор.7 що впливає на здоров’я. Ви бачите, що 50 відсотків - це спосіб життя, по 20 відсотків припадає на умови навколишнього середовища і спадковість, і 10 - медичне обслуговування.

Давайте прочитаємо, яких принципів треба дотримуватися для здорового способу життя ( учні читають текст на стор.7).

Учитель ділить дітей на 4 груп, кожна з яких радиться і обговорює, що означає духовна, фізична,соціальна і психічна складова здоров’я ( див. стор.5 підручника).

Розгляньте мал.2 на стор.8. Що зображено на малюнку? Скільки у « квітки здоров’я» пелюсток і що вони означають?

Учитель ділить дітей на 5 груп, кожна з яких радиться і обговорює, що означає духовне, фізичне,соціальне, інтелектуальне і емоційне благополуччя людини.

Підбиття підсумків.

- Що таке духовне здоров’я? Це стосунки з навколишнім світом, як ви ставитесь до тварин і пташок, до квітки і до своїх ровесників, до навколишнього світу і до всіх людей. Коли людина життєрадісна, працьовита, старанна, весела, добра, то вона здорова, у неї менше негативних емоцій, вона дивиться на світ з оптимізмом. Це і є духовне здоров’я, до якого нам треба прагнути.

- Що таке фізичне здоров’я? Фізичне здоров’я – це природний стан організму, зумовлений нормальним функціонуванням усіх його органів і систем. Якщо добре працюють усі органи і системи, то і весь організм людини правильно розвивається. А це залежить від того, як ви рухаєтесь, харчуєтесь, відпочиваєте і доглядаєте за своїм тілом.

Соціальне здоров’я - це характер взаємодії особистості з соціумом, її поведінка, моральні  якості, виховання.   Що ж впливає на розвиток соціального здоров’я дитини? ( Вчитель вішає на дошці сонце без промінців. Роздає промінчики учням). На промінчиках запишіть відповідь на це питання (сім'я, школа, навколишнє середовище, спосіб життя, побутові умови, національні традиції, учитель, дитячий колектив, суспільно-економічні умови, телебачення, Інтернет).  А тепер вийдіть, прокоментуйте і прикріпіть промінці навколо сонечка.

- Як ви розумієте , що таке інтелектуальне здоров’я? Інтелектуальна складова здоров’я – це здатність сприймати інформацію, аналізувати її, запам’ятовувати; це допитливість, кмітливість , творчість.

Емоційна складова здоров’я – це насиченість життя людини почуттями, як вона долає стреси і невдачі. Ви бачите, що здоров’я людини – це її благополуччя. Найчастіше людина починає замислюватися про свій спосіб життя і здоров'я, коли у неї виникає якась проблема, з'являється хвороба чи нездужання. Турбота про своє здоров'я не має бути проблемою, турбота про своє здоров'я повинна бути способом життя. Здоровим способом життя.

Психічна складова здоров’я – це коли людина позитивно оцінює себе та інших людей; уміє долати невдачі; поводиться як господар власного життя.



3. Формула здорового способу життя.

Давайте постараємось зрозуміти, якою є формула здорового способу життя. « Зберігати, розвивати, відновлювати» - ось такою є ця формула, закон для кожного, хто хоче щодня мати добре самопочуття і досягати успіху в житті.



Зберігати здоров’я - означає поводитись так, щоб не шкодити своєму здоров’ю. Адже наше здоров’я – це як ресурс, своєрідний золотий запас. Дехто витрачає його, не задумуючись. Наприклад, недосипає, неправильно харчується, вживає алкоголь чи наркотики, палить. І лише тоді, коли здоров’я погіршується, може почати дбати про своє здоров’я і прислухатися до порад лікарів.
Розвивати здоров’я – означає працювати над своїм розвитком . Недостатньо тільки зберігати здоров’я і не мати шкідливих звичок .Здоров’я треба підтримувати, працювати над розвитком своїх здібностей і можливостей. Наприклад, коли систематично тренуватися, то можна навчитися швидше бігати, вище стрибати, довше плавати. Для кожного з нас дуже важливо мати міцне здоров’я. Тільки здорова людина може повноцінно працювати, здобувати освіту, приносити користь державі. Тільки здорова людина здатна керувати своєю долею,

Відновлювати здоров’я – це правильно поводитися тоді, коли ти захворів або отримав травму. На жаль, ми живемо у такому світі, де неможливо захиститися від усіх загроз, хвороб і негараздів. Як би не намагалася людина дотримуватись здорового способу життя, все ж її можуть спіткати хвороби, травми та неприємності. Тому вміти відновлювати здоров’я є однією з важливих складових здорового способу життя.

4. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Гра « Яка дорога краща»?

Зараз ми з вами запишемо формулу здорового способу життя:


Зберігати + розвивати + відновлювати = здоровий спосіб життя
А тепер Давайте пограємо у гру «Яка дорога краща?». Уявіть, що ви заблукали в непрохідному лісі. Раптом перед вами з’явились три дороги. Кожна з них може вивести з лісу за певних умов, а саме:

  1. Праворуч підеш – велике багатство знайдеш, а здоров’я занапастиш.

  2. Ліворуч підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров’я занапастиш.

3)Прямо підеш – нічого не знайдеш, але здоров’я збережеш.

Учні у групах обирають одну із доріг, обговорюють свій варіант та розповідають свою точку зору.

З Ваших міркувань можна зробити висновок, що здоров’я – одне з основних джерел радості і щасливого життя. Давайте розглянемо, які уміння і життєві навички будуть сприятливим для нашого здоров’я, що потрібно робити, якщо виникають якісь проблеми.

5. Робота з підручником.

Розгляньте мал.3 на стор.9 підручника і зачитайте життєві навички, сприятливі для здоров’я. «Життєвими» їх називають тому, що вони необхідні кожному, незалежно хто він і чим займається.

- Які ще життєві навички ви могли б назвати?

- Чи потрібні ці уміння для підтримання і збереження принципів здорового способу життя?



5.Відгадування ребуса.

ЗД , ’Я

(Спорт) ( Здоров’я)



6. Чому піднімається температура тіла?

А як дізнатися, чи здорова людина, чи хвора? Це можна зробити за її зовнішнім виглядом. Здорова людина струнка, допитлива, швидка. А хвора навпаки: повільна, понура… Давайте доберемо ще слова, які б характеризували стан здорової і стан хворої людини.



Здоровий Хворий

Веселий Сумний, кволий

Нічого не болить відчуває біль

Є апетит безсоння

Міцний сон пригнічений

Нормальна вага і зріст блідий і тд.

Як часто буває, що людина, яка зовсім недавно відмінно себе почувала, раптом скаржиться на здоров’я? Дуже часто! Що ж робити, якщо прокинувшись уранці, ви відчули слабкість, важкість у руках і ногах, головний біль, біль у горлі? Давайте розберемось з цим питанням за допомогою блок-схеми на стор. 10 підручника.

Найчастіше у людини, яка захворіла, піднімається температура тіла. Так ваш організм сигналізує , що він почав боротися з хворобою, що він відреагував на проникнення в організм вірусів, бактерій або виникнення якогось запального процесу, опіку чи травми. Нормальна температура тіла людини становить 36,6 градусів. Якщо температура вища за 37 С, це означає, що ви захворіли.



Напевне, ви всі знаєте, як і за допомогою чого вимірюють температуру тіла. Для вимірювання температури тіла використовують градусники або термометри, які бувають трьох видів: ртутні, інфрачервоні та електронні. В Україні донедавна найпоширенішими термометрами були ртутні.

Це – медичний ртутний термометр. З правилами і технікою вимірювання тіла за допомогою медичного термометра ви ознайомитесь у зошиті для практичних робіт. Як ви думаєте, чи безпечний він? Чому з ним потрібно поводитись дуже обережно? Якщо в приміщенні або квартирі розбився ртутний градусник, то ртуть після удару розбивається на безліч дрібних крапель і поширюється по всьому приміщенню. При цьому ртуть може легко проникнути в ворс килимів, в тріщини підлог, у щілини між плінтусом і підлогою. Потім ртуть, активно випаровуючись, забруднює і отруює повітря в приміщенні. Якщо людина дихає цим повітрям постійно, з часом ртуть починає накопичуватися в організмі, що у свою чергу призводить до хронічної ртутної інтоксикації, яка може виявлятися металевим смаком у роті, головним болем, діареєю, ураженням нирок, стоматитом, анемією, дерматитом, тремором кінцівок.
Каталог: wp-content -> uploads -> 2014
2014 -> Правила прийому до аспірантури та докторантури київського національного університету культури І мистецтв
2014 -> Програма дисципліни «іноземна мова (англійська)»
2014 -> Урок №02. 10. 2014. Розділ І. Візуальні мистецтва Тема Архітектура світу
2014 -> Програма фахових випробувань для бакалаврів напряму
2014 -> Методика превентивного
2014 -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів денної і заочної форм навчання
2014 -> Особливості дистанційної освіти в медицині д м. н. Уляна Лущик
2014 -> Основипсихогенетик и


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка