Урок №11. Тема: Рельєф (опуклий та заглиблений). Передавання фактури поверхні у рельєфі. «На дні морському». Мета: навчальна




Скачати 160,58 Kb.
Дата конвертації09.10.2018
Розмір160,58 Kb.
Руськополянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
___________________Черкаська районна рада Черкаська область_________________
ВІДКРИТИЙ УРОК ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

в 2 класі



НА ТЕМУ:
Рельєф

Вчитель Л. М. Деркач
2016р.

Образотворче мистецтво 2 клас

УРОК № 11.

Тема: Рельєф (опуклий та заглиблений). Передавання фактури поверхні у рельєфі. «На дні морському».

Мета:

навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва, з поняттями рельєф, контррельєф, барельєф, горельєф; продовжувати закріплювати навички роботи з пластичними матеріалами;

розвивальна: формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси напівоб’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення; розвивати вміння передавати свої почуття, емоції, настрій скульптурними засобами; розвивати дрібну моторику руки;

виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру.

Оснащення:

візуальний ряд: навчальні плакати; репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; формочки для піску;

обладнання: ТЗН;

матеріали та інструменти: дошка для ліплення; пластилін; стеки; цупкий картон; простий олівець; матеріали для відбитка; серветки.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Основні поняття

Рельєф — скульптура, обмежена площиною фону. Рельєфи прикрашають стіни будівель ззовні й усередині.

Барельєф — рельєф, який виступає з площини.

Горельєф — заглиблений рельєф.

Метод відтискання — відтискання на пластичній поверхні фрагментів рельєфної тканини, природних матеріалів тощо.

Фактура — у образотворчому мистецтві сукупність різних прийомів оброблювання поверхні.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності учнів до уроку

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

Вправа «Очікування»

- Діти , що ви очікуєте від уроку?

- А якими потрібно бути на уроці?

Урок має бути:

Ми будемо:

  • цікавим

  • навчальним

  • продуктивним

  • веселим

  • світлим

  • загадковим

  • дисциплінованими

  • уважними

  • зібраними

  • активними

  • вправними

  • наполегливими

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Бесіда
- З яким видом образотворчого мистецтва ми познайомилися на попередньому уроці?

- Навіщо люди створюють скульптури?

- Які думки і почуття вони допомагають їм передавати?

- Які види скульптури ми знаємо і для чого їх використовують люди?

Підсумок.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Пояснення вчителя

— На попередньому уроці ми з вами робили статуетку лисички. Її можна взяти в руки, розглянути з різних боків, повертаючи по колу.


Скульптуру, навколо якої можна обійти і розглянути з усіх боків, називають круглою скульптурою.

Робота з підручником с.46

Але коли скульптура зустрічається з іншим, вже добре знайомим нам видом мистецтва — архітектурою, вона наче притискається до стіни — розчиняється в ній, або навпаки — виростає з площини стіни. При цьому ми з вами бачимо тільки частину об’ємного зображення. Так ось, зображення, що виступає над стіною, називають рельєфом.

Рельєф – вид скульптури, у якому зображення виступає над площиною або заглиблюється в неї.

Скульптори розрізняють два види рельєфу: опуклий та заглиблений.

Рельєф М.Катеринюк «Господар Карпат» є опуклим.

Рельєф гробниці в Єгипті є заглибленим.



Створення елементарного рельєфу методом відбитка

Фізкультхвилинка

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Пояснення вчителя

— Сьогодні ми з вами знову станемо скульпторами.


І для роботи нам знадобиться аркуш картону розмірами 10 х 10 см. Ми ліпитимемо рельєф, присвячений мешканцям морського дна. Ви вже знаєте, що ліпити — означає додавати шматочки матеріалу до форми. Для ліплення ми скористаємося пластиліном.

Але перш ніж ми розпочнемо ліплення, давайте згадаємо основні правила і прийоми роботи з пластиліном.



Основні прийоми ліплення – це розкочування, скачування, сплющування, защипування, прищипування, вдавлювання.

(Вчитель стимулює учнів показути долоньками, як ці прийоми виконуються.)

Творче завдання

Пояснення до творчого завдання

Учитель. Риби — чудовий сюжет для рельєфу. Подивіться на рибу уважно, і ви побачите, що всі лінії, які утворюють її форму, плавні та м’які. Накресліть загальну форму риби, а потім заповніть отриману форму ковбасками і кульками з пластиліну. Викладіть пластилінові ковбаски по контуру рибки, потім поверхню всередині форми заповніть пластиліном і вирівняйте стекою. Додайте ковбаски-водорості й круглі камінчики для дна. Прикрасьте рибу методом відбитка або послідовним примазуванням круглих лусочок, рухаючись від хвоста до голови.

Індивідуальна робота за творчим завданням

На аркуші паперу розміром 10 х 10 см виконують ескіз майбутнього рельєфу. Потім на картон розміром 10 х 10 см послідовно наносять горизонтальні ковбаски з пластиліну блакитного, синього, зеленого, фіолетового кольорів. Учні можуть скористатися готовими кольорами пластиліну або змішати пластилін необхідних кольорів. Потім поверхню вирівнюють пальцем або стекою.



VІ. РЕФЛЕКСІЯ

  • Чи здійснилися ваші очікування?

  • Я дізнався …

  • Тепер я вмію…

  • Найбільші труднощі були …

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення учнівських робіт

Після виконання рельєфів відбувається обговорення учнівських робіт. Із готових рельєфів створюють фриз «На дні морському».

Вербальне оцінювання. Проголошення кращих робіт.

Працювали ви старанно,

Тож урок пройшов не марно.

Працювали від душі,



Другий клас ви - молодці!


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка