Урок 18. Дослідницький практикум. Які корисні копалини є у моєму краї? Ключові компетентності



Сторінка1/2
Дата конвертації13.04.2017
Розмір0.8 Mb.
ТипУрок
  1   2
Урок 18. Дослідницький практикум. Які корисні копалини є у моєму краї?
Ключові компетентності
вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

- під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;



загально мовленнєві вміння і навички:

- міркує взаємопов’язаними судженнями;



загально пізнавальні вміння:

- робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;

контрольно-оцінні вміння:

- висловлює оцінні судження щодо якості своєї роботи та інших завдань;



інформаційно-комунікативна:

- знаходить у тексті конкретні відомості;



загальнокультурна:

- дотримується правил поведінки на уроці;



здоровязбережувальна:

- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;



соціальна:

- співпрацює в команді.


Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)

Початковий рівень:

  • знає, що таке корисні копалини;

  • називає групи. на які поділяють корисні копалини відповідно до їх стану та використання;

- знає умовні позначення найбільш поширених корисних копалин.

Середній рівень:

- наводить приклади корисних копалин різного виду;

- розпізнає гірські породи в твердому, рідкому і газоподібному станах ;
Достатній рівень:


  • знаходить (за завданням учителя) в підручнику і додаткових інформаційних джерелах ( карта «Корисні копалини Львівської області») відповіді на запитання «Які корисні копалини є у моєму краї?»;

  • знаходить місця розміщення покладів корисних копалин на карті Львівщини та позначає їх на контурній карті.


Високий рівень:

- презентує систематизовану інформацію з теми;

- висловлює оцінні судження про власну роботу і роботу однокласників

з підготовки результатів дослідницького практикуму;

- складає розповідь про видобування нафти колись та про бережливе

використання корисних копалин;

- презентує виконане творче завдання;

- оцінює власну діяльність.

План


  1. Слухання вірша з метою визначення теми уроку. Пригадування визначення, що таке корисні копалини. (Додаток 1).

  2. Називання за таблицею груп, на які поділяють корисні копалини відповідно до їх стану та використання. Доповнення кожної з груп власними прикладами . (Додаток 2).

  3. Розповідь вчителя з елементами бесіди про корисні копалини рідного краю. (Додаток 3).

  4. Демонстрація карти «Корисні копалини Львівської області». Ознайомлення з умовними позначеннями корисних копалин. (Додаток 4).

  5. Відгадування загадок про корисні копалини. Знаходження місць розміщення їх покладів за умовними позначеннями на карті. (Додаток 5).

  6. Називання за ілюстраціями корисних копалин Львівщини. (Додаток 6).

  7. Дослідницький практикум «Які корисні копалини є у моєму краї?»

Знаходження інформації про корисні копалини свого краю у текстах

та на карті Львівської області; позначення їх на контурній карті.



Заповнення таблиці. Робота в групах. (Додаток 7).

  1. Презентування систематизованої інформації з теми.

  2. Висловлення оцінних суджень про власну роботу і роботу однокласників з підготовки результатів дослідницького практикуму.

  3. Складання за зображенням герба м. Борислава та світлиною розповіді про видобування нафти колись та про бережливе використання скарбів землі – корисних копалин. (Додаток 8).

  4. Презентування виконаного творчого завдання.

  5. Висловлення оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками .

  6. Підведення підсумків уроку.


Додаток 1.
Послухайте вірш, щоб дізнатися тему уроку.
ГЕОЛОГИ
Ми — геологи малі,
Ми — розвідники землі,
Йдем у гори, в темні нетрі
За десятки кілометрів.
Де ростуть кущі та зілля,
Ми знайшли вапняк, вугілля,
Біля річки Заменчули
Запах нафти ми почули.
Записали у блокноти
Про усі земні щедроти.
Знов у гори, знов у путь,
Де скарби Вітчизни ждуть!

Степан ЖУПАНИН
- По які скарби ходили в гори діти? Продовжте речення.

Корисні копалини – це …


Додаток 2.

Назвіть за таблицею групи, на які поділяють корисні копалини відповідно до їх стану та використання. Доповніть кожну з груп власними прикладами



Додаток 3.
Інформація для вчителя
Корисні копалини
В наш час, здається, будь-яка гірська порода може вважатися корисною, бо для кожної з них знаходиться застосування. Надра Львівщини мають різні гірські породи і копалини. Одні з них поширені майже повсюдно, інші зустрічаються в певних смугах, або зосереджені локально. Не всі родовища корисних копалин розробляються, не всіх їх показують на картах корисних копалин.

Майже повсюдно у межах Львівської області є будівельні матеріали: піски, пісковики, глини, вапняки, гіпс, мергель, цементна сировина. В межах поширення неогенових відкладів, де сформувалися відклади морських пісків, наявні родовища чистих кварцових пісків, придатних для виробництва скла. З неогеновими відкладами пов'язані також кар'єри, де видобувають глини (придатні для випалювання цегли) та вапняки, які використовують для випалювання вапна. В цій же смузі (неогенових відкладів) добувають цементну сировину.

В межах гірської частини Львівської області в кар'єрах добувають, в основному, камінь для будівництва доріг, а також менілітові сланці.

Львівщина досить багата на родовища горючих корисних копалин. У північній частині області розташований і активно розробляється Львівсько-Волинський кам'яновугільний басейн. Високоякісне вугілля розвідане у Карівському родовищі. Є невеликі родовища бурого вугілля (Магерівське).

У Передкарпатті (в передгірному прогині) поширені нафтогазоносні пласти, з яких уже більше століття добувають нафту, газ, озокерит. Нафтові родовища (Стрільбицьке, Східницьке, Дрогобицьке, Стинавське, Орів-Уличнянське і ін.) зосереджені у внутрішній зоні Передкарпатського прогину (ближче до Карпат), а газові — Хідновицьке, Пинянське, Опарське, Угерське і Дашавське родовища розташовані переважно у зовнішній смузі Передкарпатського тектонічного прогину. Великі поклади сірки (Передкарпатський сірконосний басейн) та озокериту (Борислав) роблять Львівщину у цьому відношенні унікальною.

Важливе значення мають також значні поклади торфу, що приурочені до заболочених ділянок долин рівнинних рік (Дністра, Солокії, Стиру, Яричівки).

Давно відомими є джерела мінеральних вод (Немирів, Солуки, Олесько, Шкло, Любінь Великий, Трускавець, Східниця, Моршин, Розлуч і ін.), що використовуються для лікувальних цілей та харчового споживання.

Отже, надра Львівської області багаті на корисні копалини; найбільше значення мають паливно - енергетичні та сировина для хімічної промисловості. Горючі корисні копалини представленні нафтою та природним газом (Передкарпатська нафтогазоносна область), кам'яним вугіллям (частина Львівсько - Волинського басейну), торфом. Значні поклади калійної та кам'яної солі (Передкарпатський соленосний басейн, у тому числі Стебницьке родовище калійної солі), сірки (Передкарпатський сірконосний басейн), озокериту (Бориславське родовище озокериту). Важливе значення мають запаси природних будівельних матеріалів (гіпсу, вапняку, мергелю, пісковиків, глини, у тому числі цементної). Є велика кількість різноманітних джерел мінеральних вод, а також лікувальної грязі.

Здавна відомі в Україні родовища озокериту. Озокерит, або гірський віск, – органогенна гірська порода, горюча корисна копалина нафтового ряду. Використовується як лікувальний засіб, а також для виготовлення мастила, восково-озокеритових сплавів для гумової, хімічної, паперової, електротехнічної галузей промисловості тощо. Родовища озокериту трапляються рідко. На території України більшість з них зосереджена в Карпатській нафтогазоносній області. У Львівській області розміщені найбільші в світі Бориславське (експлуатується з 1856 р.) і Трускавецьке родовища. Старі родовища, що експлуатуються з XIX ст., знаходяться в Івано-Франківській області – Дзвиняцьке і Старунське. Добувають озокерит шахтовим способом з глибини 140 м.

(Шаблій О.І., Муха Б.П., Гурин А.В., Зінкевич М.В. - Географія: Львівська область)

http://geoknigi.com/book_view.php?id=21


Додаток 4.
Розгляньте карту «Корисні копалини Львівської області». Прочитайте назви корисних копалин рідного краю та постарайтеся запам’ятати їх умовні позначення




Додаток 5.
Відгадайте загадки про корисні копалини. Знайдіть їх родовища на карті.

Яких корисних копалин немає в нашому краї?
Чорне, блискуче, у воді не тоне, у вогні не горить?

                                                       (Кам’яне вугілля)

Буре, м’яке, із рослин складається, легко загоряється.

                                                       (Торф)


Безбарвний, горить синім полум’ям, виділяє багато тепла .

                                                       (Природний газ)


Цей біленький мінерал

ти в їдальні зустрічав.

Знає батько, знаю я,

що за диво спеція.

Смак надати його ціль.

мінерал цей зветься - …


Каталог: files -> 2013 -> Metodyka -> Poch-shkola -> 3-klas -> Pryroda
Pryroda -> Вміння вчитися: навчально-організаційні вміння і навички
Pryroda -> Урок 17. Корисні копалини, способи їх видобування. Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин
Pryroda -> Контрольна робота №1 з тем «Вода» і «Повітря» ( природознавство, 3 клас ) Програмові вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Pryroda -> Вміння вчитися: навчально-організаційні вміння і навички
Pryroda -> Вміння вчитися: навчально-організаційні вміння і навички
Pryroda -> Урок 28. Творчий проект. Захисти природу
Pryroda -> Урок 16. Поняття про гірські породи, їх різноманітність. Ключові компетентності
Pryroda -> Урок Повітря, його склад та властивості
Pryroda -> Вміння вчитися: навчально-організаційні вміння і навички
Pryroda -> Урок з тем «Вода» та «Повітря». Ключові компетентності вміння вчитися


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка