Урок 19 Тема. Природно- ландшафтний вплив на організацію простору Ознайомлення з




Сторінка1/6
Дата конвертації11.10.2018
Розмір8,16 Mb.
  1   2   3   4   5   6
РОЗДІЛ ІІ

КУЛЬТУРНО-ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЛЮДИНИ

ТЕМА1. ПРИРОДНЕ І КУЛЬТУРНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЛЮДИНИ

7 КЛАС


Урок 19

Тема. Природно- ландшафтний вплив на організацію простору



Ознайомлення з ландшафтним дизайном

Мета: ознайомлювати учнів із ландшафтною архітектурою як видом візуального мистецтва; надавати знання про стилі ландшафтних парків; ознайомлювати учнів із виражальними засобами різних стилів ландшафтної архітектури; збагачувати та закріплювати вміння дітей сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості ландшафтно-архітектурних стилів; закріплювати навички зображення ландшафтних об’єктів, передавати свій настрій

та враження; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів почуття прекрасного, естетичне сприйняття навколишнього світу; розуміння та дбайливе ставлення до пам’яток архітектури; любов до національної історико-архітектурної спадщини.



Обладнання: зображення пам’яток ландшафтної архітектури різних епох та робіт відомих вітчизняних архітекторів; навчальні роботи з методичного фонду; фотозображення.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий та кольорові олівці; гумка; гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Основні поняття: «ландшафтна архітектура», «ландшафтний дизайн».

Тип: комбінований урок.

Коментар

Великий обсяг матеріалу цієї теми не дозволяє ознайомити з ним учнів упродовж одного уроку. За власним вибором учитель може провести урок-лекцію або викласти основні положення теми на уроці та поглибити знання учнів у галузі ландшафтної архітектури у позаурочний час або під час тематичного тижня.


Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда

Під час бесіди вчитель пропонує учням охарактеризувати пейзаж як жанр образотворчого мистецтва; виражальні можливості цього жанру; згадати вже знайомі учням види композиції та композиційні прийоми.



ІII. Вивчення нового матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Пояснення вчителя

Термін «ландшафтна архітектура» вперше з’явився завдяки шотландцеві Гілбертові Лаїнгу Мізону, який так назвав свою книгу, видану в Лондоні 1828 року: «Ландшафтна архітектура і видатні художники Італії».

У книзі розповідалося про типи архітектури, наведені у пейзажному живописі. Отже, саме пейзажний живопис став «батьком» ландшафтної архітектури

як одного з видів візуальних мистецтв. Із давніх часів сади були традиційною формою організації навколишнього простору за допомогою зелених насаджень.

Особливої популярності вони набули при дворах правителів і вельмож країн Сходу (наприклад, одне з чудес світу — сади Семіраміди).

Далі садівництвояк мистецтво розповсюдилося практично скрізь. При цьому тривалий час важливу роль відігравала утилітарність садівництва (споживання фруктів і селекція фруктових дерев), пізніше більшого значення набула декоративність квітів.

Ані фруктові дерева, ані квіти не мають настільки широкого поширення в сучасному ландшафтному дизайні, особливо в його сучасній урбаністичній формі. Ландшафтний дизайн — поняття власне XX ст. Термін виник в Західній Європі в густо населених та індустріально розвинених країнах: Великій Британії, Німеччині, де масова індустріалізація і зростання передмість швидко призвели до тиску на навколишнє середовище. Сьогодні склалися такі основні типи парків:

терасні (із розташуванням ділянок на різних рівнях, зі сходами і каскадами);

регулярні французькі (із боскетами, алеями, партерами і водоймищами геометрично правильних форм);

пейзажні англійські (живописна композиція на зразок природного ландшафту — із галявинами);

мініатюрні сади (у давньоримських перистилях, іспано-мавританських дворах; японські сади — символічні композиції з води, рослин і каміння).

Ландшафтна архітектура — це архітектура відкритих просторів, галузь містобудування, мета якої — формування сприятливого зовнішнього середовища для життєдіяльності та відпочинку населення в містах, приміських зонах, сільській місцевості з урахуванням функціональних, естетичних і техніко-економічних вимог.

Ландшафтний дизайн (від англ. design, що в перекладі означає як сам малюнок, креслення або проект, так і процес проектування) — є частиною поняття «Ландшафтна архітектура».

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання



Слово вчителя

Намалюйте будь-який об’єкт ландшафтного парку, що має історичне значення та є пам’яткою архітектури певного стилю та часу.



Пояснення до творчого завдання

Ваш малюнок має відображати ваші враження та почуття. Спочатку виконайте швидкий начерк, використовуючи фото- або відеоматеріали, що запропоновані вчителем. Потім створіть ескіз майбутньої композиції. Матеріал та техніку виконання малюнка обирайте таким чином, щоб вони найточніше передавали ваш задум.



Індивідуальна робота за творчим завданням

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час оцінювання учнівських робіт необхідно враховувати, наскільки правильно учні відтворили форми, силуети і композицію обраного об’єкта, дотрималися пропорцій та художнього стилю певної епохи.

VІ. Домашнє завдання

Удома завершити малюнок, додаючи деталі, що відповідають задуму.

 

Урок 20

Тема: Зв'язок споруд з природою. Садово-паркова архітектура.


Виконання композиції «Парк моєї мрії».
Мета уроку: дати поняття про види архітектури, зокрема ландшафтну;

показати зв`язок архітектури з навколишнім середовищем;

ознайомити учнів з історичними стилями саду, учити проектувати природне середовище;

розкрити особливе ставлення до природи, поєднання факторів споглядання й пізнання, природного та рукотворного з врахуванням національного характеру;

розвивати художньо-образне мислення, окомір, погляди, розвивати художні смаки, вміння сприймати та відчувати красу;

виховувати почуття до прекрасного, любов до творчості, інтерес до вивчення світової культурної спадщини.
Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: живопис або колаж

Обладнання: для вчителя - репродукції зі зразками парків, вірші;

для учнів - альбом, кольорові олівці або фарби.

Вузлики на пам'ять

Ландшафтний дизайн мистецтво гармонійного поєднання рукотворних куточків природи і краєвидів з формами архітектурних споруд, скульптурами

Садово-паркове мистецтво - це створення садів, парків та інших територій, що озеленюються.

Хід уроку:
І. Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань

1. Що таке архітектура?



(Архітектура, чи зодчество, - мистецтво створення споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людини )

2. Робота з картками « Види архітектури»

назвати вид архітектури, дати коротку характеристику.

В мистецтві архітектури виділяють три основні :

- об’ємних споруд (житлові, громадські та промислові будівлі);

- ландшафтна (пов’язані із створенням садово-паркового комплексу);

- містобудівництво (планування нових міст, а також реставрація та оновлення старих районів).

3. Які найважливіші особливості архітектури?



(Водночас зведення будівель має відповідати духовним потребам людства, впливати на його естетичний смак. Слід зазначити, що архітектура формує ансамблі будинків, проспекти, вулиці, майдани міст, садово-паркові комплекси.

В архітектурному образі виявляються як індивідуальні особливості стилю митця, його світосприйняття та світовідчуття, так і специфіка розвитку конкретного історичного періоду).

4. Які ви знаєте основні засоби архітектури?



(Серед її основних засобів архітектоніка, масштаб, узгодженість пропорцій та ритмічні відношення, пластика, фактура, співвідношення елементів, гармонійне поєднання, єдність частин цілого).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Парк за суттю романтичний,

Зітканий з легенд античних

З міфів Риму та Еллади

Біля Уманського граду.

Став музеєм просто неба,

Чим приваблює до себе.

М. Малиновський

В цьому вірші йде мова про прекрасний парк нашої держави – Софіївку.

Цей парк був побудований найбагатшою людиною Європи кінця XVIII століття польським магнатом Станіславом Потоцьким для красуні грекині Софії, як весільний подарунок. Парк знаходиться в місті Умані.

Парк розміщений в мальовничій долині красивої річки Кам’янки. Альтанки, композиції з каменю, підземна річка, шум водоспадів зачаровують своєю неповторністю та приваблюють до себе чисельних туристів. Парк відноситься до «7 чудес України».



Перегляд презентації «парк Софіївка» ( або ілюстрацій )

ІV. Повідомлення теми уроку

Отже, як ви зрозуміли, розмова у нас сьогодні піде про садово-паркову архітектуру. Сади й парки - це, напевно, одне з найбільш чудових творінь людства. Сад – джерело емоційної та духовної насолоди.



  1. Вивчення нового матеріалу

Своєрідною галуззю архітектури є штучні зелені насадження – сади і парки. Мистецтво створення садів і парків відомо людству із сивої давнини. Парки є складними композиціями, які розробляються архітекторами ландшафтної архітектури. Величезне значення має розміщення зелені: кущів, груп дерев, просторих галявин. Важливими компонентами є доріжки, майданчики, тераси, драбини, басейни, каскади, фонтани, декоративна скульптура, пов'язана з водоймищами або розставлена на алеях.
Словникова робота

Ландшафтний дизайн – мистецтво гармонійного поєднання рукотворних куточків природи і краєвидів з формами архітектурних споруд, скульптурами

Садово-паркове мистецтво - це створення садів, парків та інших територій, що озеленюються.

Історична довідка

Із прадавніх папірусів відомо про палацові й храмові парки Єгипту. Висячі сади Семіраміди - ''сьоме чудо світу''- були зведені у IX столітті до н.е. поблизу Вавилона. В арабських країнах здавна створювалися прекрасні ''сади для задоволення'', які були обов'язковою частиною палацових комплексів в Індії, Іраку, Афганістані. У них є одна загальна риса - пишні квітники. А головні елементи китайських садів - камені вигадливих форм і вода. Створювалися вони, як ''сади для споглядання'', місце для спілкування з природою і занурення у гармонію. Японські сади, увібравши досвід сусіднього Китаю і філософські принципи нації, стали видатним явищем у світовій культурі. Приклади садово-паркового мистецтва Японії переконують, що вони створені як „сади для розмірковування”.

Згодом і в європейських країнах з'явилося чимало палацових і садибних парків. У них гармонійно об'єдналися смак власників і таланти архітекторів, і майже всі вони стали найцікавішими зразками садово-паркового мистецтва. Із французьких парків найбільш відомий Версальський парк. У Німеччині - це Потсдамські парки, в Іспанії - парк Гуеля.

Композиція парку може бути найрізноманітнішою. У багатьох парках планування підкаже рельєф місцевості. Існують три основні системи паркового планування, які склалися історично.



Перша з них – так звана «італійська» - передбачає розміщення парку на схилі гори й чітко виражену вісь з організацією на ній драбин, пандусів, гротів, терас, каскадів води. Прикладами можуть бути численні вілли 17-18 ст., розташовані поблизу Риму.

Друга система отримала назву

  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка