Урок №21 Дата Тема уроку : Україна незалежна держава Мета: формування ключових компетентностей : вміння вчитися




Скачати 88,08 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір88,08 Kb.
3 клас Я у світі
Урок № 21 Дата________________
Тема уроку : Україна - незалежна держава
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; громадянської усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ, ціннісне ставлення до себе, до людей, до держави; загальнокультурної орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури; соціальної – збагачувати у дітей уявлення про суспільство ; проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; предметних компетентностей: розширити кругозір учнів про Україну, державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, виховувати патріотичні почуття.
Хід уроку


  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Щоб урок пройшов не марно

Треба сісти рівно й гарно,

І довкола озирнутись,

І сусіду посміхнутись.

А щоби знання здобути ,

треба всім уважним бути.

То ж, видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і старанним будь!



І про кмітливість не забудь!

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Вправа «Мікрофон»

- Суспільство — це…

- Без кого не існує суспільство? (Без людини)

- Що необхідно робити, щоб був лад у суспільстві?

- «Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини»,— сказав один учений. Поясніть, як ви розумієте ці слова.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Вправа «Шифрувальники»

2.Вправа «Очікування»

Я очікую, що…..

На уроці мене чекає….

На сьогоднішньому уроці я вивчу….

Цей урок допоможе мені….

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ


  1. Слово вчителя.

Кожна людина має свою сім’ю, родину. Це її маленька батьківщина. Коли скласти ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика батьківщина. І наш рідний дім, і наша прекрасна школа, і наше чудове село, і наша вулиця, і навіть та стежинка, якою ми поспішаємо до школи – це наша Батьківщина.

-Як ви гадаєте, від якого слова народилось слово «Батьківщина»?

Так, тому що Батьківщина – це земля, на якій народились і живуть ваші батьки.

- А як називається наша Батьківщина?



2. Читання акровірша

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

А ніж земний в чужині край,

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

Скажеш одне тільки слово «Україна» і в уяві постають високі тополі в полі, хрущі над вишнями,достигла калина в лузі, зелені верби край долини, дорогі і любі куточки рідного краю без яких ми не можемо жити. Нема життя без України, бо Україна - це мати, яку не вибирають, бо Україна - це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна - це пісня, яка вічна на цій землі.

Аудіозапис пісні. ( Т. Петрененко. «Україна» )



3. Народна скарбниця «Символи України!»

Символіка – своєрідна візитна картка країна, вона ніби представляє її, підтверджує своє існування. З глибини віків дійшла до нас ось така легенда.

Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя. Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому мати подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім'я Тризуб. Середньому сину дала в дорогу блакитно - жовтий одяг. Сміливий і сильний син був середній, і прославив свою матір добрими звитяжними вчинками. Люди запам`ятали його і назвали Прапором. А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня, за цей голос і величний спів люди дали йому ім'я Гімн.

Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку - Україну.



4.Вправа «Дерево української незалежності»

У 1991 році було проголошено Україну незалежною державою.

- А що таке незалежність? (Відповіді учнів)

Незалежний -це той, який не залежить від інших, самостійний, вільний. А вільний - означає ніким не гноблений, не поневолений, самостійний. Двадцять чотири роки тому народ України здобув свою волю про яку мріяв і за яку самовіддано боровся, та став самостійно керу­вати своєю державою, своїм господарством. В істо­рії українського народу були такі часи, коли Україна була під владою інших держав і не могла самостій­но і вільно розвиватися, тобто була поневолена, залежна від інших. Чужоземці нав'язували свою волю, культуру, погляди на життя. А сьогодні ми - вільні і незалежні, відроджуємо рідну мову, історію, культуру, традиції і звичаї, притаманні українцям з споконвіків. Ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми - українці.

5. Фізкультхвилинка

Україна ,рідний край!

Поле, річна, синій гай!

Любо стежкою іти,

Тут живемо я і ти!

6.Робота в парах

- Об’єднайтеся в пари. Обговоріть такі питання.

- Хто з вас подорожував Україною? Де побував? Що цікавого дізнався про

Україну?


7.Робота за підручником (с. 93-96)

1) Прочитайте текст на с. 93

- Що із прочитанного було вам знайоме?

- Що нового ви дізналися?

2) Розгляньте малюнок на с. 93. Складіть речення за малюнком.

3)Прочитайте текст «Хто ти? Якого роду-племені?», розгляньте малюнки на с. 94-95.

- Що нового ви дізналися?

- Хтоживе в Україні?

- Як одним словом можна назвати всіх мешканців України?

4)Термінологічна хвилинка

-Хто такі громадяни? с. 95.

5)Це важливо!

Запам’ятайте! Зростати громадянином своєї країни означає:

• прагнути до знань, мудрості, до корисної людям діяльності;

• дізнаватися про історію свого народу, берегти все краще, що нам дісталося від дідів-прадідів;

• шанувати традиції українського народу.



8.Практичне завдання. Вправа «Пазли» (робота в парах).

На кожній парті у конверті лежить розрізана ілюстрація за темою уроку. Діти в парах складають картинку та презентують її .

- Так, наша Україна прекрасна. Для того, щоб наша Батьківщина була щасливою, усі діти повинні жити мирно, дружно, любити одне одного і поважати своїх учителів, батьків, добре вчитись та зростати працелюбними.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Бліц – турнір


  1. Як називається наша держава?

  2. Столиця України?

  3. На честь кого названо місто Київ?

  4. Як звали сестру Кия,Хорива і Щека?

  5. Хто президент нашої держави?

  6. Найбільша річка України?

  7. Державні символи України?

  8. Скільки років незалежній Україні?

9. Хто ми ?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

1.Вправа «Очікування»(рефлексія)

- Чи справдилися ваші очікування?



2. Вправа «Сенкан»( Україна)

1. Слово (1 слово)

2. Який?(2 слова)

3.Що робить? ( 3 слова)

4.Фраза, стан, відчуття з приводу обговорюваного .

5.Рівень перефразування сутності( синонім)


Заключне слово вчителя

Дорогі діти ! Не забувайте Шевченків спів

Про горду славу козаків.

Не забувайте, що ви діти

Землі, що зветься Україна.

Свою Україну любіть,

Любіть її… Во время люте,

В останню тяжкую минуту

За нею Господа моліть…

Т. Шевченко

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Опрацювати матеріал підручника С .93-96.



2.Створити міні - проект «Подорожуємо Україною».( Оформіть його у вигляді альбому. Тут можна розміщувати не лише листівки з видами різних місць, а й побут українців, народні свята, традиції, звичаї ,світлини, марки, малюнки. Зразок виконання проекту вміщено на с. 55-56




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка