Урок №3 Тема уроку: Державний лад Мета уроку: підвести учнів до розуміння видів форм правління та територіального устрою держави




Скачати 67,92 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір67,92 Kb.
Урок № 3

Тема уроку: Державний лад
Мета уроку: підвести учнів до розуміння видів форм правління та територіального устрою держави

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:



  • пояснювати поняття та вміти їх використовувати: «форма правління», «форма устрою», «монархія», «республіка», «абсолютна монархія», «обмежена монархія», «президентська республіка», «парламентська республіка», «змішана республіка», «імперія», «конфедерація», «федерація»;

  • називати складові «форма держави»;

  • характеризувати держави за формою правління та формою устрою.


Обладнання: Гавриш С. Правознавство: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту, академ. рівень/ С.Б.Гавриш, В.Л.Сутковий, Т.М.Філіпенко. – К.: Генеза, 2010. – С. 36-46; таблиці та схеми, передбачені конспектом уроку
Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування знань, умінь, навичок учнів.

Хід уроку

(Орієнтовний план вивчення нового матеріалу)



1. Поняття і загальна характеристика державного ладу

Вступна бесіда: вчитель пропонує учням пригадати з курсу «Практичного права» (9клас) поняття «державний лад» та його складові (для відповіді на запитання учні можуть скористатися або підручником, або «словничком», який зробив сам учитель) та створити схему «Державний лад», яка заповнюється почергово (схема може бути намальована на дошці із порожніми віконцями).



2. Види і загальна характеристика форм правління

Учитель організовує бесіду з учнями, спираючись на їх знання отримані у попередніх класах з історії України та всесвітньої історії:

  • Назвіть форму правління, для якої характерна безстроковість та спадковість та наведіть приклади держав з такою формою правління.

  • Назвати форму правління держав, для якої характерна виборність вищих органів влади, обмеження влади державних органів конкретним терміном та наведіть приклади держав з такою формою правління.

В ході бесіди вчитель малює на дошці, а учні в зошитах схему:

Форма правління




?



Обмежена

Президентська

Змішана



Парламентська



Дуалістична

Теократична



  • Назвати приклади сучасних держав, що відповідали б монархічній та республіканській формі правління.

3. Види і загальна характеристика форм устрою

Учитель пропонує учням повернутися до визначення поняття «форма устрою».



Робота з текстом підручника: Спираючись текст вказаного підручника учні самостійно дізнаються як держави поділяються за формою територіального устрою і заповнюють схему

Форма устрою

Після пояснення понять «проста» і «складна держава» вчитель допомагає поширити схему, створену учнями, видами складної держави. Визначення понять «імперія», «федерація», «конфедерація» учням уже знайомі з курсу історії, тому пропонує назвати приклади таких держав.

Для закріплення матеріалу вчитель пропонує учням вибрати схему, що відповідає формі територіального устрою:

а) унітарної держави,

б) конфедерації,

в) імперії,



г) федерації.

Домашнє завдання:

§ 3, стор.36-46, заповніть таблицю:



Порівняйте за поданими в таблиці критеріями різні типи республік стор.45 (вказаного підручника)





Парламентська республіка

Президентська республіка

Спосіб виборів президента







Порядок формування уряду







Наявність посади прем’єр- міністра







Сучасні приклади








База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка