Урок 37. Ранньоквітучі трав’янисті рослини. Міні-проект «Не зривай первоцвітів»




Сторінка1/11
Дата конвертації16.04.2017
Розмір1,47 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11
Урок 37. Ранньоквітучі трав’янисті рослини.

Міні-проект « Не зривай первоцвітів».
Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні: своєчасно готується до уроку; співпрацює в групі; переключається з одного виду роботи на інший;

загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя і товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення; виконує творчі завдання;

загальнопізнавальні: виконує творчі завдання в контексті навчальних завдань;

інформаційно-комунікативна: знаходить у повідомленні конкретні відомості; створює висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію;

загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

громадянська: прагне охороняти природу рідного краю;

здоров’язбережувальна: дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.
Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

  • називає ознаки весни в живій і неживій природі, почуті у вірші;

  • називає ранньоквітучі трав’янисті рослини своєї місцевості;

  • називає за фотографіями первоцвіти, які занесені у Червону Книгу та охороняються Законами України .

Середній рівень:

  • розпізнає за фотографіями ранньоквітучі трав’янисті рослини своєї місцевості;

  • пояснює, чим обумовлені зміни в житті рослин навесні.

Достатній рівень:

  • знаходить необхідну інформацію (за завданням вчителя) у підручнику або інших джерелах про весняні явища, зміни, які відбуваються в житті трав’янистих рослин, обговорює знайдену інформацію;

  • виконує тестове завдання «продовж речення»;

  • відгадує загадки про первоцвіти.

Високий рівень:

  • встановлює відповідність між описом первоцвіту та його зображенням;

- аналізує інформацію, висуває пропозиції, щодо розв’язання

проблеми збереження первоцвітів;

- презентує виконане творче завдання - міні – проект «Не зривай первоцвітів».;

- оцінює власну діяльність.



План уроку

  1. Слухання учнями вірша з метою визначення теми уроку. Називання ознак весни в живій та неживій природі, про які дізналися з вірша. (Додаток 1).




  1. . Знаходження в текстах необхідної інформації (за завданням вчителя) про зміни в житті трав’янистих рослин навесні. Обговорення здобутої інформації. Виконання ТЗ «продовж речення». Робота в групах. (Додаток 2).




  1. Розпізнавання за фотографіями ранньоквітучих трав’янистих рослин своєї місцевості. (Додаток 3).

4. Читання акровіршів. Називання та показ названих первоцвітів на фотографіях. (Додаток 4).




  1. . Називання за фотографіями первоцвітів , які занесені у Червону Книгу та охороняються Законами України . (Додаток 5).




    1. Встановлення відповідності між описом весняного первоцвіту та його назвою. (Додаток 6).




    1. Відгадування загадок про первоцвіти. (Додаток 7).




    1. Знаходження в тексті «Чому не можна зривати первоцвіт» інформації про те,чому треба оберігати первоцвіти. Аналіз інформації, висування пропозицій щодо розв’язання завдання збереження первоцвітів. (Додаток 8).




    1. Презентація учнями творчого завдання - міні – проекту «Не зривай первоцвітів» ( у відповідності до завдань, отриманих у ході виконання проекту). Робота в групах.




    1. Висловлення учнями оцінних суджень щодо завдань , виконаних однокласниками, і власної діяльності у міні – проекті самооцінювання).




    1. Підведення підсумків уроку


Додаток 1.
Послухайте вірш, щоб дізнатися, про що ми сьогодні будемо говорити на уроці. Назвіть ознаки весни в живій та неживій природі, про які ви дізналися з вірша.
Не зривайте первоцвіти

Тане сніг, весна, відлига…


Рушила по річці крига.
Сонце світить, пригріває
Йде тепло, зима тікає.

В лісі сніг іще лишився,
Під деревами укрився,
Сніг від сонечка сховався,
Теплих променів злякався.

Та з під снігу – справжнє диво:


Первісток весни сміливий
Показав чоло тендітне,
Пелюсткове і привітне.

То підсніжник, первоцвіт,


Сніг долаючи і лід,
Прагне з сонцем привітатись
І з весною обійнятись.

Не зривайте первоцвіти,


Помилуйтеся на квіти.
Той, хто робить з них букети
Знищує життя Планети.

Додаток 2.

Прочитайте текст.

З кожним весняним днем стає тепліше. У цей час, поки ще не з’явилося листя на деревах, у лісі повно сонячного світла, багато вологи з розталого снігу, і все це сприяє ростові і розвитку рослин.

Ранньою весною починає розквітати багато рослин, які зимують під землею, тобто зимують їхні кореневища, цибулини, бульби, що є «коморою» з запасом поживних речовин. Деякі з таких рослин зацвітають уже на 2—3-й день після того, як розтане сніг. Такі рослини називаються ранньоквітучими.

Першою ранньоквітучою рослиною є мати-й-мачуха або підбіл звичайний. Потім цвітуть підсніжник, пролісок, кульбаба, анемона, медунка, жовтяниця, калюжниця, первоцвіт...

Ці рослини дуже швидко зацвітають, утворюють насіння і на літо, коли на деревах розвинеться листя, накопичивши запаси поживних речовин у підземних органах, переходять у стан спокою до наступної весни.


Знайдіть в тексті, які зміни відбуваються в житті трав’янистих рослин навесні. Охарактеризуйте ці зміни. Чим вони обумовлені?

Обговоріть здобуту інформацію. Закінчіть речення.
Трав’янисті рослини, які дуже швидко зацвітають, називаються _______________.

У ранньоквітучих рослин розвиток відбувається за рахунок поживних речовин, відкладених у ___________, ___________, ___________ ще з осені.


Додаток 3.
Розпізнайте серед зображених рослин ранньоквітучі трав’янисті рослини своєї місцевості.


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка