Урок 4 Розвиток культури в середині 50-х середині 60-х рр. ХХ ст.: науково-технічна революція, освіта, наука Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть



Скачати 71,26 Kb.
Дата конвертації30.09.2017
Розмір71,26 Kb.
ТипУрок
37

Урок 4


Розвиток культури в середині 50-х — середині 60-х рр. ХХ ст.: науково-технічна революція, освіта, наука
Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть



  • характеризувати основні тенденції в розвитку культури та її вплив на українське суспільство;

  • визначати зв'язки між процесами лібералізації суспільства, особливостями політичного життя та суперечливими явищами у розвитку культури та духовного життя;

  • пояснювати особливості НТР в СРСР;

  • визначати зміни, що відбулися в середній та вищі освіти;

  • називати здобутки української науки.


Обладнання:

  • Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.Історія України: Підручник для 11 кл. загальноосвіт.навч.закл. (рівень стандарту, академічний рівень). - К.: Грамота, 2011. - 320 с.

  • Презентація PowerPoint (для її перегляду інтерактивна дошка чи телевізор з'єднаний з комп'ютером, чи комп'ютерний клас).

  • Інструкційні картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

    1. Учні зачитують есе “В чому я вбачаю суперечливість осби М.Хрущова”

  1. ??? - Що таке культура?

- Що ми знаємо про розвиток культури в середині 40-х — середині 50-х рр.?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми дізнаємося, чи вплинула на культуру лібералізація суспільного життя в СРСР, чи зникли такі явища як “ждановщина”, “лисенківщина”.


ІV. Оголошення теми, очікуваних результатів (слайди 1,2).

V. Сприйняття і осмислення нового матеріалу.

Учитель ставить проблемне питання:

  • Чому явища в розвитку культури 50-60-х рр. називають суперечливими? (слайд 3).

38

  1. Науково-технічна революція.

Учитель:

  • Що таке НТР?

  • Коли вона почалася?

  • Чим характеризувалася в країнах Західної Європи?

Завдання для самостійної роботи з підручником (§ 13 п.1, с.127-129).

Коротко в зошиті дати відповіді на питання:

  • До яких змін призвела НТР в західному суспільстві?

  • В чому суттєва відмінність НТР в СРСР?

  • Які головні особливості і досягнення НТР в Радянському Союзі?

Перевірка роботи, перегляд наочності (слайди 4-6).

  1. Реформи освіти. 3. Здобутки науки.

Групова робота з підручником.

Учні обєднуються в три групи: “Середня освіта”, “Середня спеціальна та вища освіта”, “Наука”; отримують інструкційні картки для роботи в групах з підручником.

Презентація роботи груп. Перегляд слайдів 7-18. Обговорення.
VІ. Систематизація і узагальнення знань.

Учитель пропонує учням обговорити проблемне питання і повернутися до очікуваних результатів.


VIІ. Підведення підсумків уроку; інструктаж домашнього завдання.

Учитель запитує що сподобалося протягом роботи на уроці, що – ні, чи задоволені своєю роботою на уроці. Учитель оцінює діяльність учнів.



Д/з обов'язкове - опрацювати текст підручника §13. Додатково — реферати, презентації по темі.

39
ДОДАТОК

Група № 1.

Завдання: охарактеризувати розвиток середньої освіти в Україні в середині 50-х — середині 60-х рр. ХХ ст.

Виконайте завдання за алгоритмом:



  1. Розподіліть обов’язки в групі:

2. Уважно прочитайте текст підручника (с.129-130 п.2).

3. Виділіть найголовнішу інформацію.

4. Обговоріть результати в групі та зафіксуйте їх.

Зверніть увагу на наступні питання:



Результати роботи оформіть у вигляді таблиці:

Здобутки в освіті (“+”)

Проблеми в освіті (“-”)







5. Презентуйте результати роботи.

6. Уважно прослухайте презентації інших груп. Візьміть участь в обговоренні. Зафіксуйте результати.

40

Група № 2.



Завдання:__охарактеризувати_розвиток_середньої_спеціальної_та_вищої_освіти__в_Україні_в_середині_50-х_—_середині_60-х_рр._ХХ_ст.'>Завдання: охарактеризувати розвиток середньої спеціальної та вищої освіти в Україні в середині 50-х — середині 60-х рр. ХХ ст.

Виконайте завдання за алгоритмом:



  1. Розподіліть обов’язки в групі:

  • керівник – слідкує за виконанням завдання, слідкує за тим, щоб всі члени групи брали участь в обговоренні проблеми,

  • доповідач – доповідає про результати роботи групи (презентує результати роботи),

  • секретар – записує результати обговорення,

  • охоронець часу – слідкує за часом, попереджає про закінчення часу.

  1. Уважно прочитайте текст підручника (с.130-131 п.2)

  2. Виділіть найголовнішу інформацію.

  3. Обговоріть результати в групі та зафіксуйте їх.

Зверніть увагу на наступні питання:

  • назвіть здобутки середньої спеціальної та вищої освіти;

  • назвіть проблеми, що існували в середній спеціальній та вищій освіті.

Результати роботи оформіть у вигляді таблиці:

Здобутки в освіті (“+”)

Проблеми в освіті (“-”)










  1. Презентуйте результати роботи.

  2. Уважно прослухайте презентації інших груп. Візьміть участь в обговоренні. Зафіксуйте результати.

41

Група № 3.



Завдання: охарактеризувати розвиток науки в Україні в середині 50-х — середині 60-х рр. ХХ ст.

Виконайте завдання за алгоритмом:



  1. Розподіліть обов’язки в групі:

  • керівник – слідкує за виконанням завдання, слідкує за тим, щоб всі члени групи брали участь в обговоренні проблеми,

  • доповідач – доповідає про результати роботи групи (презентує результати роботи),

  • секретар – записує результати обговорення,

  • охоронець часу – слідкує за часом, попереджає про закінчення часу.

  1. Уважно прочитайте текст підручника (с.131-133 п.3).

  2. Виділіть найголовнішу інформацію.

  3. Обговоріть результати в групі та зафіксуйте їх.

Зверніть увагу на наступні питання:

  • які науки розвивалися в республіці;

  • які відкриття, винаходи були зроблені українськими вченими;

  • які проблеми існували в українській науці.

Результати роботи оформіть у вигляді таблиці:

Галузь науки

Відкриття, винаходи, досягнення

Вчені













  1. Презентуйте результати роботи.

  2. Уважно прослухайте презентації інших груп. Візьміть участь в обговоренні. Зафіксуйте результати.

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка