Урок 42. Екскурсія у весняний ліс ( парк)




Сторінка1/3
Дата конвертації16.03.2017
Розмір0,52 Mb.
  1   2   3
Урок 42. Екскурсія у весняний ліс ( парк) .

Дослідницький практикум. Як орієнтуватися у лісі?
Ключові компетентності:

  • вміння вчитися:

навчально-організаційні: співпрацює в групі;

загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя й товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення;

загальнопізнавальні: помічає в спостережуваних об’єктах зміни, виділяє в предметах ознаки та якості, розрізняючи їх за значущістю;

контрольно-оцінні: перевіряє результати праці, своєї і товаришів, за

орієнтирами , поданими вчителем;



  • інформаційно-комунікативна: планує створення повідомлення про спостереження у вигляді розповіді, фотоколажу, малюнку;

  • загальнокультурна: поводиться згідно з прийнятими у суспільстві правилами поведінки у природі;

  • громадянська: прагне бути культурним у спілкуванні, поводженні з однокласниками та іншими людьми;

  • здоров’язбережувальна: дбає про збереження свого здоров’я та безпеку під час екскурсії;

  • соціальна: підтримує чистоту відвідуваного місця.


Предметна компетентність:

початковий рівень:

  • знає назви об’єктів живої і неживої природи, за якими

вестиме спостереження;

  • називає основні сторони горизонту;

  • знає, як орієнтуватися на місцевості;


середній рівень:

- розгадує ребус з метою визначення місця проведення екскурсії;

теми уроку;


достатній рівень:

- спостерігає за природою навесні в групі та індивідуально;

- спостерігає за погодою і описує її стан;

- обговорює в групі результати спостережень за природою навесні, правила поведінки в природі, спрямовані на її збереження;

- дотримується інструкцій і правил техніки безпеки під час екскурсій;

- виконує тестове завдання за змістом прослуханого тексту;

- знаходить необхідну інформацію (за завданням вчителя) у підручнику або інших джерелах про те, як орієнтуватися у лісі.


високий рівень:

- характеризує стан дерев, кущів, трав’янистих рослин , поведінку тварин навесні;

- узагальнює результати спостережень у вигляді певного освітнього продукту;

- презентує виконане творче завдання;

- складає пам’ятку про орієнтування у лісі за місцевими ознаками;

- висловлює оцінні судження щодо пам’яток, складених однокласниками;

- висловлює оцінні судження про власну роботу та роботу, виконану однокласниками.

План уроку :


  1. Слухання учнями вірша з метою визначення теми уроку . (Додаток 1).

  2. Розгадування ребуса з ціллю визначення місця проведення екскурсії. (Додаток 2).

  3. Пригадування правил поведінки на природі. (Додаток 3).

  4. Створення груп для виконання спостережень під час екскурсії. (Додаток 4)

  5. Обговорення правил роботи в групі. (Додаток 5).

  6. Постановка завдань для виконання кожною групою під час екскурсії та після її завершення . (Додаток 6).

  7. Проведення інструктажу з техніки безпеки перед початком екскурсії.

  8. Виконання учнями поставленого завдання.

  9. Аналіз та узагальнення результатів спостереження за об’єктами живої або неживої природи.

  10. Виготовлення та презентація освітнього продукту за результатами спостереження.

  11. Висловлення оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками (Додаток 7).

Виконання дослідницького практикуму

«Як орієнтуватися в лісі?»

  1. Називання за малюнком основних сторін горизонту. Виконання завдання «Продовж речення». (Додаток 8).

  2. Слухання оповідання про хлопчика, який заблукав у лісі, але зумів зорієнтуватися й вчасно повернувся додому. Виконання тестового завдання. (Додаток 9).

  3. Знаходження в тексті інформації про те, як орієнтуватися у лісі. Обговорення й розказування здобутої інформації. Робота в групі.(Додаток 10).

  4. Називання зображених на малюнку місцевих ознак, які допомагають орієнтуватися в лісі. (Додаток 11).

  5. Складання пам’ятки про орієнтування у лісі за місцевими ознаками.

  6. Висловлення оцінних суджень щодо пам’яток, складених однокласниками.

Інформація для вчителя

Рекомендації до проведення екскурсій з природознавства



 Перед проведенням екскурсії потрібно підготувати необхідне обладнання (блокнот, олівці, ручки, пакетики для збору природного матеріалу, біноклі, лупи, гномон, компас, термометр, мірна стрічка, снігомірна лінійка (рейка), картки-визначники тощо).
Доцільно продумати місце, час проведення екскурсії, розробити маршрут, підготувати інструктаж.

Вступна бесіда повинна включати тему, мету, актуалізацію знань по темі. Наступним етапом є безпосередньо екскурсія, пояснення вчителя, самостійна робота дітей, звіт про виконану роботу ( представлення результату у вигляді певного продукту ), презентування виконаної роботи, демонстрація зібраного матеріалу. За необхідності вчитель може виступити з додатковими повідомленнями.

Завершується екскурсія заключною бесідою: оцінюванням результатів роботи вчителем, висловленням дітьми оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками та підбиттям підсумків.

Додаток 1.



Додаток 2.

- Послухайте вірш - загадку і скажіть, за чим ми сьогодні будемо спостерігати ? Поясніть зв’язки в живій і неживій природі навесні.
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка