Урок 50. Сила голосу і швидкість мовлення. Спостереження за силою голосу і темпом мовлення. Мета: дати учням уявлення про залежність сили голосу і швидкості мовлення



Скачати 71,29 Kb.
Дата конвертації04.11.2018
Розмір71,29 Kb.
ТипУрок
Урок 50. Сила голосу і швидкість мовлення. Спостереження за силою голосу і темпом мовлення.

Мета: дати учням уявлення про залежність сили голосу і швидкості мовлення від мов­леннєвої ситуації; провести спостереження за силою голосу і темпом мовлення під час читання текстів; тренуватися володіти у процесі читання монологічних і діалогічних текстів силою голосу і темпом мовлення, наближеним до природного говоріння і спілкування; ви­ховувати любов до рідної мови.

Хід уроку



  1. Організаційний момент

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, добрим людям,

І тоді обов’язково

Наш урок цікавим буде.

Не тільки слухайте, а й прислухайтесь.

Не тільки дивіться, а й придивляйтесь.



II. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 74, вправа 197)

Вправа «Мікрофон»

  • Які види мовлення ви знаєте? (Усне і писемне)

  • Які вимоги до усного мовлення? (Усне мовлення має бути виразним, зрозумілим, чітким. Не вживай у розмові грубих слів – це не культурно, Не кажи слів, значення яких не розумієш)

  • Яким мовленням користувались під час виконання домашнього завдання? (Писемним)

  • Назвіть пропущені букви в словах слон, лисиця, ведмідь.

  • Прочитайте записані слова за алфавітом. (Виразно, ганок, завдання, олень, читання)

2. Каліграфічна хвилинка

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки

Ол те сьо од ння в’я

бібліотека змагання диктант

III. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми обговорюватимемо ознаки мовлення — його силу та швидкість, розвиватимемо зв’язне мовлення та культуру оформлення письмових робіт, повторимо вивчені раніше орфограми



IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1. Розв’язування проблемної ситуації

— Як ви гадаєте, від чого залежить сила нашого голосу?

Слухання і перегляд колискової пісні «Котику сіренький»

— Як співали колискову пісню? чому?

— А як ви будете розмовляти в музеї, в читальній залі бібліотеки, у церкві? Обґрунтуйте свої відповіді.

— Чи завжди ви говорите тихо?

— Так, інколи вам хочеться покричати. Де ви можете це зробити? (на стадіоні)

— А як потрібно відповідати на уроці? (Звичайним голосом)

— Отже, ми розв’язали проблему. Сила голосу залежить від мовленнєвої ситуації.

2. Робота за підручником (с. 74–76)

Вправа 199

— Розгляньте малюнки. Де знаходяться діти на першому малюнку? (У бібліотеці.)


Словникова робота

Бібліотека — установа, де збираються книги, журнали, газети для громадського користування.

— Як можна спілкуватися у бібліотеці? (Пошепки)

— Складіть і запишіть речення про те, що зображено на першому малюнку, використовуючи імена дітей з апострофом. (Дем’ян і Мар’янка у бібліотеці. Дем’ян пошепки звертається до Мар’янки.)

— Що зображено на другому малюнку? (Урок у класі)

— Як, на вашу думку, відповідає хлопчик біля дошки? (Уголос, виразно, зрозуміло)



Проблемна ситуація

  • Який малюнок ви б запропонували, щоб там було зображено дітей чи людей, які говорять голосно, кричать, галасують?

МАЛЮНКИ

3. Спостереження за доречністю голосного мовлення

— Послухайте вірш про дівчинку і скажіть, чи

правильно вона використовувала силу голосу.

Юля з Танею зі школи Ідуть сквериком поволі.

— Ой, дивись,— горлає Юля,—

Листки клена шелестять

І, як літачки, летять!

— Ой-ой-ой,— верещить, заливається,—

Горобці у пилюці купаються!

Чути Юлю так далеко,

Що лякаються й лелеки…

Може, в Тані щось зі слухом

Чи болить сьогодні вухо?

— В мене все гаразд зі слухом,

Не болить сьогодні вухо.

Ти для чого так кричала,

В небі птахів налякала?

Висновок. Звичайно, дівчинці Юлі бракує мовної культури: спокійно треба говорити, не кричати, але й не шепотіти.

Висновок: Людина повинна керувати силою свого голосу залежно від ситуації та місця знаходження.

Пам’ятайте, що кожна людина має право на тишу. Тільки тоді приходить правильна, цікава і потрібна думка для вирішення завдань. Недоречний голос часто відволікає від думок.

V.Фізкультхвилинка

VІ. Закріплення і повторення вивченого матеріалу

1. Творча робота

- Діти, давайте з вами повторимо правило, що вивчали на попередніх уроках і розкажемо Лунтіку, коли ставиться апостроф? ( Після твердих приголосних б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї)

- Перед вами на екрані завдання від Міли. Словосполучення, в яких виділені слова необхідно замінити словами з апострофом.

Бриль із соломи, будинок із каменю, ліжко з дерева, луска риби, пір’я горобця, квакання жаб.


  1. Самостійна робота на картках

Гра «Кмітливий шукач»

  • Допоможіть Вупсіню і Пупсіню знайти і виправити помилки.

Статя, життя, гіля, Галля, Іля, колося, вугілля, лисття, знаня, зерня, взутя, Наддя, зілля, теля.

  1. Вибірковий диктант

Гра «Хто уважний»

  • Кузя пропонує вам пограти в гру «Хто уважний». Я буду читати речення, а ви слухайте уважно, і не пропустіть слова з буквосполученням ЙО та ЬО, які вам потрібно буде записати в зошит.

Соловейко — пташка невеличка, як горобчик, щиглик чи синичка. Та один він тьохкає, співає, в Україні кожний його знає 2. Ґава ґудзики знайшла, думала — горішки. Розколоти не змогла й дзьоб зігнула трішки 3. Йогуртом Андрій ласує, аж лящить за вухом. Друзі кличуть, він не чує, сталось щось зі слухом. 4. Йоржа впіймав на вудку Йосип, схопив і зойкнув: «Ой-ой-ой!» Не знав, напевно, Йосип досі, який колючий йоржик той.

  1. Письмо по памяті

Гра «Загублені слова»

  • А зараз Лунтік приготував для вас цікаве завдання «Загублені слова»

Здрастуй, снігова зима!

Ти весела й чарівна.

Дітям нашого села

Подарунки принесла.

  1. Офтальмологічна пауза



  1. Робота в парі

Вправа 200

  • Діти, Лунтік і Кузя у свій театр набирають акторів. Кастинг відбудеться під час розігрування міні-сценок із відомих казок.

— З якої казки дані рядки?

— Потренуйтеся читати уривки з відомих українських казок і поміркуйте, де треба читати звичайним голосом, лагідно, а де — голосно, напружено.



ПРОВЕДЕННЯ КАСТИНГУ

VII Підсумок уроку. Рефлексія.

— Від чого залежить сила голосу та швидкість мовлення?

— А чи дотримуєтесь ви культури мовлення при спілкуванні?

Коли говориш — не… (кричи).

Слів поганих — не… (вживай).

На всі боки — не… (крутись).

У вічі співрозмовнику… (дивись).

Говори спокійно, чемно.



Спілкуватись тоді буде… (приємно).

VIIІ. Домашнє завдання.

С. 76, вправа 201
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка