Урок 52 Робота й потужність електричного струму




Скачати 160,69 Kb.
Дата конвертації13.04.2017
Розмір160,69 Kb.

Урок 52 Робота й потужність електричного струму


Навчальна мета: сформувати знання учнів про роботу й потужність струму , про прилади для їх вимірювання.


Розвивальна мета : формувати й розвивати уміння розв’язувати задачі на застосування формули роботи й потужності струму; розвивати творчі здібності й логічне мислення

Виховна мета : виховувати бережливе ставлення до електроенергії, дисциплінованість і увагу.

Технічні засоби навчання,

Нові поняття

Інтерактивний проектор

Інтерактивна дошка, таблиці, презентація і потужність струму



Учні повинні приводити приклади діелектричного струму , називати електричні прилади, які дають змогу отримати різні види енергії, учні повинні формулювати : означення роботи й потужності струму ; записати формули роботи й потужності струму; може розв’язувати задачі на застосування формул роботи і потужності.




Учбова література

1. Ф.Я.Божинова, М.М.Кирюхин, О.О. Кирюхина «Физика, 9», Харьков, изд-во «Ранок», 2009

2. Программа «7-12 класи. Фізика. Астрономія” Київ., “Шкільний світ”, 2005


Завдання для самостійної роботи учнів

Додаткова література : Нетрадіційні уроки з фізики Упоряд. Л. Хольвінська , С. Філоненко Шк. Світ 2007 р.

Демонстрації


обладнання

Піднімання вантажу за допомогою електродвигуна

Ватметр, лічильник електроенергії, електродвигун, штатив, мотузка , вантаж , джерело струму



План уроку

Час

Метод навчання

Зміст роботи

Технічні засоби навчання

3 хв.

Бесіда

1.Організація уроку

- вправа «Комплімент»

- вступне слово вчителя

- перевірка відсутніх



Презентація

5 хв.

Розв’язування ребусів

2. Ознайомлення з темою та метою уроку. Актуалізація опорних знань учнів

8 хв.


2 хв.

5 хв.
5 хв.

4 хв.
6 хв.

5 хв.


2 хв.

Робота в групах

Роз’яснення вчителя

Самостійна робота


Бесіда, робота по ланцюжку

3. Вивчення нового матеріалу

3,1 Учні по групам відповідаючи на проблемне питання, виконують дослід, роблять висновок, виводять формулу і

здійснюють їх перетворення.

3,2 Повідомлення учня про Джоуля

3,3 Робота з таблицею.

3,4 Самостійна робота учнів

3,5 Виконання практичного завдання

4 Закріплення нового матеріалу

розв’язування задач.

5. Підсумки уроку . Оцінювання знань . Вправа «Мікрофон»

6. Домашнє завдання

Читать п. 15 Бажинова Ф. Я. Кірюхін Е.А. Кірюхін Е. А.

Підготувати повідомлення « З історії електричного освітлення» «Працює електричний струм»


Лабораторне обладнання

Таблиці


Презентація




Урок 52 Робота й потужність електричного струму



Час

Структурний елемент уроку

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Критерії особисто-орієнтованого підходу кожного етапу

1

2

3

4

5

6

1

3 хв

Організаційний момент

Стимулювання діяльності учнів ,забезпечення загальної підготовки класу, забезпечення своєчасного початку уроку

Концентрація уваги на навчальній діяльності

Створення позитивного емоціонального настою на роботу учнів під час уроку

2

5хв.

Оголошення теми уроку і мотивація на вивчення нової теми

Вчитель пропонує учням деякі ствердження , які мають відношення до теми

Учні роблять спробу визначити тему уроку аналізуючи інформацію запропоновану вчителем,розширюють свої знання про природні явища, які вони будуть вивчати

Розвиток пізнавального інтересу до предмету , мотивація на вивчення нового матеріалу, активізація розумової діяльності учнів

3

17хв

Вивчення нового матеріалу

Робота і потужність електричного струму




Вчитель організовує експериментальну діяльність учнів . Створює умови по представленню результатів експерименту

Учні проводять експеримент, про результати доповідають всьому класу , роблять висновки

Розвиток експериментальних навичок навичок аналізувати результати досліду, представляти результати своєї роботи перед аудиторією, аналізувати інформацію

4

4хв

Виконання практичного завдання

Вчитель організує обговорення теми учнями, пропонуючи їм визначити ключову інформацію

Учні визначають головні змістовні напрямки уроку , пропоную умовні зображення вивченого матеріалу

Розвивається здатність аналізувати інформацію, виявляти головне , скорочувати інформацію без втрати сенсу.

5

6хв

Закріплення знань учнів

Вчитель організовує роботу учнів по вирішенню якісних задач , використовуючи тренувальний тест , викладений в електронному вигляді

Учні вчаться аналізувати умови задачі і знаходити потрібну відповідь, використовуючи знання теорії

Стимулювання учнів до висловлювання , відсутність в них страху помилитися чи дати неправильну відповідь, самоцінювання своїх знань



1

2

3

4

5

6

6

5хв

Оцінювання знань учнів

Вчитель пропонує учням виконати тестові завдання самостійно, забезпечує самостійне виконання тестів

Учні згадують вивчений матеріал

відповідають на питання тестів



Розвивається здатність використовувати знання теорії в нестандартних ситуаціях , виявляються "вузькі місця " в знаннях

7

3хв

Підсумок уроку

Вчитель пропонує учням якісно оцінити роботу кожного учасника уроку

Учні оцінюють , що вони особисто для себе почерпнули, які вміння та навички придбали на уроці

Розвивається вміння адекватно оцінювати свій вклад при роботі в групах , способи організації навчальної діяльності

8

2хв.

Організація роботи дома

Вчитель відокремлює для вивчення та для вивчення ті матеріали, які розбиралися на уроці, визначає відомі прийоми роботи учнів, якими вони будуть користуватися.

Відокремлює об'єм роботи , обов'язковий для кожного учня



Учні отримують інструкцію по виконанню домашнього завдання, освідомлюють ціль виконання домашньої роботи , виконують записи у щоденнику

В домашньому завданні згадується не тільки тема і об'єм домашнього завдання , а й розяснюються як раціонально організувати свою учбову діяльність під час виконання домашнього завдання


Хід уроку

  1. Організація уроку.

1.1 Вправа «Комплімент»(Учні в парах кажуть один одному приємні слова).

1.2 Вступне слово вчителя.

Бажаю вам гарного настрою та наполегливості у здобутті знань. Сьогодні уроці ви ознайомитеся з новими поняттями, новими фізичними величинами, приладами для їх вимірювання, способи ввімкнення їх в електричне коло. Отримання нових знань базується на знаннях, отриманих на попередніх уроках. Ви багато працюєте, але чим більше знань ви отримуєте, тим ви становитесь сильнішими, компетентнішими .



1.3. Епіграф уроку. (слайд 1)

Розум полягає не тільки у знанні, але й у вмінні застосувати знання на ділі”



Арістотель

Тож отримані на уроці знання не повинні бути формальними. Я надіюсь ви зможете їх використати у повсякденному житті. А працювати ми будемо під девізом(слайд 2):



Думати – колективно,

Діяти – оперативно,

Сперечатись – доказово.

Це для всіх обов’язково!

Тож проявіть знання прекрасні

І усі завдання класні

Порозв’язуйте умить

Й вищий бал ви заробіть!

  1. Ознайомлення з темою та метою уроку. Актуалізація опорних знань учнів. (слайд 3, 4).

- Учні записують тему у зошити.(слайд 5)

- Розв’язування ребусів

- Знайди правильні формули(слайд 6). Учні знаходять правильні формули, а неправильні виправляють;

- Виділіть у відповіді букву(слайд 7). Учні дають відповіді на запитання, при цьому виділяють вказану літеру. У стовпці послідовно з’являються літери слова «Молодець».



3. Пояснення нового матеріалу.

    1. Постановка проблемного питання: «Чи може електричний струм виконувати роботу?», «Якщо виконує, то де ви зустрічалися з цим явищем у побуті?»

Проведення досліду: піднімання вантажу за допомогою електродвигуна.

  1. Дія багатьох вам відомих електричних приладів відбувається за рахунок електричної енергії, яку постачає джерело струму. В результаті цього одержуємо світло, тепло, звук, механічний рух, світло тощо, тобто різні види енергії.

Робота електричного струму – фізична величина, що характеризує перетворення електричної енергії в інші види енергії.

4) Виведення формули для знаходження роботи. Виводить учень з допомогою вчителя.



; ; ;



Отже:

Щоб визначити роботу електричного струму на ділянці кола, потрібно напругу на кінцях цієї ділянки помножити на силу струму в ній і час, протягом якого виконувалася робота.

5) Виведення одиниці вимірювання роботи :



6) Учні записують формули в зошити(слайд 8).

7)Учні здійснюють перетворення формул:

;

3.2. Повідомлення учня про Д. П. Джоуля. (слайд 9)

Учні заздалегідь готують повідомлення.



3.3 Розповідь вчителя про лічильники електроенергії. (слайд 10)

Використовується таблиця.



Введення поняття потужності електричного струму.

На будь-яких електричних приладах завжди можна побачити «потужність 1,6 кВт». Ви пам’ятаєте з механіки, що у ватах вимірюють потужність, отже тут мова іде про потужність електричного струму.



Потужність електричного струму – фізична величина, що характеризує здатність електричного струму виконувати певну роботу за одиницю часу.

3.4. Самостійна робота учнів в зошитах. (Виведення формул для знаходження потужності струму. Слабші учні роблять це з допомогою консультантів.)



;;

Потужність електричного струму визначається добутком напруги на кінцях ділянки кола і сили струму в цій ділянці.

Одиницею потужності є



(слайд 11)

Похідні одиниці вимірювання потужності:



1 гВт = 100 Вт

1 кВт = 1 000 Вт

1 МВт = 1 000 000 Вт

1 ГВт = 1 000 000 000 Вт

3.5. Виконання практичного завдання(слайд 12).

Учні працюють в групах.

Щоб виміряти потужність електричного струму в колі, потрібні амперметр і вольтметр. Використовують також спеціальний прилад - ватметр, яким можна безпосередньо виміряти потужність електричного струму в колі.

Побутові прилади розраховано на напругу 220 В, але на різну силу струму. Отже, потужність споживачів електроенергії різна, тому й однакову роботу вони виконують за різний час.

Введення нової одиниці вимірювання роботи електричного струму. З визначення потужності випливає :

1 Дж = 1 Вт·1 с = 1 Вт·с

1 кВт·год = 3 600 000 Дж = 3,6 МДж

Покази лічильника, що вимірює спожиту приладами у квартирі електричну енергію (роботу електричного струму), виражено саме в кіловат-годинах.

За використання електроенергії ми сплачуємо гроші. Для розрахунку коштів ми будемо застосовувати формулу:

Вартість = робота · тариф.

4.Закріплення нового матеріалу. Розв’язування задач.



Задача.1. (слайд 13,14)

Скільки часу буде нагріватися 1,5л води від 20 до 100 градусів Цельсія в електричному чайнику потужністю 600Вт, якщо ККД чайника 60%?



t -?

__________________

V =1.5 л =0,0015 м3

p =1000кг /м3

t1 = 20 С

t2 = 100 С

с =4200 Дж/кг*С

Р =600 Вт

η=60%=0,6









Задача 2.

Визначити , скільки електроенергії споживає електродвигун за 2 робочі дні, якщо він щоденно працює по 8 год при напрузі 220 В та силі струму 10 А. Обчисліть вартість витраченої енергії при тарифі 25 коп за 1 кВт · год.

А -? В - ?

___________

U= 220 В


t=16 год А = І U t А= 10·220·16 = 35,2 (кВт·год)

І = 10 А


Т = 25 В = А· Т В =35,2·25=880 (коп.)

Відповідь: 35,2 кВт год, 8гр.80коп.



5.Підсумки уроку . Оцінювання знань Вправа «Мікрофон».

Що вам найбільше запам’яталося на сьогоднішньому уроці?

6. Домашнє завдання. (слайд 15)

Параграф 18, 19,20; питання після параграфу

Вправа 10(1) .

Підготувати повідомлення:



  • «З історії електричного освітлення»

  • «Працює електричний струм»

  • «Лампи розжарення й історія їх винаходу» (слайд 16)


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка