Урок 8 Тема. Абсолютні та відносні посилання. Мета уроку: навчальна : закріпити знання учнів про табличний процесор; ознайомити учнів з абсолютними та




Скачати 83,31 Kb.
Дата конвертації12.10.2018
Розмір83,31 Kb.
Урок 8

Тема. Абсолютні та відносні посилання.
Мета уроку:

навчальна:

  • закріпити знання учнів про табличний процесор;

  • ознайомити учнів з абсолютними та відносними посиланнями;

  • формувати вміння складати формули з використанням абсолютних та відносних посилань;

  • вдосконалювати навички роботи на ПК.

розвиваюча:

  • розвивати властивості уважності;

  • розвивати пам’ять;

  • розвивати творчу уяву;

  • розвивати образне мислення.

виховна:

  • виховувати розвиток пізнавального інтересу;

  • виховувати активність при вивченні нового матеріалу;

  • виховувати вміння працювати в парі;

  • виховувати інформаційну культуру.


Тип уроку:

комбінований урок


Дидактичні матеріали:

  1. файл Додаток 1. Завдання 1.xls;

  2. файл Додаток 2. Завдання 2.xls;

  3. файл Додаток 3. Завдання.doc;

  4. файл Додаток 4. Формули, що містять комбіновані посилання.doc;

  5. файл Додаток 5. Завдання 4.xls;

Обладнання та наочність:

  1. системне і прикладне ПЗ;

  2. карточки для роботи в групах;

  3. умовний мікрофон.


План уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

ІІІ. Мотивація вивчення теми

ІV. Вивчення нового матеріалу

V. Закріплення нових знань учнів

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання



Хід уроку
І. Організаційна частина
Перевірка підготовки класу до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Індивідуальна робота учнів (перевірка виконання учнями домашнього завдання практичного характеру).

Двоє учнів міняються аркушами із завданнями, які вони склали вдома, і виконують їх на ПК. Результати зберігають у папках із своїм прізвищем.

Фронтальна робота з класом (фронтальне опитування).


    1. За допомогою чого здійснюються обчислення в електронних таблицях?

    2. Що таке формула?

    3. З чого починається запис формули?

    4. Що може містити формула?

    5. Які ви знаєте оператори?

    6. Наведіть приклад арифметичних операторів.

    7. Наведіть приклад операторів порівняння.

    8. Як ще називають текстовий оператор?

Прогнозована відповідь учнів.

  1. Обчислення в електронних таблицях здійснюються за допомогою формул

  2. Формула – це арифметичний або логічний вираз.

  3. Запис формули починається із знака дорівнює.

  4. Формула може містити числа або текстові значення, посилання на клітинки, вміст яких використовується в обчисленнях, вбудовані функції та оператори.

  5. Оператори є арифметичні, текстові, адресні та оператори порівняння.

  6. Додавання, віднімання, заперечення, ділення, множення, піднесення до степеня, відсоток.

  7. Дорівнює, більше, менше, більше або дорівнює, менше або дорівнює, не дорівнює.

  8. Текстовий оператор називають також оператором об’єднання.


ІІІ. Мотивація вивчення теми
Ми вивчили декілька способів копіювання даних у електронній таблиці, а як скопіювати формули, які посилання повинні бути у їх записах ми дізнаємось на уроці.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми вивчатимемо тему «Абсолютні та відносні посилання». (Учні записують тему в зошити).

2. Пояснення нового матеріалу
Завдання для учнів(виконують за вказівкою вчителя):

  1. Відкрийте файл Завдання 1.xls (Додаток 1) – (Мои документы\Excel\Завдання 1.xls)

  2. Визначіть вартість борошна, ввівши формулу =B5*C5:.

  3. Натисніть клавішу Enter. Добуток значень з клітинок B5 і C5 відобразиться у клітинці D5.

  4. Знову виділіть клітинку D5.

  5. Клацніть на маркері заповнення і протягніть його до клітинки D13.

Формула буде скопійована в клітинки діапазону D5:D13.

Формулу можна скопіювати і в буфер обміну, скориставшись командою Правка/Копировать, а потім вставляти в активні клітинки за допомогою команди Правка/Вставить.



  1. Клацніть на клітинці D6 та перегляньте її вміст у рядку формул.

Ця формула скопійована з клітинки D5, але вона має вигляд =B6*C6, а не =B5*C5. Це саме те, що нам потрібно, адже так обчислюється вартість крупи! Якщо ви подивитися на вміст кліток D7, D8,…, то побачите, що номери рядків у посиланнях, які входять до складу формул, змінилися. Отже кожна формула, отримана в результаті копіювання, відповідає саме тому рядку, в якому вона розташована.

  1. Збережіть файл.

В даній формулі ми використовували посилання, які називають відносними. При копіюванні формули, що містять відносні адреси клітинок, посилання коригуються в залежності від напрямку копіювання. Відносна адреса клітинки , як ми бачимо, складається лише з назви стовпця й номера рядка, за замовчуванням використовуються саме відносні адреси.

  1. Відкрийте файл Завдання 2.xls (Додаток 2) – (Мои документы\Excel\Завдання 2.xls).

  2. До клітинки С8 введіть формулу для знаходження ціни аудіокасети в гривнях. Назвіть формулу.

Прогнозована відповідь учнів

=В8*В16.

  1. Скопіюйте формулу до клітинки С9.

Запитання до учнів.

Чому ми отримали такий результат? В чому наша помилка, що потрібно змінити?

Прогнозована відповідь учнів.

Під час копіювання в формулі автоматично змінюється номер рядка. Треба зробити так, щоб у формулі посилання на клітинку В16 залишалося незмінним.

Вчитель:

Щоб посилання на клітинку В16 залишалося незмінним потрібно використати абсолютні посилання. Абсолютна адреса у формулі свідчить, що при копіюванні формули необхідно залишати посилання саме на ту клітинку, адреса якої зазначена, така адреса залишиться незмінною. Щоб відрізнити абсолютну адресу від відносної, в її записі перед назвою стовпця й номером рядка ставиться символ «$».



  1. Виділіть діапазон С8:С9 і видаліть його вміст.

  2. До клітинки С8 введіть формулу з абсолютним посиланням =В8*$В$16, для знаходження ціни аудіокасети в гривнях. Для цього введіть знак «=», клацніть на клітинці В8, введіть знак «*», «$», B, «$» та число 16.

  3. Натисніть Enter.

  4. Скопіюйте дану формулу в діапазон клітинок С9:С12.

  5. Збережіть результати.

Крім відносних та абсолютних посилань розрізняють комбіновані. У комбінованій адресі назва стовпця є абсолютною, а номер рядка – відносним, або навпаки. Наприклад, В$16, $В16. Коригується при копіюванні лише відносна частина адреси.

Щоб швидко змінити вигляд посилання у формулі, можна натиснути на клавіатурі F4 – її послідовне натиснення змінює відносну адресу на абсолютну, потім на комбіновану з абсолютним номер рядка, далі – на комбіновану з абсолютною назвою стовпця, і знову на відносну адресу.


V. Закріплення нових знань учнів
Завдання для всього класу.

  1. Дозаповніть таблицю «Обчислення вартості проданого товару»(Додаток 3).

  2. Створіть таблицю квадратів двохзначних чисел із використанням формул, що містять комбіновані посилання (Додаток 4).

  3. Відкрийте файл Завдання 3.xls (Додаток 4) – (Мои документы\Excel\Завдання 3.xls).

  4. До клітинки В5 введіть формулу для.

Завдання для груп учнів.

(Учні об’єднуються в чотири групи, вибираючи одну із карточок з написом А1, A$1, $A1, $A$1).



  1. Скласти завдання із використанням формул, які містять посилання (відносні, абсолютні, комбіновані, відповідно до того, в яку групу ви входите).

  2. Результати своєї роботи повідомити класу (повідомляє один учень із групи).


VІ. Підсумок уроку
Рефлексія.

Гра «Умовний мікрофон»

Умови гри

Учні дають відповідь на питання в «умовний мікрофон»: «У чому полягає моя найбільша проблема щодо теми сьогоднішнього уроку?»



Вчитель підводить підсумок роботи учнів і оцінює їх.
VІІ. Домашнє завдання


    1. Прочитати із Розділу1 § 4 п. 4.4. Дати відповіді на питання на ст.. 31.

    2. Скласти на аркушах завдання із застосуванням формул.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка