Урок читання та урок математики з використанням прийомів гуманної педагогіки



Скачати 57,33 Kb.
Дата конвертації16.02.2019
Розмір57,33 Kb.
Теорія та творча практика Маніфесту гуманної педагогіки –

абетка мудрості: читання та математика.


Форма: факультативне заняття – урок читання та урок математики з використанням прийомів гуманної педагогіки.

Загальна тема. Абетка мудрості: читання та математика.

Тема першої частини. Невичерпне вогненне джерело (урок мудрості).

Лейтмотив: «Дивний цей світ… і на рідкість дивна сама людина» Я.Корчак

Тема другої частини. Множення на двозначне число.

Лейтмотив: «Математика –океан відкриттів і для величезного корабля і для крихітного човна. Вивчати математику без розуміння і роздумів - марно».
Стверджувальна ідея: «Лише володіючи вогнем у власній душі можна запалити чужу душу» Л.Леонов
В чому полягає духовний гуманізм майстер-класу: Співпраця і співтворчість вчителя і учня, спрямованих від серця до серця; облагороджування душі Вчителя і Дитини; вести дітей шляхом самовдосконалення.
Я пропоную на розсуд колег урок математики. Це не урок-свято, не підсумковий урок. Це урок за темою, тобто «робоча хвилина» яка діє можливість дітям, вивчаючи множення двозначних чисел, розширити свої знання, дати крила своїй фантазії, випробувати себе в подоланні труднощів, відчути свою силу і значимість, як співпрацівника колективу, як особистість, тобто проявити творчість: «Точність математики в точному і практичному прикладенні теорії, та ця наука дає безмежну свободу для творчості».

Чи можливо на математиці прилучати дітей до розуміння краси, виховувати потяг до знань, відчувати зацікавленість і насолоду від праці, входити в ритм роботи, в порядок? «Математика виявляє порядок, симетрію й визначеність, а це найважливіші види прекрасного» (Аристотель). «Математика корисна уже тим, що заводить порядок в розумі людини» (Вольтер). «Візерунки математики так як візерунки художника або поета повинні бути прекрасні, … в світі немає некрасивої математики» (Г.Х.Харді)

Я надіюся, що цитати відомих людей були переконливими. То ж, шановні колеги, - рушаймо.
Тема: Множення на двоцифрове число.

Я б хотіла разом з вами, мої любі діти, подорожувати морем. Але морем незвичайним – математичним. А на морі цьому будуть і хвилі, і рифи, тобто, перешкоди, які подолати мені самій неможливо, як і провести цей урок. Тому я прошу вашої допомоги і підтримки. Адже капітан один, без команди, неспроможний вести корабель. Тільки разом, тільки з добрими думками досягнемо ми успіху. Згодні? Тож, скажіть в своїй голівці мені слова підтримки і ми вирушимо з вами в подоророж.



Відкриваю лейтмотив уроку:

«Математика – океан, відкритий і для величезного судна і для крихітного човна. Вивчати математику без розуміння і роздумів – марно» Спіноза. (Я запрошую цього філософа, який вважав, що «світ – закономірна система, яка може бути пізнаною геометричним методом», бути присутнім на уроці.) ще одного мислителя запрошую на наш урок – Френсіса Бекона ( Роджер Бекон математик, філософ, фізик, астроном, алхімік – «Милосердя не буває надмірним»)



  • Як ви розумієте наш лейтмотив?

(Відповіді дітей).

Чути шелест моря і фрагмент опери «Садко» - «Море», слайди – фото моря.

Щоб подорожувати морем, нам необхідно створити корабель, а щоби він зявився, ми повинні знайти закономірність і продовжити ряд:

3, 8, 15, 24 … (подвійний ряд, де в першому ряді кожна наступна цифра збільшується у 5 разів, а в другому ряді – у 3 рази: 75, 72, 375, 216, 1875, 648, 9375, 1944 ).

(Діти пошепки на вухо вчителеві пропонують варіанти відповідей).


  • Ну, що ж, завдяки взаємодопомозі, корабель заявився.

  • - В подорож треба брати лише те, що потрібно, відкинувши зайві речі. Ви маєте число 95 163 274. спробуйте відкинути три цифри, і не порушуючи порядку, утворити най більше і найменше числа. (працюють підгрупами). (96374 13274).

  • Піднімаємо вітрила!




  • Діти співають: Ми в подорож цікаву вирушаємо,

Над тайною завісу піднімаємо,

І щось нове, прекрасне щось побачимо,

Важливе щось для кожного зазначимо.

Наш корабель летить-хлюпоче під вітрилами,

І чайки в такт вихитують крилами,

І хвилям, течіям ми всі радіємо,

Здолати вчення труднощі зуміємо.


  • Ми у відкритому морі. Тепер ви – штурмани. Давайте прокладемо шлях кораблеві. (Діти під диктовку малюють геометричну фігуру, а потім знаходять подібну на карті). Острів Паліндром.

  • Щоб безпечно обійти рифи, які оточують острів, ми повинні одержати паліндроми з чисел 96, 75, 95.(Групи отримують завдання ) 96 75 95

69 57 59

165 132 154



561 231 451

627 363 605



726 506

1353 1111



3531

4884


  • Найцікавішим, на мій розсуд, здається число 1111.

  • Наступний, на карті острів – саме і має таку назву – 1111.

  • А тепер придумайте приклади на ділення, множення, додавання і віднімання, щоб результатом всіх - дій була відповідь: 1111.

(діти поділяються на команди , працюють в них, а перевіряють помічники, які першим придумали подібні приклади)

Ви зараз створили з числом 1111 чудеса. І тому - наступний наш острів – острів Чудес. Чому він так називається, ви зараз дізнаєтесь.

Хвилинка релаксації, на якій дівчатка підраховують чайок, а хлопчики – кораблі.


  • Так з яким чарівним числом ми зіткнулися на попередньому острові? (1111). Скільки сотень в цьому числі? (11) Скільки десятків в цьому числі? (11). Подивіться на карті, саме таку назву має наступний острів - 11.

  • А що цікавого в цьому? Множення на 11! Помножте, будь ласка, 27 на 11. ( Кожна група отримує завдання):

27 * 11 = 297 44 * 11 = 484 62 * 11 =682

Яку закономірність ви помітили? Давайте перевіримо:

34 * 11 = 374 52 * 11 = 572 42 * 11 = 462

(Висновок).



  • Ви, мабуть, здогадалися, виконуючи попередні завдання, на який острів ми маємо потрапити тепер. Це острів Логіка.

  • 73

*4

2**


36*_

39**



  • На острові Логіка багато таємниць. Але якщо ви будете спостережливими, таємниць не залишиться.

  • Ось ще цікаві випадки множення:

(Діти підгрупами і на дошці множать числа на 25 і 50:)

12 х 25 = 300 12 х 50 = 600

43 х 25 = 1075 43 х 50 = 2150

76 х 25 = 1900 76 х 50 = 3800

- Чим відрізняються добутки пари прикладів? Яку закономірність ви помітили? (якщо один з множників помножити на 2,то й результат збільшиться в два рази.)

Я ви чудово працювали і як приз у вашій роботі – це те, що такі приклади ви будете розв’язувати у п’ятому класі.

Сьогодні ми не можемо з вами відвідати всі острови. Але я вам скажу, що їх – 14. І на кожному побудовано пристань. Відстань від причалу до причалу – 25 метрів. Якою буде відстань між усіма причалами? (25 х 13 = 325 (м)).

Підводячи підсумок уроку, я маю вам сказати слова Френсиса Бекона: «В історії ми черпаємо мудрість; в поезії – дотепність; в математиці - проникливість». Саме завдяки проникливості ви знаходили закономірності, ви долали труднощі, допомагаючи один одному. Я постійно відчувала вашу підтримку і дуже вдячна вам за те, що ви працювали з усіх сил, уважно стежили за роботою і приборкували стихії.



----

Хомич Світлана Олександрівна, Відмінник освіти України, вчитель-методист, вчитель початкових класів ЗОШ №78, співробітник Дніпро-петровського обласного центру Гуманної Педагогіки
Брусенцева Олена Михайлівна, старший вчитель, вчитель по- чаткових класів ЗОШ № 91, співробітник Дніпропетровсь- кого обласного центру Гуманної Педагогіки




Каталог: attachments -> article -> 259
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель
259 -> Засоби захисту органів дихання. Призначення, будова і правила користування респіратором
259 -> Урок-подорож «Пошуки крапельки»
259 -> Куйбишевський навчально-виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка