Урок до нас Кубик не простий Кубик чарівний. Він доріжку прокладає. І знання перевіряє. Запитання




Скачати 57,35 Kb.
Дата конвертації03.07.2017
Розмір57,35 Kb.
Тема. Розмноження тварин

Мета. Узагальнити і систематизувати знання дітей про групи тварин у природі, основні суттєві ознаки представників кожної групи. Повідомити про способи розмноження тварин різних груп. Розвивати спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати любов до тварин, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: мультимедійна презентація, фрагмент фільму, ППЗ, написи на дошці, кубик.
Хід уроку

  1. Організаційний момент

-Станьте, діти, всі рівненько,

Щоб урок пройшов гарненько.

Поверніться до гостей, привітайтесь…
II. Хвилинка спостережень

-Яка пора року?

-Стан неба, температура повітря, опади, вітер.

-Зміни в живій і неживій природі.

-Праця людей.


  1. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, сьогодні на уроці ми знову помандруємо у світ живої природи. А саме:

  1. Повторимо групи тварин, які існують у природі.

  2. Знатимемо, як вони розмножуються.

  3. Вчитимемося бути спостережливими.




  1. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

1. Тестування

- Діти, нам необхідно пригадати ті відомості про тварин, які ми засвоїли на попередніх уроках. Пропоную це зробити таким чином. Частина учнів буде працювати із тестером «Синтез», виконає тест під назвою «Тварини».

2. Інтерактивна вправа «Кубування».

-Завітав у клас

На урок до нас

Кубик не простий

Кубик чарівний.

Він доріжку прокладає.

І знання перевіряє.

Запитання:


  1. До якої природи належать тварини?

  2. На які групи поділяються тварини?

  3. Які особливі ознаки мають тварини?

  4. На які групи поділяються тварини за способом живлення?

  5. Які тварини називаються хижими?

  6. Які тварини називаються всеїдними?

  1. Гра «Не помились» ( Відтворення знань про свійських і диких тварин)

  2. Тренажер «Тварини» ( Відтворення знань про основні суттєві ознаки різних груп тварин).

  3. Гра «Відгадай чий голосок»

  4. Підсумок роботи

-Діти, ви добре працювали. Ми пригадали і повторили все вивчене раніше про тварин. А тепер настав час дізнатись, як розмножуються тварини.


  1. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя з елементами бесіди

  • Всі тварини у природі розмножуються по різному. На прикладі метелика простежимо, як розмножуються комахи. У травні на листках рослин метелики відкладають круглі яйця. З яєць вилуплюється гусінь. Це личинки, які об’їдають листя. Згодом личинки переповзають у затишні місця. Там вони перетворюються на лялечок. Лялечки перезимовують. Навесні з них виходять метелики. Можна скласти схему розмноження метелика:

Метелик-яйце-личинка-лялечка-метелик.

Таким же чином розмножуються комарі, мухи, бджоли, оси, мурашки, джмелі та інші комахи.



  • Розглянемо, як розмножуються риби. (Перегляд фрагменту ППЗ). Навесні у водоймах риби відкладають ікру. З ікринок з’являються мальки, схожі на дорослих риб. Мальків буває багато, але дорослими стає лише частина з них. Решта мальків гинуть під час повені чи стають здобиччю хижих риб. Отже, риби розмножуються за схемою:

Риба-ікра-мальки-риба.

  • Наступна група представників тваринного світу- земноводні. Хто до них належить? (Жаби, тритони, саламандри). Як же розмножуються земноводні?

  • Навесні в річці, озері, ставку серед водоростей жаби відкладають ікру. Черех 9-10 днів з ікринок появляються пуголовки, що схожі на рибок. Вони дихають киснем, розчиненим у воді. Поступово у них виростають ноги, відпадає хвіст. Вони перетворюються на маленьких жабок, які швидко ростуть і стають дорослими жабами. Отже земноводні розмножуються за схемою:

Жаба-ікра-пуголовок-жаба.

-Пригадайте, хто з тварин належить до плазунів. Розглянемо, яким чином розмножуються плазуни. (Перегляд ППЗ) . Черепахи, ящірки, змії, крокодили риють ямки в сухому грунті на берегах річок, морів, на узліссі. У них плазуни відкладають яйця і засипають їх. Сонце зігріває відкладені яйця. Через деякий час з них вилуплюються і вибираються на поверхню маленькі черепахи, ящірки, змії, крокодили.

- Крім плазунів із яєць малята вилуплюються й у птахів. (Перегляд ППЗ). Майже всі птахи будують гнізда. Відклавши яйця, птахи насиджують їх, зігріваючи своїм теплом. Згодом із яєць вилуплюються пташенята. Якщо заглянути у гніздо пташки, то перше що кидається в очі це широко роззявлені жовті дзьобики пташенят. Пташенята постійно вимагають їжі. І їх батьки вже не мають іншої турботи, ніж як нагодувати своє потомство. Невтомні птахи цілий день носять своїм пташенятам комах. Так шпак, вигодовуючи пташенят, знищує майже 4 тис. шкідливих комах.

-Але не всі птахи так добросовісно турбуються про своє потомство. Ви напевно чули про птаха, який свого гнізда не будує, а яйця підкидає у гнізда інших птахів. Хто це?

Так, зозуля, байдужа мама, що залишає своїх діток. За прикладом цієї пташки серед людей заведено називати мати-зозуля тих жінок, які залишають своїх дітей у лікарнях чи дитбудинках, відмовляються від їх виховання. Діти, а як ви думаєте, зозуля корисний птах чи шкідливий? У цьому ви переконаєтесь, коли подивитесь фрагмент фільму «Птахи».

2. Перегляд фрагмента фільму «Птахи»

3. Бесіда за змістом фільму

4. Фізхвилинка

-Чому зозуля корисний птах? (Вона єдина знищує волохату гусінь шовкопряд, шкідника лісу, якого інші птахи не їдять).

5. Розповідь вчителя з елементами бесіди

- Настав час поговорити про розмноження звірів. Навесні стає тепло, появляється багато їжі для звірів і відбувається народження дітлахів. Але не всі звірі розмножуються в один і той же час. Першими дитинчата народжуються у групи рослиноїдних тварин. Миші полівки-дуже плодовиті, їх дитинчата швидко стають дорослими. За весну-літо одна миша може народити від 30 до 40 малюків.

Більші за розміром тварини, наприклад білка, виховують своїх діток уже довше: 1-2 місяці. За весну-літо в них народжується від 6 до 15 малят.

Мати-їжачиха народжує 3-6 дітлахів, рідше 7-8. Дітлахи народжуються сліпими, майже голими, з щетинкою навколо мордочки. У зайчихи малята народжуються у кінці квітня, інколи у серпні.

У потрібний час з’являється від 1-2 до 3-4 зайченят. Великі хижі звірі виховують своїх дітлахів від 1 до 6 років. Вовченята народжуються безпомічними, сліпими. Батьки ніжно піклуються про них. Вовки супроводжують своїх малюків всю зиму, а навесні ті починають самостійне життя.

Ведмедиці довше за всіх звірів виховують своїх малюків. Наприкінці лютого у ведмедиці народжуються маленькі, ведмежата вагою 500г. Вони сліпі й голі.

Лисиця вибирає своє лігво дуже ретельно. Вона влаштовує його під корневищами або між корінням великих дерев. Її лігво – це глибока нора. У травні в лисиці народжується

від 4 до 6 сліпих лисенят.



Білки розмножуються 2 рази за літо. Самка народжує від 3 до 5 сліпих білченят. Коли малюки починають виходити зі своїх дупел, вони всією сім’єю стрибають, грають, пищать ще декілька днів. А потім уся сім’я зникає у лісі. У кінці квітня або на початку травня лосиха народжує 1 чи 2 лосенят. Малюки швидко ростуть й уже за рік стають дорослими.


  1. Узагальнення і систематизація вивченого

  1. Вибіркове читання статті підручника

  2. Робота в групах

Завдання:

-Назва тварини.

-До якої групи належить за зовнішньою будовою.

-Як розмножується; чи піклується про потомство.

3. Робота в зошитах
VI. Підсумок уроку


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка