Урок-дослідження 10 клас Підготувала вчитель географії вечірньої(змінної) загальноосвітньої школи Коробко Світлана Геннадіївна Тема: канада мета




Скачати 146,19 Kb.
Дата конвертації09.09.2018
Розмір146,19 Kb.
Урок-дослідження

10 клас



Підготувала вчитель географії

вечірньої(змінної)

загальноосвітньої школи

Коробко Світлана Геннадіївна

Тема: КАНАДА

Мета: сформувати систему знань про Канаду; продовжити розвивати навички роботи з джерелами географічних знань, електронними програмами; розвивати вміння застосовувати історичний досвід у житті; виховувати повагу до національної культури, української діаспори.

Тип уроку: засвоєння нових знань.



Форма проведення: урок – дослідження.

Обладнання: політична карта світу, атласи,підручник, комп’ютер, електронний атлас «Економічна та соціальна географія світу», презентація Хід уроку

І. Організаційний урок

Психологічне налаштування учнів (емоційне).

Привітання учнів, підготовка класу до роботи. Я сподіваюсь, що ви отримаєте задоволення від праці і не витрачатимете марно часу, а відкриєте для себе багато цікавого й нового.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Прийом «Ланцюжок»

1. Грошова одиниця країни…..

2. Офіційна мова….

3. Жителі країни…

4. Сусідка країни….

5. В Україні проживає українська…..

6. Країна з індустріально - …….

Отже тема уроку – «КАНАДА», під час уроку ми будемо з вами дослідниками Канади.



ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

Евристична бесіда

Один з канадських державних канадських діячів на початку ХХ ст.. нарікав: «У Канаді мало історії та занадто географії». Так, «географія» у цій величезній країні, але малонаселеній країні, дійсно багато. На кожного канадця, включаючи немовлят, припадає по 40 гектарів гір, рівнини, полів, лісів, боліт. На шістьох канадців одне озеро. На кожну родину якщо не річка, то струмок.

Щодо історії, той тут є що вивчати, оскільки буремні та наповнені драматичними подіями роки минулого й досі маловивчені широкому колу громадян; канадську історію ніби затулила американська. У Канаді з її величезними географічно винятково різноманітними просторами, як у жодній країні світу поширився званий регіоналізм, протиставлення один одному різних регіонів і їх природи, господарства, культури і навіть політичних оповідань жителів.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Географічний практикум

Щоб ви налаштувалися на роботу перед вами ставиться завдання уроку, ви повинні:



  • Дослідити вплив історичних передумов формування сучасної території країни та «Канадської» нації;

  • Визначити чинників, що зумовили сучасний розвиток господарства Канади;

  • Дати оцінку українсько – канадським відносинам.

Розсаджуйтесь за парти та самостійно за картами атласу дайте оцінку особливостям ЕГП Канади . за підручниками та картами атласу розгляньте питання з історії формування території Канади та «Канадської» нації.

Робота в групах йде такою:

Перша група:


  1. Досліджує ПРП Канади та складає його господарську оцінку, (враховуючи таке – які галузі господарства можуть розвиватися, враховуючи власний ПРП?)

Друга група:

1. Досліджує і аналізує особливості населення:



  • Кількість населення;

  • Національний склад;

  • Розміщення населення;

  • Рівень урбанізації;

  • Державні мови

Третя група:

1. Досліджує особливості розвитку господарства Канади:



  • Загальну характеристику господарства;

  • Особливості структури експорту та імпорту країни.

Четверта група:

1. Яке значення для розвитку держави відіграє зовнішньо - економічний зв'язок;

2. Проаналізуйте українсько – канадські відносини.

На допомогу учням (коли працюють над завданням).

Поки досліджуєте я вам розповім: що близько 80% робочих місць забезпечує малий бізнес, а серед правових форм його організації чільне місце посідають акціонерні підприємства. Малі підприємства є приватними з кількістю займаних менш ніж 50 осіб. У Канаді 90% земельних площ, 70% лісових масивів є власністю держави. Вона контролює майже 70% залізниць, понад 10% видобутку вугілля та 16% ----чорної металургії. Водночас державна власність не набула поширення в гірничодобувній та обробній промисловості; в торгівлі та будівництві, де головну роль відіграє національний та іноземний приватний капітал.

І так учні-дослідники прошу провести аналіз на основі досліджень зробіть висновки.



Перша група проводить аналіз 1 учень. Канада – найбільша серед розвинутих країн виробник урану, нікелю, цинку, азбесту, калійних солей, газетного паперу. Вона посідає друге – третє місце з видобутку золота, платини, молібдену, титану, гіпсу, сірку, кобальту, міді, свинцю та алюмінію. Сприятливі природні умови півдні країни є основною розвитку с/г.

І так учні першої групи справились з завданням дали характеристику ПРП. Проводимо далі досліджувати країну.



Друга група вивішує на дошці висновки.

  • Канада країна з одним із найвищих у світі ІРЛП;

  • Українська діаспора;

  • Канада – країна переселеного типу.

Ми з вами побачили, як коротко друга група проаналізувала особливості населення.

Просимо третю групу продовжити дослідження країни.



Третя група

Канада за короткий період створила ефективну ринкову економіку завдяки:



  • Багатим природним ресурсам, раціональному використанню їх;

  • Широкому залученню іноземного капіталу;

  • Політичній стабільності, сприятливому інвестиційному законодавству.

Дякуємо групам за проведення досліджень країни. Ми з вами бачимо, що країна багата ПРП, за короткий період створила ефективну ринкову економіку. Залишилось розглянути розвиток шкільної освіти в Канаді, і я Вам зараз розповім, а Ви запишіть. (Складіть схему імпорту, експорту країни, також четверта група зробить висновок зовнішньоекономічних зв’язків країни).

Прийом «Роблю висновок»

Записуємо: розвиток шкільної освіти в Канаді, виділяємо основне:

1. У країні неповна середня освіта обов’язкова і безплатна. Канадська система освіти застосована на традицій англійської системі. Діти відвідують школу з п’яти років. Система освіти включає шість – вісім років навчання в початковій школі, чотири – п’ять років у середній та від трьох до чотирьох років в університеті. Повну середню освіту учні отримують у 17 – 19 років. Крім загальноосвітніх шкіл, є школи при університетах для обдарованих дітей, приватні школи. Вищу освіту одержують в університетах, які є в усіх провінціях.

І так ми виділили основні моменти розвитку шкільної освіти в Канаді.

Переходимо до складання схема імпорту, експорту країни:

СХЕМА ІМПОРТУ,ЕКСПОРТУ




импорт

Канада

экспорт


Імпорт:

  • 229 млд.дол. (на душу населення 7270 дол.)

  • Машини і устаткування.

  • Автомобілі та запчастини.

  • Електроенергія

  • Нафта, хімічні товари

  • Споживчі товари

США- 73%, Великобританія – 3%, Японія – 2%

Експорт:

  • 26. млд.дол. (на душу населення 8270 дол.)

  • Автомобілі, машини, літаки

  • Устаткування для телезв’язку

  • Хімічні товари, пластмаси, добрива, целюлоза папір.

  • Деревина, нафта, природний газ, електроенергія, алюміній

США – 85%, %, Великобританія – 2%, Японія – 2%

Четверта група: вивішує на дошці висновки, а ми уважно слухаємо:

  • Розвиток зовнішніх економічних зв’язків сприяє визначенню пріоритетів Канади в міжнародному географічному поділі праці.

  • Українсько – канадські відносини носять прогресивний характер і сприяють підвищенню рівня розвитку економіки нашої держави.

Дякуємо групам за проведене дослідження Канади, учні з завданням справились. Для закріплення вивченого матеріалу дайте відповіді на запитання.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Бліцопитування

1. Яки провінції Канади є найбільш промислово розвиненими?

2. Де на території країни знаходяться основні с/х території?

3. До якого типу відтворення населення належить Канада?

Молодці, ви всі справились з завданням, які ми поставили на початку уроку.

VI. Підсумок уроку.

Прийом «Роблю висновок»

Ви були справжніми дослідниками Канади. Сподіваюсь, що отримання знання стануть для вас завданням на майбутнє – поліпшення економічного та соціального рівня життя нашої держави. Я вам за дуже активну роботу ставлю 1,2,3,4 – групам високий бал, а всім учням помічникам груп достатній бал.



VII. Домашнє завдання.

1. Прочитати § 39стор.263



2. Підготувати уявний маршрут екскурсії з теми «Найбільші міста Канади» (за вибором)

3. Підготувати реферат «Соціальна політика та добробут населення Канади» (індивідуально)


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка