Урок гра "Географічна біржа"




Скачати 89,61 Kb.
Дата конвертації26.11.2018
Розмір89,61 Kb.
Урок гра "Географічна біржа" 7 кл

 Узагальнюючий урок «Африка».



Мета:  перевірити рівень засвоєння учнями матеріалу тематичного блока   «Африка»;

закріпити практичні навички учнів самостійно працювати з картографічним матеріалом;

виховувати почуття бережливого ставлення до предмету.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, дидактичний матеріал, карточки

Тип уроку:  урок перевірки та систематизації знань  Урок-гра «Географічна біржа»

ХІД УРОКУ



І. Організаційний момент

 Клас оформлено для  торгів на біржі , розділений  на 3 сектори. Учні заходять до класу і обирають жетони певного кольору, на столах знаходяться пропарці таких же кольорів , так формуються групи 



Прийом « Гарний  настрій»

Слайд 1.

Учитель.  – Доброго ранку, - мовлю за звичаєм.

Щастя і радості кожному зичу я

Доброго ранку я людям бажаю,

Вечором добрим стрічних вітаю.

І посміхаються в відповідь люди.

Добрі слова ж бо для кожного любі!

Слайд 2.

Поверніться до  гостей і привітайте їх. Візьміться за руки. Посміхніться всім і подумки побажайте успіху одне одному.



ІІ. Інструктаж по виконанню роботи

Сьогодні ми закінчимо  подорож Африкою. Ми  мандрувати сторінками нашого підручника і атласу, щоразу ваші знання  ставати все повнішими та міцнішими.

Слайд 3. Материк цей цікавий, мов казка.

Є куточки - справжнісінький рай!

Слайд 4 Любий друже, дізнайся, будь ласка,

Все про Африку, часу не гай!

Я пропоную вам зараз довести собі і всім нам  що ви дійсно засвоїли матеріал і які отримали знання. 

Прийом «Валіза, кошик, мясорубка»

Ми утворили три групи які будуть змагатися одна з одною. В кожній групі розподілені ролі і обрали лідера.



Хід гри: Ігрове поле

11

22

33

44

55

66

77

88

99

110

111

112

Слайд 5. Зараз ми з вами відвідаємо «Географічну біржу», тобто я за «гроші» буду купувати ваші знання, і хто найбільше набере «грошей», той отримає найвищу оцінку, яку в кінці уроку ви будете купувати в мене. Перед вами ігрове поле з цифрами, під кожним числом назва тем повязаних з Африкою, які ми вивчали на попередніх уроках. Ви обираєте цифру і я називаю тему.

  1. «Географічна біржа»

. Запитання:

  1. Яке місце за площею займає Африка серед інших материків на нашій      планеті? (друге)

             2. Які океани омивають Африку? (Індійський та Атлантичний)

             3. Яка крайня східна точка Африки? (м. Рас-Гафун)

             4. Яка платформа лежить в основі материка Африка?

                  (Африко-Австралійська)

             5. В скількох півкулях розташована Африка? (4)

             6. Назвіть гірські системи Африки. (Атлас, Драконові, Капські)

             7 .Назвіть пустелі Африки? (Сахара, Калахарі, Наміб, Лівійська)

             8. Назвіть найбільший згаслий вулкан Африки. (Кіліманджаро

              9. В яких кліматичних поясах розташована Африка? (екваторіальному, субекваторіальному, тропічному, субтропічному)

              10. Яке найглибше озеро в Африці? (Танганьїка)

               11. До басейну якого океану належить річка Конго? (Атлантичного)

                 12. Які річки є найдовшою та найповноводнішою в Африці? (Ніл, Конго)

Грошей: 1афро за кодну відповідь


  1. Прийом “історичний”.

Слайд 6. Учні по опису повинні впізнати дослідників Африки ( портрети Васко да Гама, Генрі Стенлі, Давід  Лівінгстон).

1. Цей дослідник перетнув Африку з заходу на схід. Дослідив річку Замбезі, відкрив водоспад Вікторія, описав верхню течію р.Конго, досліджував витоки р.Ніл.

2. Португальський мореплавець , в пошуках Індії, вперше обігнув Африку з півдня.

3. Цей дослідник в 1874 році займався вивченням найбільшого озера Африки Вікторія. Він відкрив масив Рувензорі з вершинами, вкритими вічними снігами. Його ім’ям назван водоспад на річці Конго і інші географічні об'єкти. Починаючи з кінця 1880 року, почалась боротьба між державами, пов'язана з відкриттям на території Африки родовищ золота і алмазів. Експлуатувалося місцеве населення, яке використовувалося як робоча сила. Територія Африки стала залежною від таких держав, як Англія, Франція, Італія, Португалія, Іспанія.

Грошей: 1 афро

3. Прийом “Зроби вибір”

Групам пропонується набір слів, словосполучень, які характеризують типи клімату Африки із 20 запропонованих вони повинні вибрати 5 за 1 хв і прикріпити їх на дошці. Кожна група вибирає слова-характеристики до того кліматичного поясу, який їм  завдано.

Пропоновані слова на смужках:

Протягом року амплітуда температур незначна (екваторіальний)

Велика кількість опадів (екваторіальний)

Діє північно-східний пасат (субтропічний)

Два сезони – сухий і вологий (субекваторіальний)

Сахара (тропічний)

Найбільше опадів на узбережжі Гвінейської затоки (екваторіальний)

Влітку – волого і жарко  (субекваторіальний)

Сформувався на крайній півночі і півдні материка (субтропічний)

Взимку – сухо і жарко  (субекваторіальний)

Зафіксовані найвищі температури  (тропічний)

 Взимку панують західні вітри (субтропічний)

 Область низького тиску протягом року (екваторіальний)

 Сухо протягом року  (тропічний)

 Середземноморська область (субтропічний)

 Область високого тиску протягом року (тропічний)

 Літо жарке і сухе  (тропічний)

Учні виходять до дошки і прикріплюють вибрані пояснення під відповідним кліматичним поясом.

Грошей: афро


  1. Фізкультхвилинка для очей:

Знайдіть на карті

  1. крайню Пн. точку Африки.

  2. Пд.т. Африки

  3. Середземне море

  4. Атлантичний океан.

  5. Гвінейську затоку

Закрийте очі і своїм носоком намалюйте материк Африку. Відкрийте, очі, і порівняйте з настійною картою форму Африки.

Мультфільм «Доктор Айболіт»



  1. Прийом “Картографічна лабораторія”

Завдання: Прослухайте уривок знайдіть і позначте на контурній карті географічні об’єкти, про які йдеться.

- Только где же вы живете?

На горе или в болоте?

- Мы живем на Занзибаре,

в Калахари и в Сахаре, на

горе Фернандо-По, где

гуляет Гиппопо по

широкой Лимпопо

Перевірка .

Грошей: афро

  1. Прийом “Географічний більярд

Вставте пропущені слова у лузи:, русло, джерело, болото, озеро, притоки, гирло, витік, річкова система.

“ Річка починається з … це може бути … . вона тече заглибленням, що називається … . На її шлях до неї впадають інші річки – це … . Разом із головною річкою вони утворюють … . Місце впадання річки в іншу річку, озеро або море називається … . Деякі річки в цьому місті утворюють … .”

Грошей: афро


  1.  «Реклама»

  1. Група - Складіть маршрут туристам, які побажають здійснити подорож в Африку.

  2. Група – прорекламуйте одяг

  3. Група – зберіть речі для африканської подорожі

Грошей: афро

  1. Прийом «Напівслова» 
    Складіть з частин слів одне слово, щоб отримати назви рослин і тварин Африки.
    мара ліа ус 
    паль бао зеб бу 
    раф 
    жи на пард
    лео стра баб 
    ра ма 
    Слайд 7-14 ( Марабу, ліана, пальма, баобаб, зебра, леопард, жираф, страус.) 

  2. Грошей: афро

9. Цифровий диктант

1. Яке плем'я проживає у вологих екваторіальних лісах?

2. У якого племені жінки бриють голови?



3. Мову якого племені можна почути, але не можна записати?

4. Найнижчі люди.

5. Який народ проживає в Сахарі?

6. Кого називають „чагарниковими людьми"?

7. У якого племені житло будують виключно жінки?

8. Хто дуже добре знається на отрутах?

9. У цього племені збереглися риси матріархату.



Слайд 15.

Пігмеї – 1,4,7.

Бушмени – 3, 6, 8.

Туагери – 5, 9.

Масаї – 2.

Грошей: афро

10. Прийом “адміністративна”.

 Використовуючи контури країн команда повинна впізнати країну, визначити її столицю та показати на карті.

Грошей: афро

Рефлексія

Вчитель: а зараз ми підведемо підсумок наших торгів . Тепер  я пропоную вам купити у мене свою оцінку .

Хто з вас може заплатити мені африканерок  отримує 12 б.

                                                       африканерок  - 11б.

-  10 б

-  9б


                                                                           - 8б

                                                                           - 7б

                                                                              - 6б

Слайд 16. Ви отримали свої оцінки. Дякую всім за цікавий урок. До побачення



Д/з: вивчити всі поняття з теми «Африка».

Позначити на контурній карті основні географічні об’єкти.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка