Урок музичного мистецтва у 6 класі Тема уроку: 2012 Епіграфи до уроку: «Музика повинна викрешувати вогонь із людських сердець»



Скачати 58.51 Kb.
Дата конвертації29.10.2018
Розмір58.51 Kb.
ТипУрок
Відділ освіти Підволочиської державної адміністрації

Підволочиський районний методичний кабінет

Новосілківська ЗОШ І-ІІ ступенів

Урок музичного мистецтва у 6 класі



Тема уроку:

2012


Епіграфи до уроку:

«Музика повинна викрешувати вогонь із людських сердець»

Людвіг ван Бетховен



«Мета музики – зачипати струни сердець»

ЙоганнСебастьян Бах



Тема. Два генії, два стилі.

Мета. Визначити особливості вираження життєвого змісту і почуттів людини в поліфонічній та гомо фонічній музиці. З’ясувати значення таких понять як «музичний стиль», «гомофонія», «поліфонія». Розвивати вокально-хорові навички під час виконання пісень гомо фонічного та поліфонічного складу. Виховувати інтерес до музики Л.Бетховена, Й. Баха, а також ціннісне ставлення до музики, почуття краси й естетичного ставлення до природи.

Музичний матеріал: Й.С. Бах « Весняна пісня»(виконання); Й.С.Бах «Прелюдія»; Л.Бетховен Симфонія №5; Л.Бетховен «Менует» ; німецька народна пісня «Музиканти» (розучування).

Тип уроку: поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти ( акордеон), нотна дошка , комп’ютер, портрети композиторів Й.Баха, Л.Бетховена.



Хід уроку

1.Організаційний етап уроку.

Музичне вітання.



Добрий день!

Всі ми раді вас вітати! Добрий день!

Щастя, радості бажати! Добрий день!

І пісень нових співати!Всім вам , добрий день!

2.Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні ми маємо визначити особливості, що притаманні музиці композиторів Й. Баха та Л.Бетховена, а також риси їхнього «музичного почерку».

Музичний стиль - це особливі, характерні ознаки музики, сукупність певних засобів і прийомів художньої виразності. За стилем можна впізнати автора навіть незнайомого твору.

Сьогодні на уроці ми познайомимося із музикою двох композиторів та їхнім музичним стилем. Для цього ми проведемо змагання двох команд (круглий стіл).

Команда №1 «за Бетховена». Команда №2 «За Баха».

Я роздам картки із однаковим завданням, а команди прослухавши музику та продивившись слайди ,складають із карток правильну відповідь.» До творчості якого композитора належить цей матеріал ?», відкинувши непотрібний матеріал.



3. Послухайте та порівняйте дві музичні преси, два музичних стилі – «Прелюдію» Й.Баха (слайди) та «Менует» Л.Бетховена (слайди).

Відповіді на картках.

1.Правильна відповідь: «Менует» належить до гомофонії, в якій яскраво виражені мелодія і супровід.

2.«Прелюдія» належить до поліфонії. Для неї характерні самостійність голосів, відсутність супроводу.

3. Що ви знаєте про життя і творчість композиторів?

Завдання 1.

Композитор,чиїм улюбленим інструментом був орган… чия творчість на довгий час була забута… чия музика зринула з небуття і знову зазвучала.

Композитор, який народився у німецькому містечку Ейзенах, у музичній родині. Батько навчав хлопця грі на скрипці, а ще він співав у хорі.

Завдання 2.

У віці 9 років він осиротів, а його вихователем став старший брат. Він служив органістом у церкві і продовжив музичні заняття із хлопцем.

Завдання 3.

Із 15 років він розпочав самостійне життя, сповнене злигоднів, тяжкої принизливої праці. Панство вважало його музику занадто серйозною, глибокою. А церква – занадто живою, світлою і світською.

Завдання4.

Останні роки життя великого композитора були нелегкими. Ще в дитинстві, переписуючи ноти вночі , він серйозно зіпсував зір. Із роками хвороба очей посилювалась. Після невдалої операції музикант взагалі осліпнув.

Сучасники швидко забули про нього . Лише через довгі роки музику великого композитора відкрили заново.

Завдання 5.

Творчість композитора велика і різноманітна, у ній досконало розроблені жанри фантазії, сонати, прелюдії, фуги. Він написав понад 400 фуг.

Завдання 6.

Його музика – це музика вражаючої драматичної сили, яка захоплює, зачаровує, поглинає. Музика в якій яскраво розкривається невичерпний світ людських почуттів.

Завдання 1.

Видатний німецький композитор, представник віденської класичної школи. На портреті відчувається мужність, рішучість і сила у кожній рисі обличчя.

Завдання 2.

Усе життя музиканта було сповнене тяжких випробувань і мужньої боротьби.

Тяжким і безрадісним було і його дитинство: він народився в сім’ї бідного музиканта.

Завдання 3.

У 17 річному віці він познайомився з Моцартом. Маючи гордий і незалежний характер, він був переконаний у тому що, розум, талант і працьовитість вищі за багатство і знатне походження.

Завдання 4.

Історія мужньої боротьби за життя та перемоги над собою відчутна в багатьох творах великого композитора.

«Так доля стукає у двері», говорив композитор про П’яту симфонію.

Завдання 5.

Коли композитору не виповнилося ще і 30 , у його житті трапилось жахливе горе6 він почав втрачати слух. Він не хотів жити. Єдине, що врятувало тоді композитора, - це музика.

Завдання 6.

«Від темряви - до світла , через боротьбу – до перемоги. Девіз … симфонії.

4. Розучування німецької народної пісні «Музиканти».

- Який зміст цієї пісні?

- Яка, на вашу думку мета музикантів?

- Який її музичний виклад – гомофонний чи поліфонічний?

При розучуванні слід звернути увагу на рух мелодії,повторюваність фраз, танцювально – вальсовий темп.

Виконання твору композитора Й.С.Баха «Весняна пісня».


  • При виконанні твору слід звернути увагу на двоголосне виконання, якщо це можливо , підкреслюючи зв’язок гомофонії та поліфонії.

5. Підсумок уроку.

- Яке враження справила на вас музика уроку?

- Назвіть особливості композиторського стилю Баха та Бетховена.

- Які особливості вираження життєвого змісту та почуттів у гомофонній та поліфонічній музиці?

- Чи відчули ви на собі силу впливу музики композиторів?

Оцінювання роботи учнів на уроці.



6. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором. Звернути увагу на музичний виклад у прослуханих творах.
Каталог: bitstream -> 123456789 -> 483
483 -> Сумський державний університет
483 -> Урок музичного мистецтва в 8 класі Тема уроку: музика в діалозі з сучасністю. 2012 ТЕМА музика в діалозі з сучасністю. Розкриваючи
483 -> Музичне мистецтво
483 -> Уроку №49 Завдання: птб на уроках з акробатики та гімнастики. Навчати перекиду вперед
483 -> Уроку №51 Завдання: Бесіда: «Значення коригувальної гімнастики для формування постави»
483 -> Конспект уроку з фізичної культури в 4 класі
483 -> Уроку №62 Завдання: Удосконалювати техніку комбінації елементів вправ з рівноваги
483 -> Портфоліо педагогічного досвіду вчителя фізичної культури Кременецької зош – інтернат І – ІІІ ступенів


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка