Урок музики на свiжому повiтрi у 3 класі Тема : Інтонація



Скачати 83,25 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір83,25 Kb.
ТипУрок
Урок музики на свiжому повiтрi у 3 класі

Тема: Інтонація

Мета: Дидактична- Визначити значення інтонації та її вплив на музичний твір; сприяти усвідомленню учнями того, що в основі музичного твору лежить головна інтонація — зародок мелодії, ритму, динаміки, тембру, тобто основних елементів музичної мови; закріпити навички виразного співу і слухових уявлень;

Розвивальна-розвивати музичну пам’ять, відчуття ритму та творчу уяву;

Виховна-виховувати любов до музики, культуру слухання.

Музичний матеріал: А. Островський «ДО,ре,мі,фа,соль», «Відгадай-но», П.І.Чайковський «Пісня жайворонка», А.Житкевич «Перестук»,Укр.нар.пiсня в обробцi Я.Степового «Щебетала пташечка».
Обладнання: Тексти пісень ( В. Гребенюк " Музична абетка та "Щебетала пташечка "), фотоматеріал, магнітофон, ілюстрації птахів і музичних інструментів, музичні інструменти ( баян та музичний трикутник ).
Тип уроку:Урок – подорож.
Методи: Мозковий штурм,ігровий,робота в групах, повернення до раніше вивченого,метод емоційного впливу.

Хід уроку:
I. Музичне привітання.(3хв.) Учні виходять на подвiря під мелодію пісні А. Островського " До, ре, мі, фа, соль” ( на мелодію пісні "Я на солнышке лежу ") .

Всі: Урок музики у нас Запросив усіх ураз. Привітаймось дружно всі:

До, ре, мі, фо, соль, ля, сі!
Учитель: Урок музики почавсь

Кожен з вас приготувавсь?

Учні: Ми готові вже співати,

Грати й навіть танцювати.


II Оголошення теми та завдань уроку(5хв.)

Учитель: Знову день почався, діти,

Ви зібрались на урок

Тож пора нам поспішати,

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас урок незвичний

Та вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний,

За це подякуєм йому

У нас сьогодні ніби свято.

Весна вклонилася нам радо,

Ану ж на мене подивiться

I веселенько посмiхнiться!

-Отож, з вашими чарівними посмішками, з гарним настроєм сьогодні на уроці за допомогою своїх знань і вмінь ми потрапимо у дуже цікаву країну, яку зустрiнемо на свiжому повiтрi,i яку найбільше любимо, і називається вона "Музика ". А в дорогу із собою візьмемо тему нашого уроку, яку ми розглядаємо протягом усього семестру,— " Інтонація ".

- Давайте пригадаємо з вами, що таке інтонація? ( виразність ).

- Отож, щоб виразно прочитати вірш чи оповідання, нам потрібно звернути увагу на інтонацію( тобто на дикцію - чітко вимовляти слова ), на розділові знаки ( підсилювати або послаблювати звучання голосу. А яке значення має інтонація в музиці? ( інтонація передає характер твору. В ній містяться основні елементи музичної мови: мелодія - весела, сумна наспівна,рухлива; ритм - чіткий; темп - повільний, швидкий; динаміка, тембр).

- А тепер давайте пригадаємо, чим записуються звуки в звичайній українській мові? ( буквами ).

- Правильно, буквами, які утворюють слова, а слова – цілі речення, речення - вірші, казки, оповідання. А в музичній мові чим ми записуємо звуки? ( нотами).

- А скільки нот є в музиці? ( сім )

- Правильно, діти. І саме сім нот дають нам можливість співати, танцювати, марширувати, писати й слухати музику. А назви цих семи нот ми пригадаємо за допомогою поспівки

В. Гребенюка " Музична абетка " ( діти співають ). -Отож, пригадавши музичні звуки, ми можемо сміливо крокувати в країну " Музика ". То чим же нам відкрити дверцята? ( ключем )

- Що, звичайним ключем? (Ні. Скрипковим або басовим ).

- Правильно, діти. А хто ж живе у країні " Музика "? ( співаки композитори, танцюристи, музиканти).

- А що ж вони роблять?( композитори пишуть музику,співаки співають, танцьюристи танцюють, музиканти грають на музичних інструментах).

- Ви хочете бути схожими на них? ( так ).

- Тоді для вас справжнє випробування! Назвіть, які ви знаєте музичні інструменти. ( діти називають )

- Молодці, ви знаєте багато музичних інструментів. Отож я вас запрошую до гри " Відгадай - но ". Хто має бажання пограти?

Гра " Відгадай - но "(5хв.)

( Запрошую трьох учнів). Поки звучатиме музика, ви маєте відібрати серед ілюстрацій з музичними інструментами тільки ті, які нам допоможуть:

1-й учень - заспівати, 2-й- затанцювати, 3-й- промарширувати і назвати музичні інструменти, які ви відібрали.

( Звучить пісня А. Островського " Відгадай-но ")

- Молодці, діти! Ви всі добре справились зі своїм завданням. А хто скаже, чому я обрала саме трьох учнів для гри і попросила вибрати музичні інструменти тільки для пісні, танцю і маршу? ( Тому, що пісня, танець і марш— це три типи музики)

III. Слухання музики.(5хв.) П. І. Чайковський " Пісня жайворонка "

- Ви вже знаєте, діти, що музика буває різною: сумною і веселою, задумливою і жартівливою. Дуже красиво співають пташки,ось прислухайтеся до пташиного спiву зараз(слухання пташиного спiву).Особливо пташки спiвають навесні і влітку – напевно, від них ми і навчилися співати. Але є пташка, яка співає особливо дзвінко. Чи знаєте ви що це за пташка? ( це жайворонок )

- Ось послухайте спів цієї пташки. ( Спів жайворонка ). А тепер послухайте як зумів композитор П. Чайковський за допомогою музики передати спів цієї пташки у своїй п’єсі "Пісня жайворонка”. ( Звучить ,, Пісня жайворонка” ).

- Скажіть, який інструмент відображав спів жайворонка? (фортепіано ).

- Який характер мелодії? ( веселий ).

- Який темп? ( Швидкий )

- Чи музичний інструмент відтворив спів пташки? ( так )

- Діти, а тепер пригадайте, про яку пташку ми з вами розучували пісню? ( про дятла ).

- Пам'ятаєте, я вам обіцяла розповісти казку про дятла, чому він не співає як інші птахи, а тільки вистукує по корі дерева? Отож слухайте казку в’єтнамського письменника Хао Ньієн

" Чому дятел не вміє співати ".


Чому дятел не вміє співати?

Колись дуже давно в лісі було тихо - тихо, тому, що пташки не вміли співати. Тільки вітер ворушив листя, свистів між гілками, розгойдуючи старі дерева.

Якось у ліс зайшла чарівниця й почала роздавати пташкам пісні. Піднявся страшенний галас. Пташки кружляли коло чарівниці і навперебій просили дати кожній найкращу пісню.

- Мені хочеться спокійну пісню,- сказала Горлиця.

- А мені веселу!- відгукнувся Чиж.

- А мені мрійливу й таку, щоб мене відразу впізнали за голосом!- скрикнув Голуб.

Півень, що прибіг із села, попросив пісню голосисту і дзвінку.

Соромливий, тихий Соловей скромно стояв осторонь, не наважуючись просити пісню. Тільки думав: " Ой, як хочеться мені пісеньку! Я б співав її так, щоб усім сподобалось”.

А дятел якраз вибирав жуків у корі сосни. Тому й прилетів пізно.

- А мені, крикнув він ще здалека.

- - Я хочу простеньку пісеньку, але дзвінку. Я нею всіх будитиму та оспівуватиму схід сонечка.

Чарівниця так і не помітивши Солов’я, останню пісеньку віддала Дятлові. Зраділий Дятел звернувся до Солов’я:

- Соловейку, проспівай свою пісеньку, а ми всі підхопимо. А потім я свою проспіваю. - В мене немає пісеньки, - із сумом відповів соловей.

- Усім роздали, а мені не вистачило...

Дятлові стало дуже шкода Солов’я. Він подумав - подумав і віддав свою пісню пташці, що засумувала. А сам залишився без пісні.

З тої пори ранком у лісі дзвенять сотні пташиних голосів. Але Дятел ані скільки не заздрить не жалкує, що в нього немає пісеньки. Він гордовито й весело б’є своїм дзьобом по дубовій або сосновій корі. І всі люблять і поважають Дятла, хоч він і не вміє співати.

Учитель: Сподобалася казка? А як же називається пісня про дятла? ( " Перестук " )

- Хто написав слова і музику до цієї пісеньки? ( Композитор Анатолій Житкевич )


- Давайте пригадаємо слова й ритмічний малюнок цієї пісеньки. Не забувайте про паузи в тексті.( діти відтворюють ритмічний малюнок пісні хлопками рук ( 1 куплет ))

- Зараз сядьте рівненько на цій лавочцi разом i давайте розспіваємося.



Розспівка(4хв.) Вправа по тризвуку на прийом стокато та легато.
IV. Виконання пісні. (10хв.)

А. Житкевич " Перестук "

- Давайте разом пригадаємо мелодію пісні " Перестук ", музику до якої написав композитор А. Житкевич. ( виконання пісні )

- Молодці, ви дуже добре запам'ятали і мелодію, і ритм цієї пісні. Скажіть, а який характер цієї мелодії? ( Веселий )

- Отож, зробити пісню ще більш виразною, веселішою нам допоможе музичний інструмент - музичний трикутник. Хто сьогодні хоче побути на уроці музикантом, пограти на музичному трикутнику? ( робота в групах )

- Ось вам музичний трикутник. На слова "тук-тук " наші "музиканти” будуть грати на музичному трикутнику, а ви будете допомагати їм, відбиваючи тихенько ритм плесканням рук. Слів " тук - тук " не співаємо, а лише простукуємо, імітуючи стукіт дятла. Отож почали! ( співаємо і граємо на музичному трикутнику).


V. Розучування пісні (10хв.)

Укр.нар.пiсня в обробцi Я.Степового "Щебетала пташечка "

- Тепер перейдемо до вивчення нової пісні. Скажіть, яка пора року зараз надворі? ( Весна )

- Якi змiни в природi вiдбуваються навеснi? ( відповіді дітей ).

- Так, діти , сьогодні ми з вами розпочнемо вивчати нову укр.нар.пісню в обробцi Я.Степового ”Щебетала пташечка”.

- Ви слідкуйте за словами пісні, написаної на плакаті, а я вам заспіваю( виконання пісні ).Покажiть за допомогою рук куди рухаеться мелодiя(показують рух музики руками).

- Сподобалась вам пісня? ( так )

- Який же характер цієї пісні? (Веселий )

- Куди рухалась мелодiя вгору чи вниз?(вгору,потiм-вниз).

- Тож давайте разом виразно прочитаємо слова першого куплету пісні. - А тепер заспіваємо( розучую по фразах, домагаюся виразного виконання ).

( Діти працюють в парах, складаючи мелодію пісні з кубиків: перша група - перший, другий рядок; друга група – третій, четвертий рядок).

-Пiд мелодiю цiеi пicнi можна також поводити хоровод,давайте станемо всi у коло та потанцюемо.(водiння хороводу).

Молодці, діти!Ви дуже добре працювали, всі старалися. На наступному уроці продовжимо роботу над цією піснею.
VI. Підсумок уроку.(2хв.)

- Яке значення має інтонація?

- Чому інтонація є основою музики?

- Що впливає на характер музики?

( Оцінюю роботу учнів )

- Молодці! Ви були сьогодні дуже активними, гарно співали, грали на музичних інструментах,танцювали,слухали спiв пташок, і тим, хто найкраще справлявся із завданням уроку, з країни " Музика " надійшла скринька з дарунками. Поглянемо, що ж в цій скриньці?

( нотки)

( Запрошую кращих учнів до скриньки і вручаю подарунки ).

Спасибі всім, хто працював

Пісні співав, диригував,

На інструментах грав чудово

Та тим, хто в гості завітав.



VII. Домашнє завдання(1хв.)
- Слухайте музику, співайте, вчіться відрізняти виразне виконання від невиразного,прислухайтеся до спiву пташок.
Ось пролунав дзвінок Наш закінчивсь урок.

Хай вам сонце сміється, Хай земля співає

І ніколи пісня вас не покидає!

До побачення . Учні iдуть до класу під звуки мелодії А. Островського " До, ре, мі, фа, соль, " .





Каталог: konspekt
konspekt -> Лекція 12. 2011 Шморгун А. М. Конституційне право зарубіжних країн модуль +10 балів +5 балів в методичці теми робіт, які повинні зробити (реферат)
konspekt -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів денної і заочної форм навчання
konspekt -> Урок 1 Україна в період повоєнної відбудови Урок 2 Економічне становище України 1945-початок 50-х років
konspekt -> Здоров’я молоді України. Віл/снід, іпсш: шляхи передачі й методи захисту. Протидія стигмі й дискримінації віл-інфікованих
konspekt -> Реалізація метапредметного підходу у процесі викладання фізики Урок у 10 класі
konspekt -> Навчально-методичний комлекс
konspekt -> Ліквідація колоніалізму, створення і розвиток незалежних держав
konspekt -> Птахи наші вірні друзі
konspekt -> Дубильні речовини
konspekt -> Старокостянтинівський районний методичний кабінет


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка