Урок розвитку комунікативних умінь. Соціокультурна змістова лінія. Предмет українська література 10 клас Дискусія на морально етичну тему: «Загальнолюдські цінності.»




Скачати 74,74 Kb.
Дата конвертації06.02.2019
Розмір74,74 Kb.
Урок розвитку комунікативних умінь. Соціокультурна змістова лінія.

Предмет українська література - 10 клас



Дискусія на морально - етичну тему: « Загальнолюдські цінності.»

Мета:

навчальна:

навчити аналізувати результати діяльності;

активізувати творче мислення та діяльність кожного учня самооцінкою й взаємооцінкою роботи;

навчити застосовувати знання в нестандартних ситуаціях;

формувати навички: спілкування при спільній роботі, самоконтролю і взаємоконтролю, публічних виступів;

сформувати в учнів комунікативні, полікультурні, мовленнєві, компетентності , вдосконалити прагнення до самопізнання і саморозвитку та емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього соціуму



розвивальна:

самостійність, ініціативність та уміння співвідносити самостійну роботу з прийомами самонавчання та самоперевірки;

розвивати уміння слухати інших, відстоювати власну думку, комунікативність, творчий потенціал учнів,

виховна:

виховувати взаємоповагу;

відповідальність за виконану роботу.

Очікувані результати уроку:

навчитися представляти проекти;

навчитися оцінювати роботи однокласників;

Тип уроку: урок контролю знань.

Форма уроку:. Дискусія. Захист проектів

Очікувані результати уроку:

навчитися представляти проекти;

навчитися оцінювати роботи однокласників;

.

СТРУКТУРА УРОКУ



І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань .

ІІІ. Захист проектів. .

IV. Оголошення оцінок. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.


Девіз уроку:

Перемоги вчать наївних, а поразки - мудрих; успіх дають одиниці уроків, а невдачі - тисячі. Вчіться на уроках переможених. Рішенням всякої проблеми служить нова проблема .Гете.

І. Організаційний момент

На екрані :



Словникова скарбничка.

Дискусія — форма колективного обговорення, мета якої — виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв'язання проблеми. Під час такого обговорення виявляються різні позиції, а емоційно-інтелектуальний

Ми прийшли в цей світ, щоб допомагати один одному в нашій подорожі по життю.Уїльям Джейм

Оголошення основних правил дискусії.

Основні правила ведення дискусії:

1. Відверто висловлювати думки.

2. Поважати точки зору всіх членів дискусії.

3. Слухати інших, не перебиваючи.

4. Не говорити занадто довго та занадто часто.

5. Водночас має говорити лише одна особа.

6. Дотримуватися позитивних ідей та стосунків.

7. Не критикувати себе та інших.


І . Вступне слово вчителя.
Загальнолюдські цінності  — це те незламне, що поєднує людей, незалежно від їх раси, статі, освіти, рівня статку та культурного розвитку, чи політичних вподобань.

На жаль, на сьогоднішній день моральному вихованню  людини надається  другорядна роль. Тому  багато  чого із загальнолюдських цінностей перетворилося на примарне поняття і  згадка про них викликає у сучасного покоління  лише  зверхню посмішку.

Але,  насправді, загальнолюдські цінності не втратили та ніколи не втратять своєї актуальності. Людина, яка поважає , у першу чергу, саму себе, завжди  буде притримуватися певних правил поведінки,  а слово честі не стане  для  порожнім   звуком.

Робота в групах.

Завдання:Для чого ж  потрібні  загальнолюдські цінності? Аргументуйте свою думку.

1 група


  • Вони виконують роль сполучної  ланки.  Річ у тім, що кожна людина являє собою яскраву індивідуальність, з власним розумінням таких понять, як  добро та  зло. Але  ж суспільство є цілісним організмом, тому необхідна наявність об’єднуючих факторів, загальноприйнятих норм. Саме у цій якості і виступають загальнолюдські цінності.

Наприклад, таке поняття, як гуманізм заважає поширенню насилля, жорстокості та війни, сприяючи миру й  злагоді в усьому світі.

  • Почуття національної гідності  необхідно  для  розвитку та духовного становлення кожного народу та кожної   країни.  Милосердя очищує та  єднає серця  людей, ким би вони не були,  та чим  би не займалися. Люди, допомагають один одному, іноді ризикуючи власним  життям. Яскравим прикладом цього служать подвиги волонтерів, які  безкорисно вирушають у найгарячіші  точки планета, аби  оказати допомогу тим, хто її потребує!

  • Головна вічна цінність, яка формує духовну культуру  людства —  це любов. Любов  до дітей, любов  до  ближнього, любов до при роди, чи любо  до  рідної землі…На мій погляд, саме це почуття сприяє залагодженню конфліктів та гармонічному співіснуванню людей на  земній кулі.



2 група

Цінністю називається те, що здатне задовольняти людські потреби

Геніальний філософ Г.Сковорода писав, що людина народжується двічі: фізично й духовно. Біля духовної колиски стоять духовні наставники – спочатку родина, а потім вчитель, який стає дитині другим батьком, матір’ю, бо прищеплює її душі високі моральні якості віри, надії, любові, глибокої поваги до рідної землі, свого роду, народу, держави.

Духовну людину,творить шлях добра: через пізнання, усвідомлення й розуміння своєї істинної духовної природи, свого призначення в світі.

Духовна цінність – це те, що має зв’язок з внутрішнім психологічним життям людини, те, що ми високо цінуємо, це те, що варте поваги. Здавна наші пращури склали символічну систему духовних цінностей, яка передається від покоління до покоління. З часом вона змінюється, доповнюється, але основою її є – ЛЮБОВ. В систему загальнолюдських цінностей входить: віра в Бога, пошана батьків, святість, постійність, наполегливість, альтруїзм, гуманність, чесність, старанність, щирість, доброта, любов, мораль, милосердя, відповідальність, совість, мужність, людяність, сила волі, свобода, гідність, честь, вміння творчо вдосконалювати світ, усвідомлення самого себе, вміння керувати своїми вчинками.

Чим внутрішньо красивішою буде людина, тим більше буде перелік духовних цінностей.


ІІ. Актуалізація опорних знань.

Базові духовні цінності Використайте метод гронування.

Робота в групах 

1група


  • Доброта,

  • Милосердя,

  • Почуття  гідності та честі,

  • Шляхетність

  • Повага  до  старшого покоління,

  • Національний дух,

  • Любов  до Батьківщини, патріотизм,

  • Інтелігентність, справедливість .

2 група

  • Любов —

  • Повага до людей —

  • Дисципліна,

  • Віра в інших..

  • Подяка..

  • Прощення.

  • Дружба. Друзі

  • Надія.

  • Оптимізм. Є такий вислів: «Якщо тобі дістався лимон — зроби з нього лимонад!».

  • Терпіння — це цінність, яка створює кращий стан розуму,

  • Толерантність..

  • Чесність.


Проблемне питання

Ваше тлумачення вислову маленького принца?



«— Вы красивые, но пустые, — продолжал маленький принц. — Ради вас не захочется умереть.»( Вислів з казки «Маленький принц» Антуана де Сент-Екзюпері
ІІ1. Захист проектів.

Проект вчителя.Презентація «Поцілунок Іуди..»



Проект групи учнів . «Зрада - кара Божа»
IV. Підсумок уроку

Рефлексія. Мікрофон .

  • ЧИ МОЖНА ПРОТИДІЯТИ ЗРАДІ?

  • ЩО Б ВИ ПОБАЖАЛИ НАСТУПНИМ ПОКОЛІННЯМ

V. Оголошення оцінок

Домашнє завдання. написати твір-роздум.

Теми:

  • Мої життєві орієнтири

  • Продовжіть думку М. Стельмаха «Хочу, щоб ніколи, ніколи не зачерствіло серце ,бо


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка