Урок узагальнення і систематизації за темою «Стародавній Єгипет»



Скачати 42,73 Kb.
Дата конвертації28.10.2018
Розмір42,73 Kb.
ТипУрок
Урок узагальнення і систематизації за темою «Стародавній Єгипет»

6 клас

(урок із використанням здоров’язберігаючих технологій)



Мета уроку: систематизувати та узагальнити знання з теми «Стародавній Єгипет»; згадати основні поняття та визначення; закріпити вміння працювати зі стрічкою часу, картою; продовжувати розвивати вміння працювати в групах; виховувати в учнів інтерес до вивчення історії, бережне ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань.

Обладнання: О.І.Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б.Малієнко «Історія стародавнього світу», атлас з історії стародавнього світу, карта «Давній Єгипет та Передня Азія», роздатковий матеріал, контурні карти.

Хід уроку

Організаційний момент

Використання елементу тренінгового заняття «Подаруй посмішку»

(учні виходять із-за парт, стають у коло, беруться за руки, по черзі повертаються посміхаючись одне до одного і говорять побажання)



Повідомлення теми та мети уроку

Вчитель: Сьогодні на уроці ми з вами спробуємо узагальнити ті знання з теми, які отримали на попередніх уроках, згадаємо основні положення теми, визначимо, що засвоїли добре, а над чим потрібно ще попрацювати, закріпимо вміння працювати зі стрічкою часу, працювати в групах.

Робота учнів з дидактичним матеріалом

Виконати в зошитах вправу «Доповніть речення…»



  1. Ріка, що визначила долю Єгипту - …

  2. Перша столиця Стародавнього Єгипту - …

  3. Країни, завойовані Єгиптом - …

  4. Знак давньоєгипетської писемності - …

  5. «Помешкання» для богів, яке побудувала людина - …

  6. Головне заняття стародавніх єгиптян -…

  7. Правитель нома - …

  8. Труп людини або тварини, збережений від розкладу штучним способом - …

  9. Гробниця фараона - …

  10. Верховним жерцем у Стародавньому Єгипті був - …

  11. Нововведення - …

  12. Море на схід від Єгипту - …

Завдання учням

Вправа «Вгадай героя»

  • Фараон, для якого побудована найбільша піраміда - …

  • Фараон, розкішну гробницю якого знайдено у 1922 році - …

  • Фараон –реформатор релігії в Єгипті - …

  • Фараон, який перетворив Єгипет періоду Нового царства на імперію-…

Робота зі стрічкою часу на дошці

Позначити на стрічці часу дати, вивчені під час роботи над темою «Давній Єгипет»

Підрахувати: У YІІ столітті до н.е Єгипет завоювали араби, це відбулося … століть тому.

Приблизно у ІІІ тис. до н.е. єгиптяни винайшли ієрогліфи, з того часу пройшло … тисяч років.

Піраміда Хеопса побудована у 2600 році до н.е., а повстання в Єгипті спалахнуло у 1750 році до н.е. Яка подія відбулася раніше і на скільки років?

Робота в групах

Перша група на основі набутих знань на попередніх уроках пише невелике оповідання «Будівництво піраміди»

Друга група отримує наступне завдання : «Уявіть, що вам пощастило відвідати одну з єгипетських пірамід. Що ви там побачили?»

Заповнити таблицю «Порівняльна характеристика положення рабів та селян»

Положення рабів

Положення селян

























Робота з контурними картами

Позначити на карті:столиці Єгипту, напрямки походів єгипетських фараонів, кордони Єгипетської держави в часи найбільшого розквіту.



Історична фізкультхвилинка

Робота селян на будівництві пірамід

Селянин прокинувся (діти встали, руки вгору), розім’яв тулуб ( зробили кругові рухи тулубом) і пішов будувати піраміду. Подивився навколо (приклали руку до чола), знайшов потрібний камінь, взяв його і припасував на певне місце (імітують дану роботу). Стомився, витер піт із чола (імітація ) і сів відпочивати (сідають на місце).

Історичний диктант


  1. Як називається віра в надприродні сили? (Релігія)

  2. Хто був богом Сонця? (Ра)

  3. Як звали злого бога, бога пустелі? (Сет)

  4. Хто був богом підземного світу (Озіріс)

  5. У вигляді якої тварини зображали бога Нілу? (Крокодила)

  6. Ким вважали фараона? (Богом)

  7. Який жук був священним?(Скарабей)

  8. Хто такі жерці? (Служителі бога)

  9. Що таке держава? (Спільність людей, які мешкають на певній території, має єдине управління, що здійснюється або органами влади, або правителями)

  10. Що таке цивілізація? (Спільність людей, поєднаних самобутніми рисами культури, що відрізняють її від інших.)

Завдання учням

Із написаних на дошці причин вибрати ті, що спричинили занепад Єгипетської держави: розорення селян, повстання рабів, завойовницькі війни, розвиток господарства, розвиток культури, природні умови, приручення тварин, повстання підкорених, напади сусідніх держав, використання найманців, відкриття нових земель, воля богів.



Підсумок уроку

Так в чому полягає цінність культури і науки Давнього Єгипту з точки зору сучасності?



Домашнє завдання

Повторити дати, визначення термінів і понять
Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка