Урок узагальнення




Скачати 14,04 Kb.
Дата конвертації20.09.2018
Розмір14,04 Kb.

Дидактичні матеріали до уроку

  • Тема:
  • Урок – узагальнення
  • з теми
  • “ Прислівник”

Самостійна робота

  • І вар.
  • 1.Прочитай слова. Спиши, розподіляючи прислівники за питаннями.
  • Вгору, холодно, вдень, додому, яскраво, сьогодні, щотижня, назад, яскраво, весело, туди, навесні, вперед, повільно, вправо.
  • (Як?) Щасливо, гарно, ...
  • (Коли?) Вранці, восени, ...
  • ( Куди?) вгору
  • 2. До кожної пари слів, що зліва, добери пари слів, що справа, так, щоб прислівники у них мали протилежне значення.
  • Допоможу тепер, повернувся звідти.
  • пішов туди, дивиться сумно.
  • Вчора приїхав, сідає низько.
  • Розмовляв весело, відпочину потім.
  • Спить високо, сьогодні від'їхав.
  •  3. Спиши, розкриваючи дужки і вибираючи ті прислівники, які найбільше відповідають змісту тексту
  •   Кульбаба, як лікарська рослина, відома (давно, давненько). Вона має довге, зубчасте листя, жовту квітку у формі кошика. У кульбаби (добре, гарно) розвинена коренева система. Тому рости вона може (де завгодно, скрізь). Кульбабу викорис­товують у народній медицині та косметиці
  • II вар
  • 1.Прочитай слова. Спиши, розподіляючи прислівники за питаннями.
  • Здаля, ненароком, ліворуч, знизу, навмисно, попереду, ззаду, згарячу, згори, спе­реду, зопалу знизу.
  • (Де?) праворуч, близько, ...
  • (Звідки?) Здалеку, згори, ...
  • ( чому?)зосліпу, спересердя… 
  • 2. До поданих прислівників добери та запиши антоніми. Вчора —… Вгорі —…
  • Високо - … Спочатку —…
  • Спереду - … Корисно —…
  •  
  • 3. Спиши. Прислівники підкресли.
  • Навесні на даху нашої хати оселилися лелеки. Незабаром у птахів вивелося п'ятеро малят. Вони жадібно розкривали дзьобики і просили їсти. Батьки постійно літали на болото й годували своїх дітей.
  • Молоді лелеки швидко навчилися літати. А восени лелеча сім'я полетіла у вирій.

Самостійна робота

  • III вар
  • 1.Від поданих іменників утвори прислівники.
  • Зразок: Хвилина щохвилини.
  • Година, ранок, ніч, вечір, рік; тиждень, місяць, понеділок, гора, дім
  • 2. Прочитай загадки і відгадай їх.Спиши, підкресли прислівники. Усно став до них питання.
  •  
  • Влітку одягається, а взимку одежі цурається.
  • Нижче трави, а вище гори.
  • Хто вранці ходить на чотирьох ногах, удень на двох, а ввечері на трьох?
  • (Деворе , жкасте , тидина, сладоро та срата диналю)
  • З прислівниками вчора, скрізь, щасливо, напам'ять склади речення і запиши.
  •  
  • 4. У яких прислівниках є три, чотири приголосних і один голосний?
  •  
  • IV вар
  • 1. Спиши речення, добираючи з дужок потрібні за змістом прислівники
  • Чудово (коли?)…! Я встаю (коли?) ..., снідаю,п 'ю чай і йду на прогулянку в пале.
  • Дорога в 'ється то (куди?) ...,то на долину.
  • (Як?)... в небі пли­вуть хмарки. 4.(3відки?)... лине крик перепелиний.
  • (Здалека, низько, рано, вгору, влітку).
  • 2. З кожної поданої групи слів склади речення і запиши. Прислівники підкресли.
  • Ліс, попереду, темний, виднівся.
  • Стрічкою, ззаду. вилася, синьою, річка.
  • Праворуч, пшениця, від, жовтіла, дороги.
  • Висока, ліворуч, кукурудза, стіною, стояла.
  • 3. Від поданих іменників утвори прислівники, прикметники, дієслова.
  • Веселість. Доброта. Красота. Синька.
  • Зразок; сум – сумно, сумний, сумувати.
  •  
  • 4.За допомогою яких прислівників можна назвати підряд три дні тижня?

Цікаві завдання

  • Вірші
  • 1. Ознаку дій називає, А також місце, час, причину, Цієї дії визначає, І кожен цю частину знає Бо це прислівник – всім відомий Незмінна ця часина мови На запитання як? коли? Готова всім відповісти. Сміється сонце як – ласкаво, Мандрує небом величаво, А небо голубіє дивно, Пливуть хмарини тихо, мрійно. Дзвенить кохана мова чисто, А кожне слово – урочисто, Земля стрічає нас святково, Сміються зорі загадково. Сади цвітуть коли? – весною, Улітку трав моря шовкові, А восени врожай збирають
  • Узимку снігу всі чекають. Прислівників багато в мові, Всі яскраві, всі чудові! Щоб здобути знань основи, Вивчім цю частину мови! Л. Лужецька
  • 2. Прислівник - обережний пан, Стеріг він межі замку. Ніхто туди не міг ввійти Ні ввечері, ні зранку. - Де? як? куди? і звідки ви? Прислівник всіх питає Й на відповідь чекає...
  • 3. ПРИСЛІВНИК
  • Завжди незмінний - взимку, влітку - він виража ознаки слів. І зустрічається нерідко, і не зника повік-віків.

Цікаві завдання

  • Гра “Спіймай прислівник”.
  • Учитель проказує речення. Учні, почувши прислівник, плескають у долоні. Виграє той, хто найменше зробить помилок.Для гри можна використати такі речення, вірші :
  • (Зненацька) прилетів вологий вітер. Пострибав горобець (навпростець). (Багато) шкідливих комах винищують шпаки.
  • 2. Гра “Хто швидше ?”
  • Провести можна в усній або письмовій формі в групах ( парах) , між рядами. Учитель пропонує
  • написати ( сказати) три прислівника , що відповідають на питання куди? (коли?, як? де? ...) Найшвидші – виграють.
  • 3. Гра « Навпаки»
  • І вар. гра - змагання між командами( парами) : І команда- прислівник називає, а ІІ команда – антонім до даного прислівника.
  • ІІ вар . Фізхвилинка . Наприклад, » Ручки вгору підніміть» , а діти – ручки опускають вниз ( виконують вправи) і т.д.
  • 4. Гра «Скажи по- іншому» гра - змагання між командами( парами) : вчитель – прислівник, а спритніша команда( пара) – синонім.
  • 5. Гра “Лото прислівник ”.
  • Учні одержують картки, на кожній з яких написано речення з пропущеним прислівником. Ці
  • прислівники написані на окремих картках, які тримає вчитель і дає учням цю картку. Учень зачитує утворене речення. На картках можуть бути такі речення: Вдома вчи уроки (пильно), ранком (вчасно) йди до школи, точним будь і акуратним, не затримуйся (ніколи)

Творча робота з малюнками І вар

Творча робота з малюнками ІІ вар

Творча робота з малюнками ІІІ вар

Завдання до творчої роботи з малюнками

  • Диференційовані завдання
  • І вар
  • А) Скласти розповідь за малюнком :
  • “ Розваги взимку ” , “ Веселі канікули ”, “ Зимова подорож ”.
  • Б) Описати малюнок за вибором.
  • В) Порівняти малюнки, використавши прислівники : взимку, вдень, ввечері, вдалині, поряд, близько, ліворуч, праворуч, внизу, вгорі, прохолодно, весело.
  • ІІ вар
  • А) Скласти розповідь за малюнками : “ Дозвілля друзів ” , “ Кімната для розваг ”
  • Б) Описати малюнки або порівняти малюнки.
  • В) Скласти твір - казку за малюнками ( основна частина та кінцівка).
  • ІІІ вар
  • А) Скласти твір від імені кота “ Лижна прогулянка ” або “ Похід до лісу ”
  • Б) Скласти діалог “ Розмова кота з птахами ”.
  • В) Скласти розповідь за малюнками ( зачин). Уяви, що могло статися з друзями?


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка