Урок в 6 класі Тема: Релігія давніх греків




Скачати 34,21 Kb.
Дата конвертації27.11.2018
Розмір34,21 Kb.
Урок в 6 класі

Тема: Релігія давніх греків


Мета: ознайомитися з релігійними віруваннями давніх греків: з пантеоном богів, з релігійними обрядами, порівняти релігію давніх греків з релігіями інших давніх народів ( на прикладі єгиптян), розвивати вміння працювати з текстом підручника, складати таблиці, відшукувати в тексті необхідну інформацію, працювати в групі, в парі, розвивати мовленнєві навички, розвивати вміння співставляти факти, явища, виховувати інтерес та повагу до минулого інших народів.

Мотивація: знати історію народу, розуміти його неможливо, якщо не знати якім силам вклонявся народ, у яких богів вірив.

Державні вимоги: називати імена міфічних персонажів.

Обладнання: історична карта “Греко-перські війни”, зображення грецьких богів, уривок з м/ф “Лабіринт”, картки з завданням для перевірки домашнього завдання.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Карта: показати територію Давньої Греції, включаючи всі вивчені географічні об’єкти.



  1. Робота в групах. Заповнити пропуски в тексті, текст по темі “Побут давніх греків”. (4 хв).

Греки будували житла з цегли чи каменю. Будинки мали ______ чи ______ поверхи. Будинки ділилися на дві половини: _____________ та ____________. Меблі в будинку були з ___________. З меблів у кожному домі були – трапедза (__________), _____________, ______________.Посуд греки робили з _____________. Найбільш поширеним посудом в господарстві були високі глечики з двома ручками та гострим дном - _______________, та високі черепяні бочки - ____________. Греки прославилися на весь світ своїми вазами, які особливим чином розмальовували і називали ___________________ та __________________. Одяг греки робили з тканини, сорочка у них називалася ___________ , а плащ - _____________.

Перевірка усна, пропущені слова записані на дошці.


ІІІ. Вивчення нового матеріалу


Учитель: ми говорили про побут, багато знаємо з історії Греції, але чи можемо ми говорити, що гарно знаємо історію цього народу, поки ми не познайомилися з його релігією? (Відповіді учнів – “ні”)

Питання:


  • Що таке релігія?

  • Коли виникла релігія?

  • Чому виникла релігія?

  • Які з вивчених нами народів мали релігію?

  • Що таке язичницька релігія?

Оголошення теми, мети, мотивації.

1. Пантеон богів.

Постановка проблемного питання: Порівняти релігію давніх греків і релігію давніх єгиптян (знайти спільні та відмінні риси).

Учитель звертає увагу учнів на зображення богів, що розташовані на дошці і пропонує познайомитися з грецькими богами.

Завдання: Намалювати в зошиті таблицю



Боги, що втілювали сили природи

Боги – покровителі занять







Робота по підручнику по варіантам: з пункту “Боги-олімпійці” на с.141 1-й варіант виписує богів, що втілювали сили природи, 2-й варіант виписує богів – покровителів занять (5 хв.).

Перевірка фронтальна по варіантах, якщо бога названо правильно, то протилежний варіант записує ім’я бога у свій зошит (пояснення до імені написати дома)

Первісне закріплення:

Учитель, вказуючи на зображення бога на дошці, задає питання “Хто це?...”



  • величний на троні, з посохом (Зевс),

  • з тризубом, на мішку з водою (Посейдон),

  • в шоломі (Арес),

  • жінка в шоломі, зі списом і щитом (Афіна),

  • дівчина з твариною і стрілами (Артеміда),

  • чоловік з крильцями на сандаліях та в капелюсі (Гермес),

  • вродлива жінка, що вийшла з піни морської (Афродіта),

  • юнак, символ чоловічої краси (Аполлон).

2. Релігійні обряди.

Учитель: Зараз ми дізнаємося як греки вшановували своїх богів, як вклонялися їм.



Метод взаємного навчання. Завдання: 1-й варіант читає пункт “Культ богів”, 2-й варіант читає пункт “Жертвоприношення”(1 хв.). Обмін прочитаною інформацією на протязі 2 хв.

Перевірка: Питання про культ богів задаються 2-му варіанту і навпаки.

Питання:


  • Що греки робили зі статуями богів в свята?

  • Чому в храмах ховалися злочинці?

  • Найбільш відомі храми.

  • Що греки приносили в жертву богам?

  • Найбільша жертва, яку могли принести греки?

  • Чому частину жертовного м’яса греки з’їдали?


Перегяд уривку з м/ф “Лабіринт” (жертвоприношення Діонісу та втручання Діоніса в людські справи) з випереджальним питанням: Що нового ви побачите про спілкування людей та богів? (2 хв. перегляд, 2 хв. обговорення).

IV. Закріплення нових знань.

Розв’язання проблемного питання.

(Спільне: вірили в богів, релігія була язичницька, боги втілювали сили природи, споруджували богам храми, статуї, приносили жертви. Відмінне: у Єгипті не було богів – покровителів занять, різний зовнішній вигляд богів – в Єгипті боги з головами тварин).

V. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 29, дописати та вивчити імена богів.



По бажанню: кросворд “Боги Давньої Греції”, повідомлення “Культура Греції”.

VI. Підбиття підсумків.

Виставлення оцінок та підведення підсумків роботи учнів на уроці.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка