Урок з алгебри у 8 класі на тему:,, Подорож країною раціональних дробів



Скачати 201,96 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації03.11.2018
Розмір201,96 Kb.
  1   2
Нестандартний урок з алгебри у 8 класі на тему:

,,Подорож країною раціональних дробів’’.

Вчитель математики СЗОШ № 18 м. Хмельницького Нестерова С.М.





,,Подорож країною раціональних дробів’’.

Мета: Узагальнити та систематизувати знання про раціональні дроби,виконання дій над раціональними дробами. Розвивати пізнавальну діяльність,творчі здібності учнів шляхом виконання різноманітних вправ та нестандартних вправ,виховувати уважність, охайність та культуру математичної мови.

Обладнання: комп’ютер , індивідуальні таблички з назвами команд,конверти з завданнями для конкурсу капітанів та практичної роботи.

Вислів про математику висвітлюється на екрані:



Математика не тільки підготує учня до вивчення природничих наук ; вона не тільки навчить його мислити правильно й послідовно ; вона ще крім того виховає в ньому безстрашного працівника,для якого праця і нудьга стануть двома поняттями,що взаємно виключаються одне одним.

Д. І. Писарєв

Про підготовку до подорожі. На одному з уроків учитель повідомляє учням про проведення нестандартного уроку і пропонує учням створити команди по 5 учнів в кожній, на чолі з капітаном, і коли команди були створені, капітанів назначає учитель. Кожна з команд працювала над девізами і над відповідями до математичного штурму. Команди отримали назви: “Юні Піфагори”, “Вмілі математики”, “Чемпіони”, “Кмітливі математики”, “Юні математики”.

Хід уроку:

Увазі учнів пропонується подорож яка передбачає зупинки:

1.Вступне слово вчителя.

2.Історична довідка.

3.Мозковий шторм.

4.Перевір себе.

5.Практична частина .

6.Хвилина цікавого (задачі команд).

7.Віртуози обчислень (конкурс капітанів).

8.Індивідуальна частина.

9.Підсумок уроку.



Хід уроку

Людина є дріб. Чисельник - це з порівняно

з іншими є — достоїнства людини; знаменник —

це оцінка людиною самої себе. Збільшення свого

чисельника — своїх достоїнств — непідвладне

людині, але кожний може зменшити свій знамен-

ник — свою думку про себе і цим зменшуванням

наблизиться до довершеності.

Л.М.Толстой

Дробові числа з'явилися в зв'язку з практичними потребами людини, а взагалі до поняття дробу привела нас можливість в полі натуральних чисел виконувати завжди дію ділення. Виникло питання, як записати цей результат, і для цього було введено поняття дробу.

І сьогодні ми не уявляємо свого життя без дробів. Купуючи півбуханки хліба, ідучи третю частину кілометра шляху до школи і т.д. Сьогодні на уроці ми будемо говорити про раціональні дроби, тобто дроби із змінною в знаменник. Постараємось підвести підсумок виконання дій над такими дробами, використання їх при розв'язуванні дробово-раціональних рівнянь та задач.

Історична довідка.



Звичайні дроби в стародавньому Вавилоні і Єгипті були відомі ще 4 тис. років тому. Грецькі математики могли виконувати над звичайними дробами всі арифметичні дії. В арифметиці Діафанта (ІІІ ст. нашої ери) є також багато дробів із змінними. Наприклад тут показано, що

- =

Застосували тоді дробові вирази зовсім не так, як тепер.

Дробову риску вперше увів італійський математик Л.Фібоначчі (1180-1240).

Дроби із змінними широко стали використовувати після появи “Всезагальної арифметики ” відомого англійського вченого У.Ньютона (1643-1727). У цій книзі, зокрема, пояснювалось: “а/в є величина, яка виникає при діленні а на в означає величину, утворену при діленні на а+х.

Величини такого роду називаються дробовими ”. Тоді замість писали вв.

Для мозкового штурму пропоную питання:

1.Чим відрізняються дробові вирази від цілих?

2.Як знайти допустимі значення змінної у дробовому виразі?

3.Які вирази називають тотожно рівними?

4.Що називають тотожністю?

5.Сформулюйте основну властивість раціонального дробу?

6.Як додати раціональні дроби з однаковими знаменниками?

7.Як відняти раціональні дроби з однаковими знаменниками?

8.Як виконати додавання та віднімання раціональних дробів з різними знаменниками?

9.Як знайти добуток двох раціональних дробів, їх частку?

10.Як піднести раціональний дріб до степені?

11.Яке рівняння називають раціональним? Дробово-раціональним?

12.Як розв'язати рівняння виду А/В=0, де А і В многочлени?

Для роботи “ПЕРЕВІР СЕБЕ” пропоную тестову роботу, яку учні перевіряють за допомогою комп'ютера:

1.Чому дорівнює значення виразу: ,при х=-4

а)1; б)-1, в) ; г) не існує.

2.При яких значеннях змінної не має змісту вираз: + х

а)х=0; б)х=2, в)х= 2.5; г)х=5

3.Скоротіть дріб:



а); б), в); г)

4.Додайте дроби: +



а); б), в) 4-5у; г)

5.Спростіть вираз:


Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка