Урок з літературного читання в 2 а класі Тиждень передового досвіду



Скачати 69.91 Kb.
Дата конвертації23.03.2019
Розмір69.91 Kb.




Домбровська А. В.

Відкритий урок з літературного читання в 2 – А класі

Тиждень передового досвіду

30.04.2015



Тема. Найвеселіший місяць – травень

Мета: формувати вміння сприймати зміст твору, вчити орієнтуватися в тексті, аналізувати і виділяти головне, продовжити ознайомлення учнів із ознаками весни; розвивати у дітей уміння обмінюватись думками, слухати товариша; виховувати любов до природи.

Обладнання: таблиця складів «Сміхові вправи», довіднички з читання, словникові слова, ілюстрації птахів

Матеріал до уроку. О. Копиленко «Найвеселіший місяць»

Тип уроку: інтерактивний урок з використанням ігрових форм навчання.

Хід уроку



І. Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок –

Нам пора почать урок.

Стали, діти, повернулись,

Привітались до гостей, (кивок головою)

Одне одному всміхнулись.

Будемо дружно працювати,

Правильно, виразно та швидко читати.



  1. Вправа «Успіх»

  2. Інтерактивна вправа «Криголам»

  • Доберіть до кожної літери слова урок слова, що позначатимуться цією літерою і які б ми могли взяти з собою на урок.

У – успіх, увага;

Р – рішучість, робота;

О – охайність;

К – кмітливість.



ІІ. Підготовка артикуляційного апарату до читання

  • Почнемо урок із гімнастики, що допоможе підготувати наші органи до роботи протягом уроку.

  1. Вправа «Гра на сопілці»

Діти уявляють що грають на сопілці, ритмічно роблять вдих – видих.

  1. Зарядка для язичка

Де ж наш пустун-язичок?

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!


  • Поплямкаємо губами!

  • Поклацаємо зубами (щоб міцніші були)!

  • Посичали гускою: С-С-С.

  • Подзижчали комариком: ДЗ-ДЗ-ДЗ.

  • Пошуміли вітерцем: Ш-Ш-Ш.

  • Подирчали трактором: ТР-ТР-ТР.



  1. Сміхові вправи

Завдання: прочитати сміючись лише ті склади, які найбільше вам до вподоби

Ха-ха-ха

Хо-хо-хо


Ху-ху-ху

Хе-хе-хе


Хі-хі-хі

Хи-хи-хи


  1. Розчитування за складовою таблицею (Довіднички)



  1. Повторення вивчених скоромовок (по 2 шт.)



  1. Вправа «Інтонування» Весна . ! ?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Конкурс на краще читання вірша Галини Малик «Що для чого треба?»

та добираючи відповідні слова. Оцінювання

  • Які треба мати руки, щоб робота кипіла? (працьовиті)



  • Гра «Добери риму»

Перекопати – лопати,

Гвіздок – молоток,

Нарубати – мати,

Діло – не горіло,

Робочих – охочих,

Наук – рук. Оцінювання



ІV. Мотивація навчальної діяльності

  • Яка пора року нас радує в даний час? (Весна)

  • Назвіть весняні місяці.

  • Назвіть ознаки весни .

V. Повідомлення теми, мети та очікуваних результатів

- Тема уроку звучатиме так… « Найвеселіший місяць - …» ,

а який саме, ми дізнаємось, коли виконаємо завдання гри.


  1. Гра «Дешифрувальник» Робота в групі

– Поставте літери у відповідному порядку і прочитайте слово

Т

В

Р

Н

А

Ь

Е

1

4

2

6

3

7

5

  • Які асоціації у вас на рахунок слова «ТРАВЕНЬ»?



  • Молодці! Отже, тема уроку звучить… Найвеселіший місяць – травень



  • Як ви вважаєте, чому саме травень найвеселіший?

  • А думку з цього приводу Олександра Копиленка ми дізнаємося з його оповідання «Найвеселіший місяць».

А також дізнаємось голоси яких птахів почув оповідач (автор),

у кого найгучніший голос, з’ясуємо, які порівняння використав письменник.

Будем вчитися сприймати зміст тексту, орієнтуватися в тексті, аналізувати і виділяти головне, обмінюватися думками.



  1. Саморефлексія

  • Хочу дізнатися… (чому травень – найвеселіший місяць)

  • Хочу навчитися… (виразно читати, обирати з прочитаного головне)

  • Найбільше ціную… (нові знання, думки товаришів, корисні поради)

Отже, ми працюватимемо разом, щоб поділитися своїми знаннями і здобути нові знання, розвивати своє мовлення, мислення, уяву, виявити свої здібності.

Фізкультхвилинка (09:30)

VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Робота над змістом тексту О. Копиленка «Найвеселіший місяць» (с. 138)

  • Розповідь вчителя про автора.

  • Олександр Копиленко – учитель за фахом, письменник за покликанням, і великий природолюб. Він усе життя цікавився птахами, звірятами, розводив у себе на квартирі якісь рідкісні рослини, про які вмів розповідати дивовижні історії.

Олександр Іванович вважав, тільки та людина, котра знає і вміє любити тварин, може бути порядною, шляхетною, доброю та доброзичливою.

  • Словникова робота. Читання слів «луною» за вчителем

Найвеселіший

Птаство


Вівчарики

Затаївся


Відцвісти

Насіннячко

Парашутики




  • Читання тексту за вчителем «буксиром»

Проблемне питання: - Голоси яких птахів почув оповідач?

(Демонстрація слайдів птахів)



Релаксаційна пауза - Зараз ми послухаємо голос пташки. Уявімо себе серед весняної природи. Сядьмо зручно, заплющте очі і насолоджуйтеся природою. (музика)

  • Голос якої пташки ви почули? (Соловейка)



  • Читання тексту різними видами читання:

  1. Гра «Розвідники»

  • Дізнатися, скільки абзаців містить текст (5.)

  • Який абзац найкоротший? Скільки в ньому речень?

  • Прочитайте окличні речення.

  1. Гра «Незнайко»

  2. Гра «Заєць та вовк»

  3. Гра «Диктор телебачення»

  4. Гра «Хвости»



  • Перевірка розуміння прочитаного. Інтерактивна вправа «Карусель».



  • У кого найгучніший чистий голос? Прочитайте.

  • Знайдіть абзац, у якому описано кульбабу.

  • Які порівняння використав письменник?

  • Чому, на думку автора, травень – найвеселіший місяць?



  • Узагальнення знань

  • Вправа «Метод ПРЕС» - Найвеселіший місяць - травень

1-ша пара – «Я вважаю, що…»

2-га пара – «… тому, що …»

3-я пара - «… наприклад…»

4-та пара - «Таким чином…»



  • Гра «Упізнай предмет за ознакою»

Найвеселіший (місяць)

Найгучніший (голос)

Невтомний (співак)

Біла, прозора (шапочка)

Малесенькі, пухнасті (парашутики)

Темна (хмара)

Весняний, травневий (грім)


VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Гра «Закінчи речення»

  • На уроці я дізнався…

  • Найбільше мені сподобалося…

  • Я запам’ятав…

Оцінювання Вправа «Незакінчене речення»

«Я вважаю, за роботу на уроці я одержав … балів» Тому, що…



VІІІ. Домашнє завдання

  1. Читати і детально переказувати текст О. Копиленка «Найвеселіший місяць» (с. 138)

  2. Намалювати малюнок до змісту тексту.

Гра «Дзвінок другові»

Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок.



За роботу по заслузі щиро дякую вам друзі!


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка