Урок з основ здоров’я починаймо. ІІ актуалізація опорних знань




Скачати 45,46 Kb.
Дата конвертації08.03.2019
Розмір45,46 Kb.
Тема. Здорове харчування.

Мета: ознайомити з основами правильного повноцінного харчування, поглибити знання про вітаміни і мікроелементи, довести перевагу натуральних продуктів, розповісти про негативний вплив смажених страв, виховувати навички культури гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: плакат «Органи травлення», картки з малюнками продуктів.

План і хід уроку.

І Організаційний момент.

Встаньте, діти, всі скоріше,

Посміхніться всі миліше.

І часу не гаймо

Урок з основ здоров’я починаймо.

ІІ Актуалізація опорних знань.


  • Що корисного за цей тиждень ви робили для свого здоров’я?

  • Як сказати це одним реченням? ( я дотримувалась здорового способу життя)

Повторимо, здоровий спосіб життя це:

  • Дотримуватись режиму дня;

  • Дотримуватись правил гігієни;

  • Заняття фізкультурою і спортом;

  • Загартування;

  • Доброзичливе ставлення до оточуючих;

  • Відсутність шкідливих звичок;

  • Правильне і корисне харчування.

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні наш урок присвячений вивченню основ правильного повноцінного харчування та його вплив на здоров’я людини. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоров’я, що містить вітаміни різних груп.



ІV Вивчення нового матеріалу.

Вивчатимемо про здорове харчування за таким планом:



  1. Необхідність їжі для людського організму.

  2. Шлях їжі в нашому організмі.

  3. Потреби нашого організму.

  4. Наявність у продуктах необхідних поживних речовин.

  5. Вітаміни й мікроелементи необхідні для людини.

  6. Способи приготування їжі.

1 питання. Необхідність їжі для людського організму.

Відповіді учнів.

Перевіримо наші відповіді з підручником ст.. 42

2 питання. Шлях їжі в нашому організмі.

Пояснює вчитель (за таблицею)

Робота в парах. Покажіть одне одному, який шлях проходить їжа в організмі. Які органи беруть участь у травленні?


  • Хто хоче показати, який шлях проходить їжа в нашому організмі?

3 питання. Потреби нашого організму.

Ст.. 43 – 1 абзац – самостійно читають.

Бесіда. Без чого не проживемо і кілька днів?

Скільки води 1,5-2 л. з чим?



4 питання ПРОБЛЕМА. Де ж нам брати поживні речовини? Як вони потрапляють в наш організм?

Білкиоснова життя,будують наш організм. (молоко, м’ясо, риба, яйця, горох)

Жири – зігрівають, посилюють імунітет. (олія, сало, вершкове масло, сир, сметена, риб’ячий жир, горіхи).

Вуглеводи – для нормальної роботи серця, м’язів, печінки. (мед, хліб, каші, фрукти, овочі).

Фізкультхвилинка.

Що ж, мабуть, прийшла пора трохи відпочити,

Я хочу на фізкультхвилинку

Всіх вас запросити.

Раз – підняли руки вгору,

Два –нахилилися додолу

Руки в боки!

Повернулись, нахилились і вправо і вліво,

Щоб нічого не боліло.

1, 2, 3, 4 – набираємося сили

Нахились, повернись

До товариша всміхнись.

Робота в підручнику ст..43 читання таблиці.

Для чого білки? У яких продуктах містяться? І т.д..

Робота в групах.

Уявіть, що вам в магазині треба купити 3 корисних продукти. Один містить багато білків, другий – жирів, третій – вуглеводів. Напишіть назви продуктів на кошиках.

Презентація роботи в групах.

5 питання. Вітаміни й мікроелементи необхідні для людини.

Слово вітаміни походить від латинського слова – «віта» - життя. Вітаміни необхідні для життя. Якщо їх не вистачає людина хворіє, а діти погано ростуть і розвиваються.



Інсценівка «Ми корисні для людини».

1 дитина. Я вітамін – А, сприяю росту, сприяю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.

2 дитина. А я вітамін – В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці. Я є у житньому хлібі, вівсяній та гречаній каші, в горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.

3 дитина. А я вітамін С, запобігаю простуді, сприяю росту, я є у капусті, картоплі, помідорах, цибулі, щавлі, шипшині, часнику, лимоні, чорній смородині.

4 дитина. А я вітамін – D, зміцнюю кістки, живу у молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібові, маслі.

Всі вітаміни: Хто дружить із нами буде

Всі незгоди позабуде

Виросте міцним, здоровим

Переможе всі хвороби.

Крім вітамінів потрібні для організму мінеральні речовини – мікроелементи. Їх потрібно 60, вони також живуть у їжі.

Кальцій – для росту, для кісток, для зубів. Він є у молочних продуктах. Лікарі радять дітям їсти щодня 3 порції молочних продуктів.

Калій, бор, цинк, фосфор, фтор, йод – необхідні для нас.

Отже треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами і мінеральними речовинами, необхідними для нормального росту і розвитку нашого організму. Лікарі радять їсти щодня 5 фруктів і овочів.

Фізкультхвилинка.

Станьте рівно, прийміть правильну поставу, підніміться на носочки, утримайтесь 5 секунд, так ще 2 рази, потягнулись, усміхнулись, сіли.

Залишилось 6 питання. Способи приготування їжі.

Не всі продукти можна їсти сирими: м’ясо, крупи, рибу, картоплю. Їх піддають тепловій обробці: варять, смажать, тушкують.

Яка їжа корисна: смажена чи тушкована?

Так, під час смаження у жирах утворюються шкідливі речовини. Які є зараз на кухні прилади, у яких їжа буде корисною, збережеться більше вітамінів: пароварка, мультиварка.

При варіння картоплі «в мундирі» - у 2 рази зберігається більше корисних речовин, ніж у чищеної. Капуста зготована у пароварці зберігає у 3 рази більше поживних речовин.



Робота в групах. Назвіть найбільше страв, які можна приготувати з овочів.

V Підсумок уроку.

За планом.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка