Урок з теми «Економіко-географічні райони України»



Скачати 85,37 Kb.
Дата конвертації05.11.2018
Розмір85,37 Kb.
ТипУрок
Підсумковий урок з теми «Економіко-географічні райони України»

Цільова група:

учні 9 класу



Тривалість:

45 хв.
Мета:



  • систематизувати, узагальнити, удосконалити знання та вміння з теми «Економіко-географічні райони України»;

  • удосконалити практичні навички роботи з картами, схемами та додатковою літературою;

  • розвивати уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, відстоювати власну думку;

  • сфор­мувати навички самоконтролю знань;

  • формувати підприємницькі компетентності, використовуючи отриманні знання;

  • формувати навички критичного сприйняття інформації та ведення наукової дискусії, висловлювати та аргументувати свої думки, використовувати різні джерела інформації, його аналіз та структурування;

  • розвивати серед учнів підприємницьку культуру, а також компетентності, необхідні для досягнення успіху в бізнесі або професійній кар’єрі.


Операційні цілі (завдання):

Після закінчення теми учень

знає

  • особливості структури господарства економічних районів;

  • спеціалізацію економічних районів;

  • проблеми і перспективи розвитку економічних районів;

розуміє

вміє

  • здійснювати пошук та аналіз інформації, зібраної в різних формах, використовувати інформаційно-комунікаційні технології;

  • визначати основні екологічні та економічні переваги та недоліки економічних районів;

  • оцінювати перспективи розвитку економічних районів;

може

  • аналізувати статистичні дані;

  • шукати оптимальні шляхи вирішення проблеми;

  • брати на себе відповідальність за прийняті рішення;

  • спілкуватися, висловлювати свою думку, захищати її;

  • аргументувати власну позицію;

  • ефективно співпрацювати в колективі.

Методи і техніки:

  • «асоціативний кущ»

  • твір-есе

  • робота з традиційними та електронними джерелами інформації

  • парна та групова дискусія

  • робота в групах

  • інформаційно-комп’ютерна технологія,

  • частково-пошуковий, практичний методи.


Обладнання:

  • мультимедійний проектор з проекційним екраном

  • комп’ютер

  • маркери, ручки, зошити.

  • електронний атлас України,

  • карта економічних районів України,

  • додаткова література


Тип уроку: урок контролю та оцінювання знань.

Допоміжні матеріали:

  • презентації економічних районів;

  • добірка матеріалів з додаткової літератури

  • фото та відео матеріали

  • тестові завдання для перевірки знань з теми.

Підготовча робота вчителя:

  • познайомити учнів із формою проведення уроку

  • об’єднати учнів у творчі групи

  • дати відповідні завдання кожній групі

  • надання необхідних консультацій


Хід уроку
І. Організаційний момент

Привітання


Правила роботи учнів у кабінеті інформаційно-комунікативних технологій
ІІ. Основна частина

1. Прийом «Географічна розминка»

Учитель ставить запитання на які учні коротко відповідають.


1. Що називають економічним районом?

2. Який з районів має найбільш високий рівень розвитку?

3. Які з економічних районів мають прикордонне положення?

4. Які з районів мають приморське положення?

5. Які райони займають центральне положення?

6. Укажіть, який з районів має:

а) найбільшу площу;

б) найбільшу кількість населення;

в) найвищу густоту населення;

г) найвищий рівень урбанізації.


2. Прийом «Мандрівка»

Учням пропонують переглянути слайди і відгадати який економічний район вони характеризують. Відповідь обґрунтовують.



3. Прийом «Викликаю асоціацію»

Кожна група отримує конверт із назвою економічного району.

Учитель пропонує учням висловити у творі-есе ті асоціації, які виникають у них обраним економічним районом.
4. Презентації економічних районів
План

А) ЕГП.


Б) Адміністративний устрій.

В) Населення.

Г) Господарство:


Д) Екологічні проблеми.

Е) Перспективи розвитку.



5. Творче завдання групам:

Коротко дати аргументовану відповідь «Я хотів би жити і працювати в … економічному районі тому що….»

учням пропонується визначитися який із районів буде найкращим для ведення власної справи та якої.

Учні визначають який виступ був кращий.


6. Виконання контрольно-тематичної роботи
1. Яке місце в Україні посідає Донецький економічний район за кількістю і густотою насе­лення?

А Перше;

Б друге;

В третє;

Г четверте.
2. Вінницька область входить до складу:

А Столичного економічного району;

Б Подільського економічного району;

В Центрального економічного району;

Г Північно-Західного економічного району.
3. Луцьк, Рівне, Ковель, Нововолинськ — це промислові центри:

А Карпатського економічного району;

Б Північно-Східного економічного району;

В Північно-Західного економічного району;

Г Подільського економічного району.
4. Укажіть провідні галузі промисловості Центрального економічного району.

А Електроенергетика, вугільна, хімічна промисловість та чорна металургія; Б легка, лісова й деревообробна промисловість, машинобудування;

В харчова промисловість, машинобудування й металообробка;

Г газова, нафтова, вугільна промисловість, промисловість будівельних матеріалів, про­мисловий комплекс.


5. Вирощування пшениці, кукурудзи, рису, соняшнику, овочів, фруктів, баштанних культур є спеціалізацією сільського господарства:

А Північно-Західного економічного району;

Б Карпатського економічного району;

В Столичного економічного району;

Г Причорноморського економічного району.
6. Укажіть чинник, що визначає певну спеціалізацію економічного району.

А Природні умови та ресурси території;

Б особливість географічного положення;

В наявність трудових ресурсів;

Г сукупність усіх указаних чинників.
7. Який економічний район України є найбільшим за площею?

А Придніпровський;

Б Донецький;

В Столичний;

Г Причорноморський.
8. Із п'ятьма державами Європи межує:

А Карпатський економічний район;

Б Причорноморський економічний район;

В Північно-Західний економічний район;

Г Подільський економічний район.
9. Полтава, Кременчук, Суми — це промислові центри:

А Карпатського економічного району;

Б Північно-Східного економічного району;

В Північно-Західного економічного району;

Г Подільського економічного району.
10. Укажіть провідні галузі промисловості Столичного економічного району.

А Електроенергетика, вугільна та хімічна промисловість, чорна металургія; Б легка, лісова й деревообробна промисловість, машинобудування;

В харчова промисловість, машинобудування й металообробка;

Г машинобудування, хімічна, легка і харчова промисловість.


11. Вирощування озимої пшениці, кукурудзи, цукрових буряків, овочів є спеціалізацією сільського господарства:

А Північно-Західного економічного району;

Б Карпатського економічного району;

В Столичного економічного району;

Г Подільського економічного району.
12. Території, що відрізняються одна від одної своєю господарською спеціалізацією, нази­вають:

А адміністративними районами;

Б економічними районами;

В етнографічними районами;

Г історико-географічними областями.

ІІІ. Підсумки уроку.

Підведіть підсумок уроку, запитайте учнів, що виявилося для них найскладнішим при підготовці до уроку, що найбільше зацікавило. Заохочуйте їх поділитися своїми думками.



«Валіза ідей для майбутнього»
ІV. Домашнє завдання.
Повторити матеріал з теми «Економічні райони України».
Каталог: Oksana
Oksana -> Основи валеології навчально-методичний комплекс Міністерство освіти І науки, молоді та спорту України Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
Oksana -> Розчин є: неоднорідною системою; однорідною системою. Позначте компоненти розчину
Oksana -> Спільні і відмінні ознаки органічних і неорганічних речовин
Oksana -> Малокопанська зош і‒іі ступенів Обласний етап Всеукраїнського конкурсу навчально-дослідних земельних ділянок Виховання юних господарів землі Підготували учні
Oksana -> Методичні рекомендації до самостійної роботи студентів з курсу «Педагогіка» Основні положення щодо організації самостійної роботи студента
Oksana -> Бензен як представник ароматичних вуглеводнів
Oksana -> Урок №22 Тема. Місце металічних елементів у періодичній системі, особливості будови атомів, металічний зв’язок. Фізичні властивості металів
Oksana -> Урок №2 Розчини у природі Вода в річці, морях, озерах ґрунтах містить розчинні речовини


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка