Урок за творчістю Максима Рильського і Павла Тичини. Тема: Підсумковий урок за творчістю Максима Рильського і Павла Тичини



Скачати 31,11 Kb.
Дата конвертації06.11.2018
Розмір31,11 Kb.
ТипУрок

Тема: Підсумковий урок за творчістю Максима Рильського і Павла Тичини.

  • Тема: Підсумковий урок за творчістю Максима Рильського і Павла Тичини.
  • Великі поети доби.
  • Форма проведення: інтелектуальна гра

Літературне ЛОТО

  • До уроків української літератури в 11 класі
  • Автор:
  • Нішкур Алла Володимирівна,
  • учитель української мови та літератури
  • Білицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

Правила гри

  • У грі беруть участь 2 команди. Кожна команда одержує картку,
  • у якій вказані номери 9 питань.
  • Ведучий гри швидко витягає з торбинки діжечки з номерами. Команда, у якої в картці є цей номер, одержує право на відповідь.
  • Якщо відповідь правильна, то команда одержує діжечку і ставить її на відповідний номер в картці.
  • Якщо команда не змогла правильно відповісти на питання, то діжечка залишається у ведучого, і право відповіді передається іншій команді, яка одержує за правильну відповідь жетон.
  • Жетон у кінці гри команда може обміняти на діжечку з номером, який залишився у картці ненакритим.
  • Перемагає та команда, яка першою поставить діжечки на всі номери картки.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45

1.

  • 1.
  • Цей літературний жанр сягає часів епохи Відродження.
  • Назвіть його.
  • Сонет

Що поєднує прізвища митців: Огюста Родена, Михайла Врубеля, Артюра Рембо, Ріхарда Вагнера, ранню творчість Павла Тичини?

  • 2.
  • Павло Тичина. 1920
  • Вільге́льм-Рі́хард
  • Ва́ґнер 
  • Огюст Роден
  • «Мислитель»
  • Миха́йло Вру́бель
  • “Царівна-Лебідь”
  • Артю́р Рембо́
  • Усі перелічені визначні постаті представляють символізм у світовому мистецтві

3.

  • 3.
  • Прокоментуйте зображення у контексті творчості Павла Тичини та ще одного українського поета.
  • Микола Вороний «Блакитна панна»
  • Павло Тичина «Арфами, арфами…»

4.

  • 4.
  • Назвіть стилістичний прийом, який використав
  • Максим Рильський
  • у виділених рядках:
  • Вже й любов доспіла під промінням теплим,
  • І її зірвали радісні уста,
  • А тепер на серці щось тремтить і грає,
  • Як тремтить на сонці гілка золота.
  • Алітерація

5.

  • 5.
  • Як творчість цієї людини пов’язана з творчістю П.Тичини?
  • Назвіть прізвище митця.
  • Василь Стус

6.

  • 6.
  • Як творчість цієї людини пов’язана з творчістю Максима Рильського і Павла Тичини?
  • Прокоментуйте відповідь
  • Євген Маланюк “Сучасники”

Євген Маланюк – Максимові Рильському

  • 7.
  • Співець степової Еллади присвятив свої рядки автору поезії, у якій возвеличується краса і гармонія світу, висловлюється бажання жити
  • Назвіть адресанта та адресата.

“Арфами, арфами…”

  • 8.
  • Прослухайте концерт для фортепіано
  • з оркестром Моцарта.
  • Мелодику якої вивченої поезії Павла Тичини нагадує ритмомелодика цього музичного твору?

Кольори відповідають змістові рядків поезії

  • 9.
  • Як пов’язані між собою зображена кольорова гама і поезія Павла Тичини “Арфами, арфами…”?
  • Прокоментуйте відповідь.
  • Арфами, арфами...
  • Арфами, арфами — золотими, голосними обізвалися гаї Самодзвонними: Йде весна Запашна, Квітами-перлами Закосичена. Думами,думами — наче море кораблями, переповнилась блакить Ніжнотонними: Буде бій Вогневий! Сміх буде, плач буде Перламутровий...
  • Стану я, гляну я — скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий З переливами: Йде весна Запашна, Квітами-перлами Закосичена. Любая, милая — чи засмучена ти ходиш, чи налита щастям вкрай Там за нивами: Ой одкрий Колос вій! Сміх буде, плач буде Перламутровий...

А М.Рильського

  • 10.
  • Пору “третього цвітіння” виділяють у творчості
  • А М. Рильського
  • Б П. Тичини
  • В М.Зерова
  • Г Є. Плужника
  • Д М. Семенка

11.

  • 11.
  • Один із поетичних уривків І.Я.Франка містить “інструкцію”, за якою слід писати поезії цього жанру:
  • Два з чотирьох, два з трьох рядків куплету,
  • Пов’язані в дзвінкі рифмові сплети…
  • До написання якого жанру подано “інструкцію”?
  • Сонет

Символізм

  • 12.
  • Назва цього напрямку в мистецтві походить від грецького слова, що в перекладі означає – знак, прикмета, ознака.
  • Назвіть його.

Чия поезія перегукується за змістом із поезією Павла Тичини? У ній автор згадує зображені предмети. Назвіть автора, назву твору і згадайте рядки.

  • 13.
  • Микола Вороний “Блакитна панна”
  • Арабески, камеї, фрески, гротески

Алітерація

  • 14.
  • Стилістичний прийом, який є у рядках :
  • Сидить кобзар виспівує, на скрипочці грає,
  • Струна струні стиха промовляє.
  • Назвіть його

Василь Стус

  • 15.
  • У долі цього поета чимало схожого з життям Тараса Шевченка: десятирічний вирок ув’язненя, рання смерть на 48-му році життя, перепоховання з чужини у рідну землю. Назвіть його прізвище.
  • Для доказательства равенства треугольников АВС и MKL достаточно доказать, что….
  • 1) ВС = KL
  • 2)
  • 3)
  • Для доказательства равенства треугольников АВС и MKL достаточно доказать, что….
  • 1) ВС = KL
  • 2)
  • 3)
  • Для доказательства равенства треугольников АВС и MKL достаточно доказать, что….
  • 1) ВС = KL
  • 2)
  • 3)

Євген Маланюк “Сучасники”

  • 16.
  • Поезія цього автора має дві частини:
  • перша присвячена Максимові Рильському, друга – Павлу Тичині.
  • Вкажіть прізвище поета і назву твору.

Портрет юнака написаний з 20-літнього Павла Тичини, а дівчини – з Поліни Коновал, яка була першим юнацьким коханням поета

  • Уважно розгляньте панно Михайла Жука “Чорне і біле”. Чим, на ваш погляд, зображення може бути пов’язане з Павлом Тичиною, зокрема з його віршем “О панно Інно…”?
  • 17.

“О панно Інно…”

  • 18.
  • Особливістю фоносимволіки є те, що кожен звук мови асоціюється з певним емоційним станом і кольором. У першій строфі поезії П.Тичини найчастіше повторюється звук “н” – 33 рази. Він відповідає світлому, ніжному почуттю. Як і звук “і”, цей уживається 15 разів. Звук “о” асоціюється з болем, білим кольором, снігом – у строфі повторюється 21 раз. Назвіть цю поезію.

Максим Рильський – сонет

  • 19.
  • Данте, Петрарка, Шекспір, І.Франко,
  • Леся Українка, М.Зеров, ………..
  • Назвіть прізвище письменника, який продовжив перелік великих митців.
  • Що поєднує цих людей?

А любов і вірність, плодючість, душу людини.

  • 20.
  • Образ голуба у поезії “Молюсь і вірю” символізує:
  • А любов і вірність, плодючість,
  • душу людини;
  • Б закоханого хлопця;
  • В пару наречених;
  • Г любов і зраду, страждання;
  • Д радість, відданість.

Сонет

Символізм

  • 22.
  • Ознакою творчості Павла Тичини є основоположний ………
  • Майже кожне слово у його текстах – це натяк на те, про що прямо сказати не можна, бо воно незбагненне, несказанне чи невловимо – мінливе . Назвіть пропущене слово.

23.

  • 23.
  • Перед вами ілюстрації до поезій. Один із авторів був серед засновників УЦР (Української Центральної Ради), розстріляний у 1934 році, а інший, за словами В.Стуса, покараний славою. Назвіть прізвища поетів.
  • Микола Вороний, Павло Тичина

Алітерація

  • 24.
  • Стилістичний прийом, який є у Шевченкових рядках:
  • Хто се, хто се чеше коси?

Василь Стус

  • 25.
  • Хто написав такі рядки:
  • «Феномен Тичини – феномен доби. Його доля свідчить про наш час не менше за страшні розповіді істориків: поет жив у час, що заправив генія на роль блазня. І поет погодився на цю роль»?
  • Назвіть прізвище автора тексту.

Про Павла Тичину сказав Євген Маланюк

  • 26.
  • Про поета митець сказав так:
  • «Від кларнета твого – пофарбована дудка зосталась.
  • В окривавлений Жовтень твоя обернулась Весна».
  • Назвіть ім’я і прізвище митця, про якого мовиться в рядках, та автора цих слів.

Збірка “Сонячні кларнети”

  • 27.
  • Який зв’язок між творчістю П.Тичини і цим предметом?

Неокласицизм

  • 28.
  • Використання тем, сюжетів, образів, мотивів міфології, античності, ренесансу, класицизму – це характерна ознака однієї з модерністських течій. Назвіть її.

Максим Рильський

В особливий стиль П.Тичини, що синтезував засоби літератури, музики, малярства

  • 30.
  • Літературознавець Юрій Лавріненко, назвавши творчу манеру письма Павла Тичини «кларнитизмом», мав на увазі:
  • А уміння поета грати на кларнеті;
  • Б назву першої збірки поета;
  • В особливий стиль П.Тичини, що синтезував
  • засоби літератури, музики, малярства;
  • Г використання в поезії музичних образів;
  • Д український варіант міжнародного символізму.

Сонет

  • 31.
  • Цей жанр може бути шекспірівським або класичним. Назвіть його.

Символізм

  • 32.
  • Мистецький напрям, народжений у Франції і поширений пізніше у Європі.
  • Як літературний напрям починає свою історію з 1880 року, коли Стефан Мелларме започатковує літературний салон (так звані «вівторки» Мелларме).
  • Назвіть цей мистецький напрям.

Микола Вороний “Блакитна панна” Павло Тичина “Арфами,арфами…”

  • 33.
  • Обидва митці у своїх поезіях зображують одну і ту ж пору року. Назвіть авторів та їх вірші.

Алітерація

  • 34.
  • Стилістичний прийом близький до
  • асонансу - особливого літературного прийому, що полягає в повторенні голосних звуків у тому чи іншому висловленні.
  • Назвіть його.

Василь Стус “Феномен доби”

  • 35.
  • У своїй праці письменник дає гідну оцінку творчої і життєвої драми Павла Тичини.
  • Назвіть письменника і його твір.

Про Максима Рильського сказав Євген Маланюк

  • 36.
  • Про поета митець сказав так:
  • “І ви – алхімік, схимник і Гоген”
  • Про кого мовиться?
  • Назвіть автора цих слів.

Неологізми

  • 37.
  • До якої групи поетичної лексики належать слова “самодзвонними, ніжнотонними”?

Максим Рильський

  • 38.
  • Назвіть прізвище поета, який дожив до другої половини ХХ століття і входив до “п’ятірного грона”, як образно групу митців назвав Михайло Драй-Хмара

Б П.Тичини

  • 39.
  • Поет віддав половину свого життя високій поезії,
  • а половину – нещадній боротьбі зі своїм геніальним обдаруванням. Ці слова стосуються:
  • А М.Рильського
  • Б П.Тичини
  • В М.Зерова
  • Г Є.Плужника
  • Д М.Семенка

А неокласиків

  • 40.
  • Максим Рильський є представником:
  • А неокласиків;
  • Б футуристів;
  • В експресіоністів;
  • Г імпресіоністів;
  • Д символістів

Сонет

  • 41.
  • Жанр лірики, що складається з чотирнадцяти рядків.
  • Назвіть його.

Символізм

  • 42.
  • Літературний напрям кінця ХІХ- початку ХХ століття, основною рисою якого є те,
  • що конкретний художній образ перетворюється на багатозначний символ.

Микола Вороний “Блакитна панна” Павло Тичина “Арфами,арфами…”

Алітерація

  • 44.
  • Стилістичний прийом, який полягає у повторенні однорідних  приголосних звуків  задля підвищення інтонаційної виразності вірша, для емоційного поглиблення його змістового зв'язку:
  • Мов водопаду pев, мов битви гук кpивавий, так наші молоти гpиміли pаз у pаз
  • I. Франко
  • Назвіть стилістичний прийом.

Стус

  • 45.
  • 4 = С
  • ,,
  • Відгадайте ребус.

Вітаємо з перемогою!


Каталог: Files -> downloadcenter
downloadcenter -> Здійснити контроль за дотриманням державних стандартів освіти
downloadcenter -> Сучасні здоров ’ язберігаючі технології в дошкільному навчальному закладі
downloadcenter -> Модель сформованості бібліотечно-бібліографічних умінь та навичок школярів
downloadcenter -> М. Тернопіль 2005 р. Методичний посібник
downloadcenter -> Профілактика шкідливих звичок серед дітей і підлітків
downloadcenter -> Уроки-дослідження з географії у 6 класі Вовчищовичі 2015
downloadcenter -> Домашнє завдання Німецька мова
downloadcenter -> Узагальнений висновок щодо результатів атестаційної експертизи Йосипівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – днз»
downloadcenter -> Коментар: поняття «публічна адміністрація» часто зустрічається у нормативно-правових актах України, дослідженнях науковців. Утім досі не сформовано єдиного підходу щодо визначення даного поняття
downloadcenter -> Доповідна записка «Про особливості реалізації нового змісту Державного стандарту початкової загальної освіти в 1-3 класах загальноосвітніх навчальних закладів»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка