Уроки-дослідження з географії у 6 класі Вовчищовичі 2015




Сторінка1/8
Дата конвертації22.11.2016
Розмір1,56 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8
Відділ освіти Мостиської районної державної адміністрації

Вовчищовицький НВК

Уроки-дослідження

з географії

у 6 класі



Вовчищовичі - 2015
Уроки-дослідження з географії у 6 класі: методичні матеріали для проведення уроків-досліджень з географії у 6 класі / Укладач: Павлусів О. С., вчитель Вовчищовицького НВК. – 2015 . – 52 с.
Рекомендовано для вчителів географії


Рецензенти:

Гудима Л. Я. – методист районного методичного кабінету відділу освіти Мостиської РДА

Гнатів О.Є. – вчитель географії Судововишнянського НВК

Схвалено методичною радою відділу освіти Мостиської РДА (протокол № 3 від 17.02.2015 року)


Зміст

Вступ…………………………………………………………….…..4

1. Проведення досліджень при вивченні шкільних курсів географії як засіб формування досвіду творчої діяльності учнів..............................6

2. Урок-дослідження № 1. Географічні дослідження. Особливості організації власних спостережень. Дослідження:Спостереження на місцевості за змінами в природі………………………………………...10

3. Урок-дослідження № 2. Сучасні дослідження. Дослідження: Робота з додатковими джерелами інформації для підготовки повідомлень про видатних дослідників та географічні відкриття…..20

4. Урок-дослідження № 3. Дослідження: Аналіз стану повітря у своєму населеному пункті з використанням різних джерел інформації та власних спостережень…………………………………………….....25

5. Урок-дослідження № 4. Дослідження: Дослідити гідрологічні особливості найближчої місцевої водойми та її використання……….32

6. Урок-дослідження № 5. Дослідження: Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів…………………………………………...36



Висновки……………………………………………………………47

Список використаної літератури………………………………….48

Вступ

Без сумніву, всі наші знання

починаються з досліду

І. Кант

Сьогодні питання про розвиток творчих здібностей учнів у теорії та практиці навчання стоїть особливо актуально, так як дослідження останнього часу виявили у школярів значно більше, ніж передбачалося раніше, можливостей засвоювати знання як у звичній, так і в нестандартній ситуації.

У посібнику розглянуто умови та особливості застосування досліджень для розвитку творчих здібностей учнів, оскільки при вивченні географії недостатньо обмежуватися простим перерахуванням цифр і фактів. Необхідно, щоб вони були приводом для ґрунтовної розмови на уроках, що стає можливим за допомогою творчих методів навчання. Все це спрямовано на розвиток творчих та пізнавальних здібностей учнів.

Необхідність розвивати творчість на сьогоднішній день призвела до нововведень у курс шкільної програми досліджень, виконання та оцінювання яких здійснюється за бажанням учителя та учнів. Основна мета введення досліджень – розвиток творчої особистості.

Крім того, до окремих тем наводяться теми досліджень, які рекомендується виконувати у вигляді створення презентацій, творів (есе), розробки міні-проектів, до виконання яких можуть бути залучені й члени родини учня.

Запропонована модель проведення досліджень є відкритою формою. Тобто, кожен вчитель відповідно до своєї методичної роботи або враховуючи певні індивідуальні, вікові особливості учнів чи інші чинники, обирає ті етапи проведення дослідження, які йому більше підходять. Етапність виконання дослідницької роботи вчитель може корегувати або змінювати.

У методичному посібнику розроблено та підготовлено міні-проекти, які є в змісті навчальної програми курсу «Загальна географія. 6 клас» та даються орієнтовні теми до всіх розділів навчального матеріалу.

Впровадження даної технології навчання спрямоване на стимулювання інтересу учнів до самостійного здобуття нових знань і застосування їх шляхом розв’язування проблем у конкретній практичній діяльності. Підготовка міні – проектів здійснюється як на уроці так і в позаурочний час, так само відбувається їхня презентація.

Усі запропоновані дослідження, міні-проекти мають, як правило, короткотерміновий характер та інтегрований зміст. Тематику завдань для дослідницького практикуму і міні-проектів учитель може змінювати відповідно до матеріально-технічного забезпечення, наявності власних цікавих дидактичних розробок, рівня підготовленості класу, особливостей природи свого краю тощо.

Долучаючись до дослідницької діяльності, її учасники працюють над навчальним міні-проектом, пов'язаним із вирішенням певних проблем. При цьому учні набувають знань, які за дидактичним значенням виходять за межі окремого навчального предмету, а за своїм особистісним сенсом — за межі звичного шкільного середовища, пов'язуючи їх з реальними соціальними проблемами, які готують дитину до життя.



ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРИ ВИВЧЕННІ ШКІЛЬНИХ КУРСІВ ГЕОГРАФІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ДОСВІДУ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
  1   2   3   4   5   6   7   8


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка