Уроків «Методика конспектування»




Скачати 13,49 Kb.
Дата конвертації29.05.2018
Розмір13,49 Kb.

Цикл бібліотечних уроків

  • «Методика конспектування»

ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ УРОКУ

  • Познайомити учнів з основними прийомами переробки первинної інформації.
  • Навчити методиці складання конспектів.
  • Виховувати в учнів культуру читання і ведення інформаційних записів.

План

  • Конспекти, основні вимоги і характеристики.
  • Види конспектів і їх характеристики.
  • План – конспект.
  • Тематичний конспект конспект.
  • Цитати (текстуальний).
  • Вільний конспект.
  • Схематичний конспект.

Як скласти конспект ?

  • Конспект – короткий виклад або короткий запис вмісту.
  • Конспект має на увазі об'єднання плану, виписок, тез або будь-яких два цих форм.

Основні вимоги:

  • Системність
  • Логічність
  • Стислість
  • Переконливість
  • Довідність

ПРАВИЛА ЗАПИСУ ТЕКСТУ

  • Запис має бути коротким, стислим.
  • При записі тексту необхідно користуватися скороченнями.
  • Необхідно застосовува-
  • ти виділення і розмежу-
  • вання:

Виділення і розмежування

  • Підкреслення і відкреслювання
  • Відступи
  • Пробільні рядки
  • Нумерація
  • Рамки
  • Колірні виділення

Підкреслення і виділення

  • для виділення: ПІДКРЕСЛЕННЯ
  • заголовків,
  • підзаголовків,
  • виводів,
  • тим.

Відступи

  • Необхідні для позначення абзаців і пунктів плану.
  • Вони позначають перехід до нової мікротеми.
  • Позначаються у вигляді червоного рядка.
  • Закон Ома – напруга на кінцях ділянки ланцюга
  • пропорциаанально силі струму у цьому
  • ланцюгу.

Рядки пробелів

  • Необхідні для позначення абзаців і пунктів плану.
  • Вони позначають перехід до нової мікротеми.
  • Щоб було легче зрозуміти, про що йдеться у тексті.

  • ПО-ПЕРШЕ
  • ПО-ДРУГЕ
  • ПО- ТРЕТЄ
  • Нумерація

Рамки

  • Звичайно у рамки беруть:
  • визначення
  • формули
  • правила
  • закони
  • Текст

Кольорові виділення

  • мають бути системними, при цьому не слід перетворювати текст на строкаті картинки.

ВИДИ КОНСПЕКТІВ

  • ПЛАН - КОНСПЕКТ
  • ТЕМАТИЧНИЙ
  • ЦИТАТНИЙ (ТЕКСТУАЛЬНИЙ )
  • СХЕМАТИЧНИЙ
  • ВІЛЬНИЙ

ЦІЛІ УРОКУ

  • Навчити правильно працювати з учбовою і науковою літературою.
  • Розвивати необхідні уміння і навики учбової діяльності.
  • Допомогти в успішному опануванні знань
  • Навчити за допомогою конспектування проводити основні розумові операції
  • Підвищити культуру читання і інтерес до процесу творчого пізнання.

Це стислий у формі плану переказ прочитаного або почутого.

  • Це стислий у формі плану переказ прочитаного або почутого.
  • Характеристика:
  • короткий
  • простий
  • швидко складається
  • учить вибирати головне
  • допомагає чітко і логічно викладати думки
  • дає можливість засвоїти матеріал в процесі вивчення.
  • ПЛАН - КОНСПЕКТ

ЕТАПИ РОБОТИ

  • Скласти план прочитаного тексту або скористатися готовим.
  • Простий план складається лише з однакових позначень.
  • Наприклад:
  • Нумерованний:
  • 1.
  • 2.
  • 3.
  • Маркірований:
  • -
  • -
  • -

Складний план

  • Потрібний для короткого роз'яснення і доказу кожного пункту плану.
  • Вибирається складніша і ефективніша форма запису – багаторівнева: використовуються римські, арабські, буквені і інші Позначення.

Висновок

  • План - конспект незамінний при швидкій підготовці доповіді, повідомлення, виступу.
  • Проте працювати з ним через деякий час важко, оскільки погано відновлюється в пам'яті вміст матеріалу.

Конспект відповіді на поставлене питання або конспект учбового матеріалу теми.

  • Конспект відповіді на поставлене питання або конспект учбового матеріалу теми.
  • Характеристика:
  • - може бути оглядовим і хронологічним.
  • - учить аналізувати різні точки зору на одне і те ж питання.
  • - залучати наявні знання і особистий досвід.
  • - використовується в процесі роботи над доповіддю, повідомленням, рефератом.
  • ТЕМАТИЧНИЙ КОНСПЕКТ

СПЕЦИФІКА ТЕМАТИЧНОГО КОНСПЕКТУ

  • Полягає в тому, що розробляючи певну тему по ряду джерел, він не відображує всього вмісту використовуваних документів, тобто з кожної книги береться лише певна глава.
  • Оглядовий тематичний конспект – це тематичний огляд з використанням одного або частіше за декілька джерел.

ЕТАПИ РОБОТИ

  • Вивчи декілька джерел по темі.
  • Зроби з них вибірку матеріалу по певній темі або хронології.
  • У думках оформи прочитаний матеріал у вигляді плану.
  • Користуючись цим планом, коротко своїми словами виклади усвідомлений матеріал.

ЕТАПИ РОБОТИ

  • Прочитай текст.
  • Відзнач в нім основний вміст, головні думки.
  • Виділи ті цитати, які увійдуть до конспекту.
  • Користуючись правилами скорочення цитат, випиши їх в зошит.
  • Форма запису може бути різною.
  • Зазвичай по простому або складному плану.
  • Обов'язково виділити:
  • основні питання
  • докази (цитати)
  • виводи.
  • Прочитай написане, звір його з оригіналом.

ЕТАПИ РОБОТИ

  • Використовуючи наявні джерела, вибери матеріал по темі, що цікавить.
  • Вивчи його і глибоко осмисли.
  • Зроби необхідні виписки основних думок, цитат.
  • Склади тези.
  • Використовуючи підготовлений матеріал, сформулюй основні положення по темі.

КОРИСНІ ПОРАДИ

  • Правильно складені тези витікають один з іншого.
  • Розташовуються в чіткій послідовності.
  • Корисно пов'язувати тези з текстом джерела за допомогою вказівки посилальних сторінок.
  • Можна заздалегідь скласти план, який надасть істотну допомогу в підготовці тез.
  • Не забудьте пронумерувати тези за порядком.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка