Уроку; • не приділяється належна увага мотивації і інтересу учнів до уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується в процесі обговорення з учнями, а задається самим учителем




Скачати 27,76 Kb.
Дата конвертації12.12.2018
Розмір27,76 Kb.
Н Е Д О Л І К И У Р О К У
- нехтування вчителем підготовкою плану проведення уроку;

• не приділяється належна увага мотивації і інтересу учнів до уроку;



  • тема уроку не записується на дошці;

  • мета уроку не узгоджується в процесі обговорення з учнями, а задається самим учителем;

  • не проводиться оперативна перевірка якості виконання учнями письмових завдань, підготовки до уроків;

  • час активної роботи учнів на уроці набагато менший за час активного пояснення вчителя;

  • мовчання більшості учнів на уроці;

  • відсутня диференціація навчання на різних етапах уроку;

  • учні на уроці пасивні;

  • робота з обмеженим колом школярів;

  • відповіді учнів на запитання вчителя в основному носять репродуктивний, відтворюючий характер. Характер навчальних завдань репродуктивний за алгоритмом:

  • учитель виступає репродуктором навчання;

  • неналежна увага приділяється виділенню основного, найбільш суттєвого із змісту виучуваного матеріалу та його багаторазовому повторенню;

  • не приділяється достатньої уваги підготовці учнів до тематичного оцінювання;

  • панує напруженість, страх;

  • нераціонально використовується час уроку;

  • домашнє завдання не записано на дошці, задане після дзвінка, недиференційоване, значно перевищує об'єм роботи, виконаної на уроці;

  • невчасно завершується урок;

  • невміння якісно побудувати урок;

  • зосередження уваги лише на учневі, який відповідає;

  • неувага до відповіді учня, втручання у відповідь;

  • гостра реакція на будь-які відхилення у поведінці учнів на уроці;

  • «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон;

  • невміння спрямувати навчання і виховання на колектив учнів;

  • погрози, грубі зауваження як основні засоби впливу на учнів;

  • невиразність мови;

  • невміння поставити акцент на найголовніше;

  • монотонність голосу;

  • нерухомість фігури;

  • неврахування інтересу, захоплень учнів або повної їх відсутності;

  • механічне запозичення передового педагогічного досвіду;

  • намагання скопіювати побачене;


Соціологічний аналіз уроку

1. Які форми співпраці вчитель використовує на уроці.

2. Які стосунки між педагогом і учнями на уроці (доброзичливі, натягнуті, напружені, врівноважені, шту­чні, стримані, непевні, агресивні, депресивні тощо);

3. Як виконують учні доручення або вказівки вчите­ля (нервово, спокійно, щиро, насильно, байдуже, ввічливо-коректно);

4. Як спілкуються діти між собою на уроці. Чи до­помагають один одному. Чи захищають один одного.

5. Хто з дітей займається випереджувальним навчанням. Що вивчив наперед. Яку мету під час цього прагне досягти.

6. Що особливо сподобалось учням на уроці. Яку б вони поставили йому оцінку, якби оцінювали за 10-бальною системою.

7. Чи дістали діти задоволення від уроку. А від чого вони із задоволенням відмовилися б.

8. Який педагогічний такт учителя. Чи завжди педагог на уроці ввічливий, тактовний, доброзичли­вий. Якщо не завжди, то чому.

9. Як інакше хотіли б учні побудувати урок і сто­сунки з учителем.



10. Які скарги має вчитель на учнів. Що хотів би змінити у стосунках із дітьми.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка