Уроку виробничого навчання з теми: «Лицювання вертикальних поверхонь на сухих сумішах способом



Скачати 215,12 Kb.
Дата конвертації05.03.2019
Розмір215,12 Kb.
ТипУрок
Міністерство освіти і науки

Департамент освіти і науки

Луганської облдержадміністрації.

Лутугинський професійний ліцей

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

З ТЕМИ:


« Лицювання вертикальних поверхонь на сухих сумішах способом «шов в шов».

Професія : 7132 лицювальник - плиточник.



Розробив: майстер виробничого навчання Синча Н.І.

м. Лутугине 2013р.



Тема програми: «Виконання основних операцій при

лицюванні вертикальних поверхонь

глазурованою плиткою».

Тема уроку : « Лицювання вертикальних поверхонь на сухих сумішах способом «шов в шов».

Мета уроку:

Навчальна – Формування знань, умінь і навичок з

виконання лицювання вертикальних

поверхонь на сухих сумішах способом

«шов в шов».

Розвиваюча – розвивати аналітичне мислення при

вирішенні виробничих ситуацій , самостійності в роботі.

Виховна - виховувати любов до праці , вибраної професії

доброзичливість і вимогливість .

Методична мета: «Застосування традиційних та інноваційних методів навчання як засобів ефективності проведення уроку»

Тип уроку : урок формування умінь і навичок.

Вид уроку: інструктаж, самостійна робота учнів.

Методи проведення уроку:

Традиційні : самостійне виконання навчально-виробничих

робіт ,практичні вправи .

Іноваційні: застосування електронних засобів,

аналіз конкретних ситуацій ,збирання інформації

з теми,обговорення критичного явища

репродуктивний,диференційний,

проблемний.



Забеспечення уроку:

Кваліфікаційна харектиристика;

Інстукційно технологічні карти;

Електронний засіб;

Різноревніві картки завдання;

Роздатковий матеріал; таблиці дефектів;

Плакати,схеми прийоми труда

Тести.


Матеріально технічне забеспечення :

Висок будівельний ,

рівень ,

відро пластикове,

дистанційні хрестики ,

кельма,
рейка правило,

електродриль ,

- терези,

- мірна ємкість,

- шпатель ,

- шпатель зубчатий.

Хід уроку.



1 Організаційна частина .

  • Перевірка наявності учнів;

  • Перевірка готовності учнів до уроку ;

  • Наявність спецодягу.

2 Вступний інструктаж .

  • Повідомлення теми програми і теми уроку;

  • Повідомлення мети уроку .

  • Постановка задач уроку та повідомлення очікуваних результатів.

Актуалізація знань учнів.

На початку вступного інструктажу конкретизую і перевіряю теоретичні знання, набуті учнями на уроках спец технології.



Перевірка опорних знань учнів.

Гра « Струмок»

Задаю питання з матеріалознавства, спец. предмету та практичні завдання з попередньої теми уроку. (Додаток № 1)

1 З якої сировини виготовляють керамічні плитки?

( Глина , пісок )

2 Чим покривають емальовану плитку ?

( Колярове скло )

3 За яким показниками сортують плитку ?

( Розмір , колір , відтінки )

4 За допомогою чого визначають окремі нерівності основи призначенні для облицювання ?

( двометрової рейки правила )

5 Які операції необхідно виконати перед лицюванням поверхні стін на сухих сумішах ?

(організації робочого місця ,провішування поверхні ,вирівнювання поверхні, приготування плитки, приготування сухої суміші).

6 На які сухі суміші укладають керамічну плитку?

(Церазіт «СМ-11 ,СМ-17,» «Євромікс 111».)



Видати катки завдання с проблемними ситуаціями

Видати проблемні картки завдання (Додаток №2).



Завдання. Зібрати необхідний інструмент який використовується під час лицювальних робіт.( 2 ,3, 5, 7, 8)

Викладання нового матеріалу: « Лицювання вертикальних поверхонь на сухих сумішах способом «шов в шов».

Показ презентації (додаток № 3).

Приготування розчинової суміші СМ-11 (показ фрагменту з фільм).

Показ прийомів Лицювання вертикальних поверхонь на сухих сумішах способом «шов в шов».

1.Перед укладанням плитки поверхню перевіряють за допомогою правила та вирівнюють нерівності, які перевищують 5 мм.

2.Послідовність встановлення кутових маяків.

3.Для приготування розчинової суміші СМ-11. Викликаю учня . Повторюємо правила ОП з поводження з електрод ріллю . В чисту воду виміряну за допомогою мірної чаші додаємо виміряну терезами суху суміш СМ-11 (за даним рецептом- додаток №4 видатковий матеріал)все ретельно перемішує до отримання однорідної маси без згустків і грудок Розмішуємо за допомогою електродрилі ,суміш відстоюється протягом 5-10 хвилин,а потім знову перемішує до готовності. Якщо суміш загусає ,її слід перемішати .



  • « Робочий» строк розчиненої суміші – не більше 2 годин

Розглянемо таблицю підбора шпателя залежно від розміру плит - (додаток №5) видатковий матеріал

  • Показую прийоми нанесення розчинової суміші на основу

стіни. Розчинну суміш СМ-11 набирають гладеньким шпателем з ємкості на гладкий шпатель,розчин наносять на таку площу основи яку можливо облицювати протягом 10-30хв . 5-8 плиток потім «прочісуємо» зубчастим,бажано в одному напрямку.

Плитка повинна бути сухою і чистою . Попередньо її не замочують.



«Вивчення конкретних ситуацій»

Почати укладання плиток можна в будь якому місці , але найвигідніше починати від першої плитки з кута . Рекомендується також намітити олівцем на стінах кілька вертикальних ліній ,що дасть змогу контролювати вертикалі.

Укладання починаємо з другого ряду плиток прикріплюючи в цьому місці дерев,яну чи алюмінієву рейку, це робимо для того ,щоб сховати нерівні краї. Встановлюємо плитки - кожну плитку щільно кладемо на підготовлену основу і легенько втискаємо у розчинну масу.

З шириною шва 2-4 мм. Плитку вкладають з відкритими швами. Горизонтальні шви на стінах виставляють за допомогою шнура - причалки, вертикальні – за допомогою пластмасових хрестів . Ряди плиток розміщуємо способом «шов в шов», з прямокутною сіткою горизонтальних і вертикальних швів . (Додаток №6)схема укладання плитки способом «шов в шов» «Групова дискусія»- обговорення конкретної ситуації.

Укладені на стіни плитки, завдяки властивості клейової суміші , не сповзають, їхнє розміщення можна коректувати протягом 10 хв. Після укладки .

«Повторюєм з контролем» Один учень визивається для повтору вправи , інші слідкують за додержанням технології робіт .

За допомогою Інструкційно - технологічної карти «Лицювання вертикальних поверхонь на сухих сумішах способом «шов в шов».

«Групова дискусія» - обговорення конкретної ситуації.

Які є питання ?

ОХОРОНА ПРАЦІ

Під час виконання «Лицювання вертикальних поверхонь на сухих сумішах способом «шов в шов».

1 Перед початком роботи необхідно підготувати робоче місце, перевірити справність інструменту ,пристосувань .

2 Роботи необхідно виконувати в спец. одязі .

3 Під час приготування та використовування сухих сумішей забороняється їсти пити палити. У разі потрапляння розчинової суміші в очі,їх слід промити водою.

3.ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ.

Видати завдання для самостійної роботи :



ЗАВДАННЯ:

Вам необхідно облицювати на сухих сумішах поверхонь стін способом «шов в шов» Нвр - 5 г О-2 м2

1. Підготувати робоче місце .

2. Підібрати необхідний матеріал .

3. Підібрати і підготувати до роботи необхідний інструмент.

4. Вилікувати необхідне число плиток в ряду .

5.Підготовити суху суміш до роботи.

6.Встановити маяки.

7.Укласти перший ряд.

8. Укласти наступні ряди.

9.Виконувати контроль якості

10.Дотримуватись безпечних прийомів праці .


- Перелічити помилки які часто зустрічаються при виконані «Лицювання вертикальних поверхонь на сухих сумішах способом «шов в шов».

- Якщо маяки виставлені не по рівню – то все лицювальне покриття буде не рівним .

- Якщо суху суміш приготували не за рецептом – то суміш стікатиме на плитку і щільно не приклеїться до основи .

- Якщо основа не ґрунтована – то буде слабка адгезія і плитка відпаде .



- Повідомити учням критерії оцінювання завдання .

- Повідомити учнів якою методичною літературою можуть користуватись учні на уроці :

- ІТК

- Схема укладання плитки способом «шов в шов» .



- Таблиця підбора зубчатого шпателя залежно від

розміру плит.

- Рецепт приготування сухої суміші СМ—11)

- Перевірка організації робочого місця.

- Перевірка правильності виконання прийомів .

- Індивідуальна робота з відстаючими учнями .

- Перевірка дотримання правил О П .

- Перевірити охайність і дотримання технології .

- Перевірка якості робіт .

- Аналіз роботи кожного учня .



ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ .

1 Аналіз практичної діяльності .

2 Аналіз помилок .

3 Оцінювання завдання .

4 Домашнє завдання – скласти І Т К по лицюванню стін на сухих сумішах, це підвищує вашу впевненість на наступному уроці.

ДОДАТОК № 1 «Струмок».

1 З якої сировини виготовляють керамічні плитки?

2 Чим покривають емальовану плитку ?

3 За яким показниками сортують плитку ?

4 За допомогою чого визначають окремі нерівності основи призначенні для облицювання ?

5 Які операції необхідно виконати перед лицюванням поверхні стін на сухих сумішах ?

6 На які сухі суміші укладають керамічну плитку?

ТЕСТ №1

1 Для чого використовують сухі клейові суміші.



А) для кріплення облицювання;

Б)для зміни коляру облицювання.

2 Який термін повинна відстоятися розчинна суміш після її приготування?

А) 2 хв.


Б) 5хв.

В) 10хв.


3 Що робить ,якщо клейова суміш загусла.

А) добавить води;

Б) перемішати;

В) перемішати з добавленням води.

4 Чи потрібно замочувати плитку перед укладанням на клейову суміш?

А) так;


ДОДАТОК №4

Рецепт приготування суміші СМ-17

В чисту ємкість наливають________________

Яку вимірюють ________________

Потім засипають __________________

Перемішують суміш ________________

Витримують ___________хвилин

Перемішують суміш____________

Час використання суміші_______

1кг СМ17 - 0,24л води

Рецепт приготування суміші СМ-11

В чисту ємкість наливають________________

Яку вимірюють ________________

Потім засипають _______________

Перемішують суміш _______________

Витримують ___________хвилин

Перемішують суміш__________

Час використання суміші______

1кг СМ- 11 - 0,24л води

ДОДАТОК №5

Таблиця підбора шпателя залежно від розміру плит

Плитка см.

Розмір зубців шпателя мм.

Витрати клеючої суміши кг.м 2

5 х5

3

2

От 5х5 до 10 х10

4

2,6

От10 х 10до 20х20

6

3,9

От20х20 до 30х30

8

5,2

От 30х30 до40х40

10

6,5

40х40

12

7,8

ВИДАТИ ПРОБЛЕМНУ КАРТКУ – ЗАВДАННЯ.

Згідно розмірів плитки підберіть зубчатий шпатель

Додаток №6

Схема укладання плитки способом «шов в шов».










































































































































































































































































































































































ДОДАТОК№2

Проблемна картка – завдання .

Зібрати необхідний інструмент який використовується під час лицювальних робіт .

2 РІВЕНЬ

3 РЕЙКА ПРАВИЛО

1 НОЖНИЦІ

4 СКРЕБОК

5 ЗУБЧАТИЙ ШПАТЕЛЬ

6 ВІДРО


7 ОБЦЕНЬКИ

8 ТЕРИЗИ


9 ПІВТЕРОК

10 ЩІТКА
Каталог: study
study -> Організація самостійної роботи учнів Шишкіна Л. М. Викладач вищої категорії, старший викладач
study -> Міністерство освіти І науки, молоді та спорту укра ї ни Національний авіаційни й університет Кафедра аеронавігаційних систем допустити до захисту завідувач кафедри В. П. Харченко " " 2013 р. Дипломна робота
study -> Розробка методів встановлення скороченого ешелонування на злітно-посадковій смузі
study -> Дипломна робота (пояснювальна записка) Випускника освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст» Тема: Дослідження пропускної здатності аеропорту Гостомель Виконавець: Жежель М. С
study -> На виконання дипломного проекту студента Садового Павла Геннадійовича Тема проекту: «Супутникова система посадки контроль цілісності джерел далекомірних вимірів глобальної навігаційної системи»
study -> Розробка методів встановлення скороченого ешелонування на злітно-посадковій смузі
study -> Реферат 3 Вступ 4 1 Причини Великої французької буржуазної революції 6
study -> Розв’язання потенційно конфліктних ситуацій у повітряному русі при тренажерній підготовці


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка