«в гості до народної іграшки»




Скачати 47,18 Kb.
Дата конвертації27.10.2017
Розмір47,18 Kb.
«В ГОСТІ ДО НАРОДНОЇ ІГРАШКИ»

Програмовий зміст: продовжувати ознайомлювати дітей з народними іграшками, вчити дітей слухати розповідь вихователя, донести до свідомості дітей різницю між народною іграшкою і сучасною, оприділяючи основні ознаки притаманні іграшці. Ознайомити дітей із лялькою-мотанкою. Ввести до словника слова: свищик, сопілка, лялька-мотанка, візерунок. Удосконалювати зорові, слухові, дотикові відчуття. Розвивати уявлення, мислення, мовлення, креативність. Виховувати інтерес до народної іграшки, бажання передавати бачене в малюнку, естетичний смак.

Підготовча робота

1. Індивідуальні бесіди, розповіді про рідний край, гуцульських майстрів, народні іграшки.

2. Огляд гуцульського куточка в групі з метою ознайомлення з Косівськими виробами, народною іграшкою.

3. Перегляд альбому з ілюстраціями, фотографіями з народними іграшками.

4. Вивчення віршів, дидактичних ігор про народну іграшку.

5. Ігри з народними інструментами, сопілкою, свищиком.

6. Бесіди за картиною «На фабриці іграшок».

Матеріал: сучасні іграшки, народні іграшки( сопілка, свищик, писанка, дерев’яний котик, барабанчики, коники), лялька-мотанка( велика, маленька), кукурудза, деревяна паличка, глина, сир, папір, нитки різного кольору, вирізані іграшки з паперу, фарби, пензлі, вода.


- Діти, сьогодні ми з вами поїдемо в гості до бабусі. Сідаємо у віз і наші коники повезуть нас.(Двоє дітей одягають маски коників, решта тримаються один за одного і їдуть). Бабуся зустрічає дітей і показує, які іграшки вона їм принесла.

- Дітки, ось ми вже і приїхали до бабусі. Давайте з нею привітаємось. Подивіться, які гарні, яскраві, різнокольорові іграшки привезла бабуся для нас. Ось вони, давайте їх розглянемо(вихователь викладає на стелаж спочатку сучасні іграшки):

- А де беруться іграшки?

- Так, їх виготовляють на фабриці, купують у магазинах.

- З чого зроблені іграшки? ( з пластмаси, ризини, гуми, тканини)

- Скільки цих іграшок за день роблять на фабриці? ( багато)

- А скажіть, будь ласка, чи знаєте ви якими іграшками гралися ваші дідусі й бабусі?

- Я зараз вам розповім: «Колись, дуже давно, коли ще не було фабрик, магазинів, де виготовляють дитячі іграшки, їх робили самі батьки. Ті іграшки були зовсім не схожі на сучасні. Ось вони, подивіться уважно на них( діти разом з вихователями розглядають народні іграшки ).

- З чого зроблені ці іграшки?

- Правильно, ці іграшки виготовлені з глини, дерева, ниток, сиру, соломи.

- Це глиняні коники, баранці, півники. Майстри розмальовують іграшки фарбами.

- А що малюють на них?

- Так, крапки, хвилясті лінії, мазки, квіти.

- От подивіться на цього баранчика. Кружечки по його боках здаються нам густою кучерявою вовною. Розкішні рослинні узори вкривають фігурки тварин і птахів.

- А які кольори використовують Косівські майстри?

- Так, зелений, жовтий, коричневий.

- Крім глиняних іграшок, народні умільці виготовляють для дітей і деревяні іграшки. Це – сопілочка, свищик, писанка, змійка, а також фігурки людей, пташок, звірят. Всі вони також яскраво розмальовані. Кожен майстер вкладає в іграшку свою душу, свій настрій. Тому вони такі гарні, веселі, яскраві, зроблені з любов’ю. Одну іграшку майстер робить довго, не кожен може зробити таку іграшку, її можна зразу впізнати серед інших.( Підсумок про основні ознаки притаманні сучасній і народній іграшці).

- Ось у мене на столі багато різних речей. Подивіться і подумайте, які іграшки з них можна зробити?( діти співставляють матеріал і іграшку)

- З кукурудзи – ляльку;

- З деревяної полички – сопілку;

- З глини – коника, баранця, свищик;

- З паперу – пташку;

- З сиру – коника.

- Ми сьогодні в гостях у бабусі. Їй дуже сподобалось, як ви розповідали про іграшки. А тепер вона хоче розказати, якою іграшкою гралась вона в дитинстві.

Розповідь про ляльку-мотанку

Колись давно, коли я була ще маленькою, іграшок не було. І мама зробила мені, ось таку гарну ляльку. Подивіться, діти. Зроблена вона з ниток. Її не можна шити, а виготовляють ляльку шляхом намотування ниток( показує, як це треба робити). Нитки потрібно мотати за сонцем, зав’язуючи на ляльці вузлики, потрібно промовляти побажання: «на здоров’я», «на щястя», «на радість». Лялька має бути одягнута у вишиту сорочку, спідничку, запаску. Я її дуже любила і люблю. Граючись з нею, я співала лялі колискові, спала з нею, гралась. І тепер мої діти також граються такою гарною лялькою-мотанкою. Я дарую вам цю ляльку і ви будете нею гратися.

- Діти, а вам подобаються народні іграшки. А хто знає вірші про них?( діти розказують вірші)

1. Півник, півник-свистунець,

В тебе гарний гребінець:

Хвостик розфарбований –

Ось ти розмальваний

2. Справжнє диво ліплять з глини,

Руки тітки Василини,

Це і глеки, і тарелі,

Ще й баранчики веселі,

І коники-плугарі,

Гарні свищики малі

3. Ляльку-мотанку матуся,

Зробила для нас,

Я цього також навчуся

І зроблю для вас

4. Гуцулик взяв до рук сопілку,

І заграв нам пісню дзвінко

В небі пісенька летить,

Мов струночок дзюркотить.

- Дуже гарні ви знаєте віршики діти, молодці. А гратися ви любите? Давайте пограємось у народну гру «Хто швидше зіграє…»( діти ідуть по колу, співають пісеньку.

Ми по колу всі ідем,

Дружно пісеньку ведем,

Як сопілка ( 2 раз – свищик) нам заграє,

Ми в таночку покружляєм.

В середині кола пританцьовують двоє дітей, між ними на стільчику лежить музичний інструмент( сопілка, свищик). По закінченні пісні, цей інструмент піднімає, хто спритніший і грає, всі інші діти пританцьовують).

- А тепер, діти, ви попробуєте стати народними майстрами як наша бабуся, і спробуєте розмалювати свою іграшку. Пам’ятайте, що майстри Косова використовують зелені, жовті, коричневі, а візерунки – мазки, крапки, кружечки, хвилясні та прямі лінії. У кожного з вас лежить вирізана іграшка з паперу, візьміть пензлі, розмалюйте свою іграшку (діти розмальовують іграшку під музичний супровід)



В кінці заняття роблять подарунки бабусі із своїх намальованих іграшок.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка