В концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді та Стратегії національно-патріотичного



Скачати 43,37 Kb.
Дата конвертації04.01.2018
Розмір43,37 Kb.

В Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Стратегії національно-патріотичного

  • В Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Стратегії національно-патріотичного
  • виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки визначено завдання – виховання в молодого покоління почуття
  • патріотизму, відданості загальнодержавній справі, зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо.
  • Тому, патріотичне виховання має наскрізно пронизувати весь навчально-виховний процес, органічно поєднувати національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне виховання, сприяти формування у дітей та їх батьків національних та загальнолюдських цінностей
  • (Лист МОН України від 27.11.2014р. No 1/9-61)

Популярними нині формами національно-патріотичного виховання є:

  • Популярними нині формами національно-патріотичного виховання є:
  • інтерактивна патріотична зарядка; творчий проект «Алфавіт мого міста»; тематичний (національно-патріотичний) клуб вихідного дня; майстер-клас із виготовлення арт-листівок для українських воїнів; колективна гра зі створення панно «Україна – моя країна!»; авторський стріт-арт на асфальті крейдою (малюнок і назва); гра-репортаж «Видатні імена сучасної України»; звіт-мандрівка «Сюжетні замальовки рідного краю»; патріотичний флеш-моб; презентація ролику (мультфільму) на патріотичну тематику, виготовленого дітьми; зустрічі з цікавими земляками-патріотами; акція-пересувна виставка «Маємо знати свої права»; реконструкція історичних подій; виготовлення плакатів чи постерів (вітальних, узагальнюючих, символічних); портфоліо родинних реліквій і/чи традицій; написання книги пам’яті (родини, школи, району, міста); станційні ігри (квест «Знайди Декларацію – врятуй незалежність»); створення інфографіки (шевронів, подій); «живий музей»; реальні або віртуальні подорожі (історичними музеями України чи місцями історичних подій); конкурси есе, біографічних розвідок; тренінги (міні-, презентаційні, інформаційно-просвітницькі); флеш-моби (візуалізація державних чи національних символів, контурів кордонів України); лото «Меморі» (створення карток на запам’ятовування дат, назв місць, діячів та їхніх висловлювань, пов’язаних із здобуттям Україною незалежності, Днем Конституції та програвання); кастинг і розучування патріотичних пісень тощо.

З метою гідного відзначення 25-річчя незалежності України, на виконання Указу Президента України «Про відзначення 25-ї річниці незалежності України» від 03 грудня 2015 року No 675 Український інститут національної пам’яті пропонує протягом 2016 року передбачити в загальноосвітніх навчальних закладах відзначення кожної ключової події Року Державності та вшанування видатних осіб. Із метою підвищення ефективності та результативності тематичних заходів рекомендується провести їх під загальноукраїнським гаслом «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ. Від 1991-го –назавжди».

Героїчні й водночас драматичні події останнього часу спонукають до оновлення експозицій шкільних музеїв та кімнат бойової слави, зокрема щодо інформації про учасників АТО та волонтерів. На часі використання усіх можливостей музейної педагогіки, а саме проведення інтерактивних занять у музейних залах, світлицях.

  • Героїчні й водночас драматичні події останнього часу спонукають до оновлення експозицій шкільних музеїв та кімнат бойової слави, зокрема щодо інформації про учасників АТО та волонтерів. На часі використання усіх можливостей музейної педагогіки, а саме проведення інтерактивних занять у музейних залах, світлицях.
  • У плани роботи класних керівників виховної роботи вносимо заходи на базі музейних комплексів.
  • Доцільно проводити батьківські збори, всеобучі, консультації, бесіди індивідуального характеру з питань виховання громадянина-патріота.
  • З метою вивчення та популяризації кращого педагогічного досвіду на офіційному сайті Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» створено банк даних досвіду виховної роботи. Радить навчальним закладам України під час проведення виховних заходів використовувати представлені матеріали (http://www.imzo.gov.ua/, Розділ Позашкільна освіта та виховна робота – Банк досвіду виховної роботи).

2.Особливої уваги потребують питання превентивного виховання

  • Дієвими є моделювання різноманітних ігрових форм і методів, які повинні виховувати в учнів переконання, формувати навички та вміння протистояти негативним явищам у суспільстві. Це рольові ігри, програвання ситуацій, використання малюнків, різноманітні тренінги, робота в малих групах тощо. Залишаються актуальними превентивні бесіди. Обов’язковим елементом є правоохоронна, правова та медико-оздоровча робота.
  • У профілактиці ризикованої та протиправної поведінки важливу роль відіграє просвітницько-профілактична діяльність, що спрямована на попередження негативних явищ через формування у дітей та підлітків знань, умінь та навичок, які сприяють відповідальній, адаптивній, безпечній поведінці.
  • Тому в зошиті (журналі) обліку індивідуальних бесід фіксуємо теми превентивного (попереджувального) змісту.

Орієнтовна тематика індивідуальних превентивних бесід з учнями

  • Бесіда:
  • "Умій сказати НІ"
  • «Краса справжня і штучна»
  • "Як треба поводитися у школі, вдома, на вулиці?"
  • «Хочу і можу бути здоровим»
  • "Як організувати свій день?"
  • «Я і мої обов’язки»
  • "Хто багато читає, той багато знає"
  • "Який Я? Яким я хочу бути?"
  • "Дужий той, хто самого себе перемогти може"
  • "Посієш звичку – пожнеш характер"
  • "Характер людини: як він фор­мується"
  • "Подивись на себе уважно"
  • "Створення життєвого проекту саморозвитку"
  • "Фізична краса не постійна, а духовна — вічна"
  • "Без добрих справ немає доброго імені"
  • "Про культуру почуттів"
  • Морально-етична бесіда:
  • «На кого я хочу бути схожим?»
  • «Культура спілкування з ровесниками»
  •  Розмова в колі:
  • «Що таке толерантність»
  • «Я – учень своєї школи»
  • «Бути совісним означає»
  • «Ми і наші вчинки»
  • «Про чуйність і байдужість»
  • "Як зробити правильний вибір"
  • Година спілкування:
  • «Що я ціную у житті»
  • «Світ емоцій особистості»
  • "Що потрібно знати про свій характер?"
  • "Найцінніше в моєму житті"
  • Розмова в дружному колі:
  • "Бути вихованим. Що це означає?"
  • "На кого ти хочеш бути схожим?"
  • "Завтрашній характер — у сьогоднішньому вчинку»
  • "Твої норми поведінки"
  • Відверта розмова:
  • "Уміти володіти собою"
  • «Як я дбаю про своє здоров’я?»
  • "Мій день: хороше і погане"

3. Фізичне виховання є невід’ємною складовою превентивної освіти

  • З метою формування у дітей навичок здорового способу життя та підвищення рухової активності радимо впроваджувати в практику роботи різноманітні соціальні проекти.
  • Одним із таких проектів є соціальний футбольний проект «Відкриті уроки футболу», започаткований Федерацією футболу України.
  • Він передбачає використання різноманітних організаційних форм: розважальних футбольних ігор, уроків, змагань, конкурсів тощо, за принципом «спорт для всіх», які стають потужним виховним інструментом для попередження дитячих конфліктів і дитячої злочинності.
  • Позакласна робота в загальноосвітньому навчальному закладі включає спортивні змагання, змагання за шкільною програмою, конкурси, веселі старти, фізкультурні свята, учнівську олімпіаду з фізичної культури, спортивні вечори, дні здоров’я тощо.

4.Підготовка підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя – одне з головних завдань сучасної школи

  • Продовжується робота щодо впровадження курсу за вибором «Сімейні цінності» в навчально-виховний процес загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів України для 8-10-х класів у формі факультативу, курсу за вибором, гурткової роботи, класних годин, окремих бесід та батьківських всеобучів.
  • Найбільш ефективним методом навчання, який дозволяє застосувати отримані знання на практиці, є тренінг.
  • Матеріали курсу «Сімейні цінності» розміщено на офіційному сайті Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» (www.imzo.gov.ua) у розділі «Позашкільна освіта та виховна робота – Проект «Сімейні цінності».

Безпека життєдіяльності учнів

  • Зошит (журнал) реєстрації інструктажів з техніки безпеки, проведення екскурсій
  • Заповнення сторінки журналу (бесіди з безпеки життєдіяльності)

Тематика бесід з безпеки життєдіяльності та

  • Тематика бесід з безпеки життєдіяльності та
  • запобіганню дитячого травматизму
  • І семестр
  • Правила поведінки під час навчально-виховного процесу (поведінка під час уроків,на перервах, на подвір’ї школи, на відкритому спортивному майданчику).
  • Правила поведінки в школі: на перервах та під час навчального процесу.
  • Якщо сталася біда. Інформація про телефони «Першої допомоги», «Телефони довіри».
  • Правила безпечної поведінки в громадському транспорті.
  • Правила проведінки з електроприладами. Обережно – електрострум!
  • Що треба знати про хворобу Боткіна, інші інфекційні хвороби?
  • Як поводити себе з незнайомими людьми?
  • Особиста безпека вдома.
  • Чистота рук – запорука здоров’я.
  • Обережно – вибухонебезпечні предмети.
  • Правила поводження з вибуховими речовинами, невизначеними предметами.
  • Безпека в Інтернеті.
  • Інфекційні хвороби. Чистота – запорука здоров'я!
  • Профілактика педикульозу.
  • Гепатит А та його профілактика.
  • Особиста гігієна тіла.
  • Бережемо очі від хвороб.
  • Запобігання дитячому побутовому травматизму. Інформування.
  • Що таке туберкульоз? Шляхи зараження та запобігання.
  • Профілактика інфекційних захворювань. Профілактика грипу та гострих респіраторних захворювань.
  • Бесіда про продовження профілактичних попереджувальних заходів щодо недопущення захворюваності на грип та ГРВІ.
  • Правила поведінки під час проведення новорічних та різдвяних свят.
  • Правила поведінки під час осінніх канікул: на дорогах та в громадських місцях.
  •  

ІІ семестр

  • ІІ семестр
  • Тонкий лід – небезпечний лід. Правила поведінки на льоду.
  • Небезпека передвесняного льоду.
  • Заходи перестороги під час знаходження на льоду.
  • Про правила безпечної поведінки на льоду. Обережно – ожеледиця!
  • Обережно: бурульки!
  • Найбільш травмонебезпечні у побуті речі для дітей.
  • Дії в екстремальних ситуаціях.
  • Профілактика захворювань на туберкульоз.
  • Отрутохімікати. Обережно: ртуть.
  • Профілактика СНІДу та венеричних захворювань.
  • Основні правила поведінки на воді. Перша допомога потерпілому. Попередження дитячого травматизму на водоймищах.
  • Будьте обережні на воді!
  • Увага! Кишкові інфекції!
  • Заходи радіаційного захисту.
  • Зробіть відпочинок у лісі безпечним! Профілактика йододефіцитних захворювань.
  • Про запобігання інфекційних захворювань. Обережно – менингіт!
  • Принципи здорового харчування, профілактика анемії.
  • Про заборону виготовлення і використання саморобних вибухонебезпечних речовин.
  • Обережність дітей – запорука життя та здоров’я під час літніх канікул.
  •  

Проблемна тема, над якою працює класний керівник, спрямована на реалізацію змістових ліній вище вказаних програм виховання.

  • Проблемна тема, над якою працює класний керівник, спрямована на реалізацію змістових ліній вище вказаних програм виховання.
  • План роботи розпочинається з аналізу виховної діяльності за минулий рік, в якому проаналізовано виконання !тих завдань, які стояли минулого навчального року. Далі завдання виховної діяльності на поточний навчальний рік, які ми беремо з Основних орієнтирів та Програми національного виховання. Не має бути тих тем, завдань, які не зазначені в цих програмах. Завдань не має бути багато – 3-4 завдання, тому що доведеться аналізувати ці завдання в наступному році.
  • Наступними є очікувані результати, психолого-педагогічна характеристика класу. У класний куточок поміщаємо модель випускника даного класу , це по суті ті очікувані результати, чого ми чекаємо від своєї діяльності на кінець навчального року.
  • Дотримуватись форм роботи згідно вікових особливостей учнів (наприклад, свято Андрія в початковій школі так не називати, а “Козача звитяга”, “Українські посиденьки”, кусання калити тощо)

Наказом по школі визначаються пріоритетні напрями виховання

  • У плані виховної роботи класного керівника це виглядатиме приблизно так:

Кожного місяця класний керівник проводить в основному 4 виховні години, і цих 4 виховних години - !!!одна з них за великим сценарним планом, а 3 попередні є її підготовчими. Наприклад, перша виховна година можна провести анкету із ціннісного ставлення, бесіду, обговорення казки, легенди і т.п.. На другій виховній годині ми можемо писати творчі роботи чи просто принести літератури з бібліотеки , об’єднати дітей у групи і кожна група опрацює підпитання, які поставить класний керівник і вибере ту літературу, яка їй необхідна для відповідей. Так само можна користуватися сценаріями виховних годин, але не роздавати слова дітям, тому що це навіть не вчорашній день, а це минуле століття. На 3 виховній годині ми можемо підібрати музичне, художнє оформлення, провести зустріч з видатними людьми з даної теми, а на останньому занятті проведемо вже обговорення цих всіх результатів всіх 3 годин.

  • Кожного місяця класний керівник проводить в основному 4 виховні години, і цих 4 виховних години - !!!одна з них за великим сценарним планом, а 3 попередні є її підготовчими. Наприклад, перша виховна година можна провести анкету із ціннісного ставлення, бесіду, обговорення казки, легенди і т.п.. На другій виховній годині ми можемо писати творчі роботи чи просто принести літератури з бібліотеки , об’єднати дітей у групи і кожна група опрацює підпитання, які поставить класний керівник і вибере ту літературу, яка їй необхідна для відповідей. Так само можна користуватися сценаріями виховних годин, але не роздавати слова дітям, тому що це навіть не вчорашній день, а це минуле століття. На 3 виховній годині ми можемо підібрати музичне, художнє оформлення, провести зустріч з видатними людьми з даної теми, а на останньому занятті проведемо вже обговорення цих всіх результатів всіх 3 годин.
  • !І тільки після 4 виховної години ми напишемо сценарій виховної години, тому що ми зможемо на ті питання, які ми ставили , взяти у дітей їхні відповіді, їхні літературні добірки і все, що вони підготували. До проведення 4 виховної години у класного керівника є так званий сценарний хід заходу.
  • Якщо класний керівник проводить загальношкільне свято, тоді 3 виховну годину дозволяється написати «підготовка до загальношкільного свята».

Увага класного керівника має бути звернена на виховання лідерських якостей учнів, тому що процес виховання лідерських якостей школярів не є окремим напрямком виховної роботи. Він органічно включений у загальновиховну систему школи, класу і пронизує всі її напрями.

  • Увага класного керівника має бути звернена на виховання лідерських якостей учнів, тому що процес виховання лідерських якостей школярів не є окремим напрямком виховної роботи. Він органічно включений у загальновиховну систему школи, класу і пронизує всі її напрями.
  • Плануючи роботу, класний керівник, має запланувати у розділі «Розвиток класного колективу» 1 класні збори на семестр. Класний керівник має навчити дитину виконувати різні види робіт, тому в школі кожна дитина має пройти через всі громадські доручення, як керівні громадські доручення, так і виконавські. Та дитина, яка не пробувала роздавати доручення, не зможе і правильно виконувати доручення, які їй даються. Тому доручення в класі міняються раз у чверть.
  • У розділі «Робота з батьками» на семестр ми записуємо засідання батьківського комітету, засідання батьківського всеобучу, батьківські збори, загальношкільні батьківські збори.

Пропозиції щодо видів та напрямків роботи учнівського самоврядування в класі  

  • Виконання прямих доручень класного керівника.
  • Виконання доручень колективу, обговорення колективом.
  • Класні збори (проводяться 1 раз на чверть!).
  • Бесіда «Ідеали та ціннісні орієнтації».
  • Тест ціннісних орієнтацій «Якості моєї особистості?».
  • Анкета «Я і моє оточення».
  • Профорієнтаційна робота. Круглий стіл «Моя майбутня професія».
  • Диспут «Що таке особистість? Чи є я особистістю?».
  • Твір-роздум «Моя мрія».
  • Година спілкування «Шукай своє покликання».
  • Відвертий діалог «Чи зможу я буди другом для людей».
  • Твір-роздум «Моя участь у житті школи, громади».
  • Бесіда «Утверджую в собі людину».
  • Дослідницька робота «З історії походження державної символіки».
  • Круглий стіл «Пишаюся належністю до українського народу».
  • Тренінг «Толерантність як риса справжнього громадянина».
  • Година спілкування «Закони, які мене охороняють».
  • Проект «Я – громадянин України».
  • Відвідання краєзнавчого музею.
  • Літературна зустріч з письменниками та поетами краю.
  • Вечір-зустріч з випускниками закладу, відомими людьми міста та області.
  • Влаштування творчих виставок робіт учнів класу, учасників клубу за інтересами.
  • Окремі моменти щодо заповнення соціального паспорту учнів та ведення особових справ
  • В особових справах мають бути наявні згоди на обробку персональних даних, підтверджуючі документи про статус дитини, характеристики на учнів 1, 4, 9, 11 класів.

Роз’яснення вимог діючого законодавства

  • Роз’яснення вимог діючого законодавства
  • щодо різних категорій дітей пільгового контингенту: 1. Діти –сироти – це діти батьки яких померли або загинули (Закон України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», який набув чинності 13 січня 2005 р. ст. 1)
  • 2. До числа дітей, позбавлених батьківського піклування, належать ті, що залишилися без піклування батьків. (Закон України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», який набув чинності 13 січня 2005 р. ст. 1):
  • у зв'язку з позбавленням їх батьківських прав,
  • відібранням у батьків без позбавлення батьківських прав, 
  • визнанням батьків безвісно відсутніми, обмежено або недієздатними, 
  • відбуванням покарання в місцях позбавлення волі та перебуванням їх під вартою на час слідства, 
  • розшуком їх органами внутрішніх справ, пов'язаним з ухиленням від сплати аліментів та відсутністю відомостей про їх місцезнаходження, 
  • тривалою хворобою батьків, яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов'язки,
  • а також підкинуті діти, 
  • діти, батьки яких невідомі, 
  • діти, від яких відмовились батьки, 
  • діти, які були покинуті батьками, самі залишили сім'ю або дитячі заклади, де вони виховувались, і не мають певного місця проживання. 

3. Діти з малозабезпечених (соціально неспроможних) родин Малозабезпечена сім'я - сім'я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї (ст. 1 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» від 1 червня 2000 року № 1768-III зі змінами та доповненнями). Документи, що підтверджують статус: довідка про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

  • 3. Діти з малозабезпечених (соціально неспроможних) родин Малозабезпечена сім'я - сім'я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї (ст. 1 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» від 1 червня 2000 року № 1768-III зі змінами та доповненнями). Документи, що підтверджують статус: довідка про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.
  • 4. Діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС До дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, належать неповнолітні діти, які:  1) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше одного року в зоні безумовного (обов'язкового) відселення;  3) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше двох років у зоні гарантованого добровільного відселення;  4) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше трьох років у зоні посиленого радіоекологічного контролю;  5) одержали дозу опромінення щитовидної залози внаслідок Чорнобильської катастрофи, яка перевищує рівні, встановлені Міністерством охорони здоров'я України.
  • 5. Дитина-інвалід — особа віком до 18 років (повноліття) зі стійким розладом функцій організму, зумовленим захворюванням, травмою (її наслідками) або вродженими вадами розумового чи фізичного розвитку, що призводить до обмеження нормальної життєдіяльності та викликає необхідність надання їй соціальної допомоги і захисту (Закон України Про реабілітацію інвалідів в Україні із змінами і доповненнями, внесеними Законом України від 15 січня 2009 року N 878-VI). Ця категорія розподіляється на інвалідів з дитинства та дітей-інвалідів віком до 18 років.

6. Діти одиноких матерів Дитина одинокої матері - дитина, яку виховує тільки мати, тому що: - дані про батька у свідоцтві про народження дитини були записані за вказівкою матері (згідно ст. 135 СКУ); - якщо у свідоцтві про народження дитини (рішенні про усиновлення дитини) відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку державним органом реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновителя) дитини. 7. Дитина-напівсирота - дитина, в якої помер один з батьків або один з батьків позбавлений батьківських прав. Документи, що підтверджують статус: свідоцтво про смерть.

  • 6. Діти одиноких матерів Дитина одинокої матері - дитина, яку виховує тільки мати, тому що: - дані про батька у свідоцтві про народження дитини були записані за вказівкою матері (згідно ст. 135 СКУ); - якщо у свідоцтві про народження дитини (рішенні про усиновлення дитини) відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку державним органом реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновителя) дитини. 7. Дитина-напівсирота - дитина, в якої помер один з батьків або один з батьків позбавлений батьківських прав. Документи, що підтверджують статус: свідоцтво про смерть.
  • 8. Діти з багатодітних родин Багатодітна сім'я - сім'я, що складається з батьків (або одного з батьків) і трьох та більше дітей. Отже, щоб родина вважалася багатодітною, в ній має бути як мінімум троє дітей до 18 років (ст. 1 Закону України «Про охорону дитинства»).
  • 9. «Трудові мігранти» – батьки учнів перебувають за кордоном

Каталог: up portfolio
up portfolio -> Портфоліо дуплава Лариса Іванівна вчитель історії
up portfolio -> Конспект з біології 8 клас ( поглиблене вивчення) Організми і середовище існування
up portfolio -> Карта обліку методичної діяльності вчителя Розділ Загальні відомості про вчителя
up portfolio -> Творчі завдання з української мови 3 клас 1
up portfolio -> Portfolio носарчук Марини Іванівни учителя англійської мови нвк (школа-гімназія) №1 м. Роздільна Одеської обл
up portfolio -> Початкова школа Вчителі англійської мови Кирюхіна А. В
up portfolio -> Портфоліо вчителя музичного мистецтва Малотур’янського нвк кашуби Любомира Петровича
up portfolio -> А. М. Темника Чернігівської районної ради Запорізької області
up portfolio -> Портфоліо вчителя фізики і математики Комсомольської гімназії №2 Зміївської районної ради Харківської області Мухортової Поліни Анатоліївни Загальні відомості про вчителя


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка