Василь Королів- старий. «Хуха-Моховинка». Добро І зло у казці Завдання уроку




Скачати 16,11 Kb.
Дата конвертації25.11.2018
Розмір16,11 Kb.

Василь Королів- Старий.

«Хуха-Моховинка».

Добро і зло у казці

Завдання уроку:
  • навчитися оцінювати вчинки героїв з позицій гуманізму, розрізняти добро і зло як у казках, так і в сучасному житті;
  • удосконалювати навички знаходити описи зовнішності фантастичних істот, аналізувати їх;
  • виховувати бажання робити добро, не залишатися байдужими до біди інших людей.

“Не будь переможений злом,

але перемагай зло добром”

Апостол Павло. Біблія

Споконвіку триває протистояння

добра і зла – двох категорій, таких само протилежних, як життя і смерть, кохання і ненависть, світло і темрява, християнство і язичництво.

Добро – усе позитивне в житті людей,

що відповідає їхнім інтересам,

бажанням, мріям; протилежне лихо, зло.

( Великий тлумачний словник сучасної української мови )

Добре роби – добре й буде. Доброму всюди добре. Світ не без добрих людей. Від добра ніхто не тікає. Добро пушить, а лихо сушить.

«Кожного разу, коли тобі чого-небудь дуже хочеться, спинись і поміркуй: чи добре те, чого тобі хочеться»

Л. Толстой

«Хтось запитав учителя,чи правду кажуть, що за зло потрібно платити добром? Учитель відповів: «А чим же за добро платити? Плати за зло по справедливості, а за добро – добром».

Конфуцій

Живуть в душі у кожної людини

Дві протилежні половини: Одна з них - добра, світла, чудотворна, А друга -чорна,зла, потворна. Та перша сум нам проганяє, Надію й віру в нас вселяє! А друга в морок погружає,

Нічними жахами лякає. Ти світло ангельське впусти – З душі диявола жени! Нехай зникають сумнів, сум і зло!

Нехай живе в тобі добро! Любов – могутній щит від бід, Весь біль розтопить наче лід!

( О. Захаренко)

Приходить зло лише до злих, Про те хай кожен пам’ятає, Той, хто копає яму для других, У неї сам і попадає. А той, хто дарить всім добро,

У цю чудову дивну мить, Душа у просторі витає І як струна натягнута бринить

(Г. Акулов).

І лагідність, і щиру ласку, Того злий біс не схватить за ребро, Той і живе, і діє без опаски. Той, хто любов у серці має,

Один у другого питає : Нащо нас мати привела? Чи для Добра? Чи то для зла? Нащо живем? Чого бажаєм?

(Т. Шевченко)  

 

Що таке казка?

Що таке казка?

Які види казок ви знаєте?

Як ви гадаєте, чому саме у казці

добро завжди перемагає зло?

Як ви розумієте значення слів

«нечиста сила»?

У якій казці Королів-Старий показав традиційно злі та лихі персонажі добрими, такими, які приносять людям користь?

У яких казках і

в яких образах вам

зустрічалася

«нечиста сила»?

Пригадайте, чому

В. Королів-Старий вирішив зобразити «нечисту силу» доброю

Якою ви уявляєте

Хуху-Моховинку?

Про що розповідається у казці

«Хуха -Моховинка»?

Назвіть персонажів казки.

Хто є головним персонажем?

Знайдіть у казці слова, які підтверджують, що Хуха була дружелюбною. Куди вона подалася? З ким подружилась у хліві?

 – Скажіть чим пояснюється ця дружба?

  – Знайдіть і зачитайте з тексту відповідь на запитання: Чи показувались Хухи людям?

  – А чому Моховинка показалась дітям?

 – У хліві Хуха жила, як ми знаємо, безтурботно. Хто чи що знову стає причиною її поневірянь?



Рольова гра «Я – головний герой.0

Чому я зробив саме так.»

Чому вона знову відмовляється

від допомоги своїх рідних?

–  Порівняйте вчинки Моховинки із вчинками діда.

 – Хто вам більше симпатизує?

Хто є носієм добра, а хто — зла?

– Якої плати зажадали Хухи від діда?

– Поясніть слова:

«Хухи не потребують подяки.

Вони роблять добро з повинності».

  – Скажіть, а люди, зображені у казці, готові допомогти?

  – А як робите ви?

Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставились до тебе.

Основною моральною проблемою казки є проблема добра і зла.

А зараз уявіть, що ви можете поспілкуватися з героями казки. Що б ви у них запитали?

І у кого?

Що б ви порадили комусь із них?

Гра –вікторина «Наскільки ти уважний» Погодьтеся або не погодьтеся із запропонованими твердженнями та виправте неправильні. 1. Хуха-Моховинка народилася навесні. 2. Хухи живуть по різних місцевостях. 3. Хухи люблять жити біля боліт? 4. Домівку Моховинки зруйнував дід у валянках. 5. У нещасті, що сталася з козою Лискою винна Хуха. 6. Усі діти можуть бачити Хух. 7. Хуха так і залишилася жити серед людей. 8. Хухи любили Моховинку, бо вона була найстаршою.

Ситуативні завдання

(Робота в групах )

Ситуація 1. Уявіть, що в школі є учень, який ходить у старенькому одязі. Через це інші кепкують з нього. Урешті-решт учня це роздратувало й він поскаржився класному керівникові. Дітей покарали. Як би ви вчинили на місці учня?

Ситуація 2 Уявіть, що ви стали свідком, як старшокласники знущаються з другокласника. Старшокласники сильніші від вас. Як би ви вчинили?

Ситуація № 3. Уявіть, що ваш сусід по парті обізвав вас, а потім , на наступному уроці, попросив допомогти розібратися з темою. Як би ви вчинили?

Рефлексія

Мікрофон – Що вам сподобалося у казці? – Що нового ви дізналися на уроці? – Які враження від уроку?

Домашнє завдання


  • Характеристика образу Хухи;
  • написати продовження казки;
  • інтерв’ю з автором (за бажанням)  


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка