Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей



Скачати 54.27 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір54.27 Kb.
Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.

Мета: формувати в учнів уміння писати з великої букви імені, по батькові, прізвища людей; закріплювати вміння правильно писати слова; розвивати уяву, пам`ять, мовлення; виховувати любов до України, пошану до її видатних людей.

Обладнання: план роботи, стрічка із реченням для зорового диктанту, таблиці, картки для парної та групової роботи, підручник.
ХІД УРОКУ

I.Організація учнів до уроку.

Доброго ранку бажаю вам я,

Дітки кмітливі, ви дружна сім`я.

Бачу, ви працювати сьогодні охочі,

Тому і сяють допитливі очі.

Одні одним усміхнімось.

І мерщій до роботи берімося!
II.Оголошення теми і мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ми навчимося писати з великої літери імена, прізвища та по батькові людей. Працювати будемо за таким планом.




  • Категорія «Очікування».

Від сьогоднішнього уроку я очікую…


  • Хвилинка каліграфії. Відгадування загадки.

(Доцільно провести з метою формування предметно – когнітивної компетентності).

Загадка. Воно належить мені, але інші вживають його частіше, ніж я. (Ім`я)

1.Назвіть всі звуки в цьому слові.

2.Поясніть правопис цього слова.

3.А тепер запишіть каліграфічно цілий рядок цього слова.



  • Зоровий диктант

Речення записано на стрічці

У мене гарне ім`я!

1.Яке це речення за метою висловлювання?

2.А за інтонацією?

3.Скільки звуків (букв) у слові ім`я? Доведіть свою думку.


  • Робота в парах. Гра «Чарівник».

-Перетворіть це речення на питальне.

Перевірка виконаної роботи.


III.Вивчення нового матеріалу

  • Проблемна ситуація

Запис на дошці:

Наша вчителька – олена вікторівна кравчук.

- Я стверджую, що в цьому речені всі слова записані правильно. А як думаєте ви?

Відповіді учнів.


  • Казка «Як маленька буква стала великою»

Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували.

- Чому мене не помічають, чому мене часто пропускають учні? – допитувалась вона в мудрого Алфавіту.

- Ти маленька, тому й не помічають, - поважно відповів старий Алфавіт.

І тоді буква надумала: «Спробую – но я із середини речення переміститися на початок». І сталося диво. Почали всі поважати букву, писати її великою.

Сподобалося це букві. І наважилася вона дати назву містам, селам, вулицям, річкам, морям та океанам, горам та долинам, прилаштувалася до імен, по батькові, стала на перше місце в прізвищах і навіть в кличках тварин посіла перше місце. Пішла про неї слава по всій Мовляндії. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. Бо всі слова, які вона починала, тепер писали з великої букви.


  • «Асоціативний кущ»

(Доцільно створити його під час розповідання казки, поступово відкриваючи всі «гілки» таблиці на магній дошці).

1.Допишіть речення.

Євген, Мар`яна, Йосип, Ганна – це …

Шевченко, Українка, Франко, Головко – це…

Миколайович, Валер`янівна, Павлович – це…

2.Запишіть своє прізвище, ім`я, по батькові.

Взаємоперевірка виконаної творчої роботи.



Висновок. Отже, імена, по батькові та прізвища людей пишуться звеликої букви.

  • Робота з підручником. Диференційовані завдання.

1 група.

Завдання.

1.Записати імена та прізвища 4 учнів класу, або вправа 216.

2.Вписати прізвища людей, про яких говориться в тексті.


2 група. Вправа 215 або 216.

Спільне завдання. Вибірковий диктант.

1.Вписати слова, власні назви.

У класі чергують Ніна і Сашко. До класу зайшла Світлана Василівна. Вона похвалила учнів.



  • Фізкультхвилинка.

Раз!Два!Всі присіли,

Потім, ніби, полетіли.

Три!Чотири!Нахилились.

П`ять!Шість!

Всі веселі – крутимось на каруселі.

Сім! Вісім!

В поїзд сіли, ніжками затупотіли.

Дев`ять!Десять!

Відпочили і за парти дружно сіли.

IV. Закріплення вивченого матеріалу


1 група

  • Виправити помилки. Відповідь обґрунтувати.

Поетеса леся українка, художниця Катерина білокур, письменник Іван Якович франко, композитор микола лисенко, співачка Соломія Крушельницька.
2 група

  • Прочитайте текст. Про що він?

На Театральній площі міста Чернівці є Алея Зірок. На алеї зображені зірки, а в них записані імена і прізвища відомих людей, які прославили свій край. Це Володимир Івасюк, Дмитро Гнатюк, Назарій Яремчук, Ян Табачник, Ольга Кобилянська, Юрій Федькович та інші.

Прочитайте імена та прізвища людей Буковини, що записані на Алеї Зірок. Чи знаєте ви, хто вони?

Запишіть за алфавітом їх прізвища.
3 група


  • Поміркуйте над тим, що сказано в тексті і дайте відповідь на запитання.

Діда звуть Петром Антоновичем. Його внука – Іваном сергійовичем. Як звуть батька внука?

  • Запишіть відповідь. Складіть подібну загадку.




  • Презентація проектів «Що в імені твоїм».

  • Корекція настрою учнів.

- Заплющіть оченята і уявіть собі, що ви лежете на березі моря. До вас долинає тихий щум прибою, а тепле сонечко зігріває ласкавими промінчиками. Та прилетів лагідний вітерець подув на вас легко – легко. О, чудо! Ви плавно піднімаєтесь вгору, опускаєтесь на хмаринки: на першій хмаринці пливе велика буква в імені та по батькові, на другій – в прізвищах, а на третій – велика буква в кличках тварин.

Та пора вертатися на землю. На рахунок «три» ви розплющите оченята.

Раз! – Ваша пам`ть поліпшилася.

Два! – Ви легко уявляєте і пригадуєте.

Три! – Настрій бадьорий, веселий і таким буде завжди.
V. Підсумок уроку.

1.Чи справдились ваші очікування?

2.Що нового дізналися про велику букву?

3.Що цікавого дізналися про свої імена.


VI. Домашнє завдання.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка