Верстатник деревообробних верстатів Характер роботи



Сторінка1/4
Дата конвертації23.12.2016
Розмір2,82 Mb.
  1   2   3   4


Верстатник деревообробних верстатів

Характер роботи

З давніх давен деревина широко використовується в будівництві. Із деревини будують будинки, виготовляють вікна, двері, паркет, меблі.... Популярність деревини обумовлена, в першу чергу, її високими споживчими якостями: екологічністю, механічною міцністю, низькою теплопровідністю, легкістю в обробці.

Сучасні досягнення у галузі деревообробки дають змогу виготовляти все нові і нові вироби з деревини. На сучасному етапі застосовуються нові верстати для обробки деревини та лінії по збиранню столярно-будівельних конструкцій. А для виконання цих робіт необхідні висококваліфіковані робітники за спеціальністю „Верстатник деревообробних верстатів ”.

Верстатник деревообробних верстатів займається спеціалізованою обробкою деревини. Верстатники деревообробних верстатів виконують поздовжній та поперечний розкрій пиломатеріалів з деревини м'яких та твердолистяних порід на однопильних верстатах, випилювати деталі з деревини за розміткою на стрічкопиляльних верстатах, розкроювати деревину та заготовки під кутом та по шаблону на круглопиляльних верстатах; виконувати свердління отворів у деталях на одношпиндельних свердлильних верстатах з механічною подачею; вибирати пази в деталях на свердлильно-пазувальних верстатах, налагоджувати ці верстати. Виконувати стругання в кут крайки та пласті брускових деталей на фугувальних та рейсмусових верстатах, фрезерувальні роботи на фрезерних верстатах. Виконувати точіння деталей середньої складності.


Умови праці

Сучасна деревообробка є високомеханізованим та високопродуктивним і в той же час небезпечним і шкідливим виробництвом.

Небезпека і шкідливість деревообробки пояснюється наявністю двох груп специфічних особливостей:


  • Перша група особливостей пов’язана із специфікою матеріалів, що обробляються та застосовуються;

  • Друга група особливостей пов’язана із специфікою конструкції технологічного обладнання та режимами їх роботи;

Верстати обладнані захисними пристроями: кожухами, коробками, екранами, а також механізмами, що різко зупиняють обертальні механізми та двигуни. Обладнуються системою подачі заготовок, щоб руки робітника були далі від різальних органів. Мають належне освітлення та вентиляцію.

Налагодження верстатів виконують спеціальні робітники, верстатник повинен мати основні поняття про налагодження, щоб він міг визначити, а іноді й ліквідувати причини дефектів обробки, які пов'язані з неправильним налагодженням верстатів. Якщо налагоджують верстати спеціальні робітники, то настроювання входить тільки в обов'язки верстатника. Перед обробкою кожної нової заготовки він повинен настроїти верстат. Настроювання полягає в тому, щоб встановити у визначеному положенні упорні і напрямні елементи верстата, різальні інструменти і пристрої.



Верстатники працюють у різних умовах: на будівельному майданчику, на деревообробних підприємствах. Вони працюють з інструментами і механізмами, які мають різальні органи, швидкообертаючі частини. При роботі використовують захисні засоби: навушники протизвукові, захисні окуляри, робочий одяг, взуття.
Ринок праці
Верстатники працюють у сфері виробництва, будівництва, обслуговування, комунальному та сільському господарстві, приватному секторі.

Представники даної професії затребувані при комплексній механізації і автоматизації технологічного процесу деревообробного виробництва, а також при впровадженні обладнання з програмним керуванням.



Освітня підготовка



Повинен знати:


  • будову верстатів, які обслуговує;

  • породи, види та дефекти обробки деревини,

  • правила заточування дерево ріжучого інструменту;

  • припуски та допуски на обробку;

  • правила встановлення різального інструменту;

  • як застосувати шаблони при обробці матеріалу;

  • призначення контрольно-вимірювальних інструментів;

  • технічні умови на продукцію, деталі, що обробляються;

  • способи розкрою плитних матерыалів;

  • вимоги до якості обробки.


Медичні обмеження
Протипоказано освоювати професію верстатника особам:


  • із захворюванням органів дихання, слуху;

  • порушенням опорно-рухового апарату;

  • із захворюванням нервової системи;

  • хворим на бронхіальну астму;

  • з нестійкою увагою;

  • недостатньо швидкими та неточними реакціями

Вимоги до індивідуально –психологічних особливостей
Верстатник повинен мати:

  • добре розвинені м’язові відчуття;

  • точний окомір;

  • просторову уяву;

  • точне відчуття кольорів та відтінків;

  • розвинену вольову організацію;

  • врівноважений характер;

  • повинен бути рішучим;

  • самостійним, акуратним, зібраним і відповідальним;

  • добре креслити і малювати.


Перспективи розвитку

Перспективи розвитку верстатника деревообробних верстатів, як спеціаліста, пов’язані із самовдосконаленням, необхідністю розширення знань у галузі техніки, технології, що сприяє престижу фахівця, одержанню більш високого рівня кваліфікації, обрання на більш відповідальну посаду, матеріальним винагородам. Перспективи росту пов’язані також з розвитком приватного сектора і економіки держави. Верстатники належать до категорії працівників, що мають навички роботи з деревиною, роботою на верстатах, автоматичних лініях тощо.
Каталог: documents -> metod
metod -> Методичні рекомендації до проведення державних підсумкової та кваліфікаційної атестацій у птнз державна підсумкова атестація
metod -> Навчально-науковий інститут підготовки кадрів громадської безпеки та психологічної служби дії патрульно-постової служби міліції щодо припинення футбольних хуліганств
metod -> І. загальна характеристика професії історія виникнення професії
metod -> Міністерство внутрішніх справ україни національна академія внутрішніх справ навчально-науковий інститут підготовки кадрів громадської безпеки та психологічної служби порядок адміністративного затримання іноземців
metod -> Методичні рекомендації з планування та організації роботи методичних комісій професійно технічних навчальних закладів
metod -> Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів (додаються)
metod -> Урок № Тема уроку: Шкала електромагнітних хвиль. Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів частот. Мета
metod -> Українські Карпати
metod -> Уроки виробничого навчання доцільно класифікувати: відповідно до основної дидактичної мети


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка